Muita jotka tykkäävät siitä, kun monimuotoisuus näkyy nykyään mainoksissa?
Enkä tarkoita nyt ihonväriä, etnisyyttä tms. lainkaan. Vaan, että on kaikenlaisia ihmisiä mainoksissa, vanhoja, nuoria, lyhyitä, pitkiä, kaikenmallisia. Naisella voi olla lyhyet hiukset, tai voi jopa olla pyörätuolissa ja esiintyä mainoksessa.
Kun vaatteita esittelevät kaikennäköiset ja kaikenmalliset mallit ja jopa normaalivartaloiset, on helpompaa hahmottaa, miltä vaate todellisuudessa ja arjessa sitten oikeasti näyttää. Mitä teen informaatiolla, miltä vaate näyttäisi jonkun geenilotossa pääpotin voittaneen 180cm gasellin päällä? Miten se palvelisi minua? Vaate ei tule istumaan, laskeutumaan eikä sopimaan samalla tavalla kumminkaan.
Kommentit (92)
Minä ainakin tykkään, että on erikokoisia ja näköisiä ihmisiä mainoksissa eikä pelkkiä malleja. Saisi olla vieläkin enemmän monimuotoisuutta, vaikkakin etninen diversiteettipakotus alkaa joissain mainoksissa mennä jo vähän yli.
Kyllä on virkistävää, että erilaisia ihmisiä näkyy telkkarissa, mainoksissa jne. En tajua miten joitakin asia voi haitata?
Tykkään, just oli mainoksessa hieman vantterampaa tekoa oleva kaunis nainen luistelemassa, se oli tosi kiva!
Kuka enää huvikseen seuraa mainoksia??? Varsinkaan sitä " tää an astaskärritanssi, nit minnään!" Sietämätöntä kuraa jokainen nykymainos
Ihan ok parempi kuin pelkät mallin näköiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on virkistävää, että erilaisia ihmisiä näkyy telkkarissa, mainoksissa jne. En tajua miten joitakin asia voi haitata?
Silloin se haittaa kun se on väkinäisesti tehty. Joistain mainoksista oikein huutaa kilometrin päähän se "pakko olla tumma iho".
Sitten on onnistuneesti tehdyt, kuten se specsaversin mainos, jossa tumma nainen syö leivosta ja ottaa vahingossa toiselle kuuluvan leivoksen.
Tavallaan tykkään, mutta aika siloiteltu otanta monimuotoisuudestakin. Valittu kauneimmat kuitenkin ja sopivalla tavalla "erilaisia" ihmisiä. Eli melko epärealistisia mielikuvia kaupataan edelleen.
Joka monimuotoisuus on vaan hyvä. Kaupassa, kadulla ym. Paikoissa on meitä monimuotoisia. Miks ei mainoksissa.. 👍
Tykkäisin pitkämunaisista ukoista.
Mainoksissa?
Ai niin ilman adblockeria täälläkin olisi varmaan taas joku muunsukupuolinen gummihuuli mainostamassa pyöreää ja kuivaa ruisleivän irvikuvaa.
Menikö oikein?
Tykkään! Vaikka olen itse lähemmä "mallinmitoissa", on jotenkin symppistä, kun esim. monissa verkkokaupoissa joitain vaatteita esittelevät myös sellaiset oikeasti isokokoiset mallit. On myös kiva kun kaikkia virheitä ei nykyään häivytetä kuvankäsittelyllä, vaan voi näkyä esim. selluliittia tai ihokarvoja kuvissa.
Jos vaan olisi oikeaa moninaisuutta. Erilaisia kehoja joo, mutta kaikilla on mallinaama. Kukaan ei ole ruma, tai sitten on keinotekoisesti tehty kauneusvirheitä, jotka näyttää hyvältä juuri kyseisellä henkilöllä.
Mutta aina kun mies esitetään jotenkin typeränä niin mies on aina valkoihoinen kuten:
Mieslapsi kävelee itku silmässä tietä pitkin vaimon ajaessa autolla vieressä ja yrittää kehua jotain sämpylää että se on ihan yhtä hyvää kuin ennenkin
mies istuu autoon ja kyyneleitä pyyhkien syö sämpylän arasti hymyillen.
Värillinen ihminen ei koskaan ole niin typerä kuin valkoinen.
Ainakaan mainoksissa.
Se mainos jossa kehopositiivinen nainen tekee taitoluistelu piruetin jäällä, on kamala. Luulisi että se menisi läpi jäästä kuin kaira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään, että on erikokoisia ja näköisiä ihmisiä mainoksissa eikä pelkkiä malleja. Saisi olla vieläkin enemmän monimuotoisuutta, vaikkakin etninen diversiteettipakotus alkaa joissain mainoksissa mennä jo vähän yli.
Minulle tulee TV-mainoksista aina sellainen olo, kuin olisin jotenkin joutunut Afrikkaan...
Suomessa on paljon mustia ihmisiä, jotka ovat syntyneet ja kasvaneet täällä sekä käyneet kaikki koulunsa Suomessa. Monet ovat olleet jo pitkään aikuisiakin.
dfxgh kirjoitti:
Kuka enää huvikseen seuraa mainoksia??? Varsinkaan sitä " tää an astaskärritanssi, nit minnään!" Sietämätöntä kuraa jokainen nykymainos
Mistä tiedät kun et seuraa?
En tykkää yhtään. Rumalta näyttää selluliittinen ihra iho tai joku vanha kurppaantunut mummo mainostamassa ihovoiteita.