Onko kukaan muu kokeillut oman lapsen ADHD-lääkettä, koska uskoo itsekin olevansa ADHD?
Hävettää myöntää, mutta olen nyt muutaman kerran ottanut lapseni lääkettä kokeillakseni parantaako se keskittymiskykyäni. Ero on huomattava. Mietin nyt, että kannattaisiko hankkia diagnoosi myös itselle. En tosin tarvitse diagnoosia, mutta nuo lääkkeet voisivat auttaa paljon esim työelämässä, kun pitää keskittyä. Onko muita kohtalotovereita?
Kommentit (25)
Pirillä saa kaikennäköistä aikaan, esim. pirillä siivous sujuu.
Pitkällä tähtäimellä voisi olla ehkä järkevämpää pistää sekä omat että lapsen ruoka-, uni- ja liikuntatottumukset kohdilleen ja ruudut minimiin.
Vierailija kirjoitti:
On pelkkä myytti että adhd lääke toimii vain jos on oikeasti adhd. Se parantaa kyllä ihan kenen tahansa keskittymiskykyä.
Sitä minäkin. Yritetään vain ettei kaikki popsi sitä huiviinsa.
Miksi en saisi syödä adhd-lääkkeitä??
ADHD on periytyvä, joten sinullakin voi olla se. Mene tutkimuksiin
Kannattaisiko hankkia diagnoosi itselle? Niitähän saa kun menee vaan sinne lääkäriin niitä hankkimaan. Mitä muita diagnooseja olet vielä ajatellut hankkia ja toisten lääkkeitä kokeilla? Jos otat jonkun toisen unilääkettä ja nukahdat, niin kärsit sitten myös selkeästi unettomuudesta.
Otatko myös toisen syöpälääkkeitä, jotta saat saat testata toimiiko ne vai, vaikka, sinulla ei ole syöpädiagnoosi?
Minä syön mummin depislääkkeet, koska olen itsekin allapäin. Myös kipulääkkeet on hänellä paljon mukavammat.
Vierailija kirjoitti:
Piriä käytettiin entisaikaan laihdutuslääkkeenä. Sotilaille sitä on annettu monessakin sodassa. Löytyy kirjallisuutta, mitä haittoja siitä näille ihmisille oli.
ei se ole vielä adhdeen merkki että lääke auttaa.
Eli olet hu.umeiden käyttäjä. Katukaupassa noista lääkkeistä saa hyvän hinnan.
On siinä meillä äiti, syödä nyt lapsen lääkkeitä. Etkö ajattele yhtään lastasi? Syöt varmaan myös syöpäsairaan läheisesi kipulääkkeitä, ne kun ovat tehokkaampia kuin tavallinen burana. Toivottavasti et työskentele terveydenhuollossa, potilaat jäisivät tällöin ilman lääkkeitään. Häpeä, jos tiedät mitä se on!
Vierailija kirjoitti:
On pelkkä myytti että adhd lääke toimii vain jos on oikeasti adhd. Se parantaa kyllä ihan kenen tahansa keskittymiskykyä.
Tämä on valetta! Olen kokeillut puolisoni adhd lääkettä eikä se vaikuttanut minuun mitenkään.
Käytäpä vain niin saa lapsi omat lääkkeensä toisessa kodissa, tiedän tällaisiakin tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piriä käytettiin entisaikaan laihdutuslääkkeenä. Sotilaille sitä on annettu monessakin sodassa.
Löytyy kirjallisuutta, mitä haittoja siitä näille ihmisille oli.
Haluisin lukea, oikeasti.
Mitä kirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Käytäpä vain niin saa lapsi omat lääkkeensä toisessa kodissa, tiedän tällaisiakin tapauksia.
Mitä tämä tarkoittaa? En ymmärrä. Toinen koti lääkkeet??
On lähinnä rikollista syödä lapsensa lääkkeitä.
Lapseni sai alakouluiässä adhd diagnoosin ja lääkityksen. Vuosia myöhemmin burnoutin jälkeen psykiatri teki adhd testit ja kun kuuli että lapsellani on diagnosoitu adhd kysyi heti, olenko kokeillut lapseni lääkkeitä. Menin hämilleni ja sain soperrettua että en koska olen ollut siinä luulossa että toisten lääkkeitä ei saa ominpäin syödä. Psykiatrin mielestä olisin hyvin voinut kokeilla.