Ehkäise allergioita odotusaikana?
Kilpailevan lehden Odotus-lehdessä on tässä kuussa kansijuttuna " Näin ehkäiset allergiat jo odotusaikana" . En halunnut pistää seitsemää euroa siihen, mutta jäi kuitenkin kaivelemaan... Onko joku lukenut k.o. jutun ja voisi kertoa tärkeimmät kohdat?
Kommentit (4)
En siis ole lukenut ko lehden artikkelia, mutta ystäväni ohimennen mainitsi minulle, että jos haluaa saada vauvan, jolla ei ole vatsavaivoja, kannattaa syödä maitohappobakteeritabletteja loppuraskauden ajan. Olisinkin kysynyt sinulta, Hulda80, oletko käyttänyt näitä koko raskauden ajan tutkimuksen vuoksi vai onko käyttö ollut vain tietyn raskausjakson aikana?
Ymmärsin myös, että esim RELA tuotteita säännöllisesti syömällä sama asia hoituu myös helposti.
Olisi kyllä kiva saada näitä tutkimustuloksia luettavaksi ja tietoa eteenpäin jaettavaksi! :)
Precious2
precious:
Olisinkin kysynyt sinulta, Hulda80, oletko käyttänyt näitä koko raskauden ajan tutkimuksen vuoksi vai onko käyttö ollut vain tietyn raskausjakson aikana?
Ymmärsin myös, että esim RELA tuotteita säännöllisesti syömällä sama asia hoituu myös helposti.
Tutkimusta varten söin vaan loppuraskaudessa muutaman viikon... Oisko ollu rv 36 alkaen tms. Tässä raskaudessa, joka ei tutkimukseen kuulu oon syöny säännöllisesti AB-piimää ja gefilustuotteita. Vatsataudin aikana ihan kapseleitakin. Pointtina kuulemma olis, että syntymän hetkellä emättimessä olis oikeanlainen bakteeritasapaino... (Tän siis luin jostain suomalaisesta lehdestä, jossa käytiin vähän näitä tutkimuksia läpi, mut nehän ei vielä oo valmiit, joten kaikki on vielä mutua...)
...viime raskaudessa iski viilin himo siinä viimeisinä viikkoina. 2 purkkia %-viiliä ja kauraleseitä useamman kerran viikossa, NAM.
Vauva kun syntyi, hänellä ei ollut minkään sortin vatsavaivoja eikä ole allerginen (eivät tosin ole vanhempansakaan...)
No, ehkä noista kliinisistä kokeista isolla otoksella kuitenkin tulee tarkempia tuloksia... :)
Nyt on mennyt viiliä tasaiseen tahtiin koko raskauden ajan... (nyt 33+6)
Silloin viimeksi olin viilinhimosta tyytyväinen sen takia kun tuppasi vähän olemaan hiivavaivoja siinä ihan lopussa (minulla ei moista ollut ikinä muuten ollut) ja ajattelin että auttaa niihin.
Mut en lukenut tarkasti. Ymmärtääkseni se ehkäisyvinkki oli, että syö maitohappobakteereja jo raskauden aikana. Esikoista odottaessa kuuluin flora-tutkimukseen, jossa osa käyttää lumevalmistetta ja osa maitohappobakteereja raskausaikana. Tulokset ei vielä oo valmiit, mutta oon kuullu, että hyviä tuloksia sillä on saatu aikaan... Raskauden jälkeen samoja kapseleita syötettiin lapselle. En tiedä kumpia meillä on ollut, joten en voi kertoa muuta kuin tuon minkä olen kuullut tutkimuksen lääkäriltä, eli hyviä tuloksia sillä on saatu aikaan.