Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että n.8-10 -vuotiaat lapset inhoaa mua? Olen 35 v tavallinen nainen.

Vierailija
26.08.2008 |

Nyt ristinäni on n. 9 -vuotias tyttö joka kävelee joka aamu äitinsä kanssa mua vastaan kun menen töihin. Tyttö tuijottaa joka kerran ivallisesti hymyillen, kerran potkaisi kiven/kävyn perääni, aivasti mun suuntaan ja tänä aamuna sitten tirskuivat kaverinsa kanssa ja kun ohitustilanne tuli niin kaverinsa yskäisi perääni. Ja tämän tytön äiti kulki vierellä mukana. En tiedä eikö huomaa vai mistä hemmetistä on kyse.

Mitään ei minun tietääkseni ole koskaan tapahtunut, että olisin itse vahingossa kävellyt päin tms. joka olisi ärsyttänyt. Yritän olla katsomatta heitä ja ohittaessa katson vain suoraan eteeni.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kohtaan kiusaamista tuon ikäisiltä lapsilta mutta eka kerta että joku lapsi jatkaa sitä jopa kesälomien jälkeen.

Mussa ei ole mitään erityistä, ehkä olen vähän "runkun" näköinen, sellanen heikko rillipää. Olen entinen koulukiusattu ja mietin että näinkö ne uudetkin lapset vainuavat heikon ja kiusattavan luonteen.

Mielipiteitä? Muita kuin että olen vainoharhainen ja kuvittelen kaiken.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten halveksimisen kohteena olemisesta?

Vierailija
2/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen joutunut tämän ko. tytön silmätikuksi syystä jota en itsekään keksi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi vauvan vaunuja työntäessä sellainen että eräs toinen tyttö ja ihan toisella alueella, käveli minua vastaan kadulla, silmäili vaununi "päästä varpaisiin" halveksien, potkaisi kiven perääni ja sähähti. Ja siinäkään ei ollut mitään tilannetta päällä, että kumpikaan olisi joutunut väistämään tms.

Tämä tyttö oli samaa ikäluokkaa kuin tämä nykyinen lapsi-kiusaajani.

Ehkäpä se meidän koulukiusaamistausta sitten tosiaan näkyy jonain epävarmuutena vieläkin? Muuta en keksi.

Kiitos vielä että jaoit kokemuksesi. Minä ainakin ymmärrän sinua ja tiedän kertomuksesi todeksi!

-ap

Vierailija
4/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vainoharhainen... enpä usko että 9v likat jaksaa kiinnostua kenestäkään aikuisesta kuvailemallasi tavalla

Vierailija
5/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen lihava, mutta samalla tavalla tuli tuijotusta jne. hoikkanakin. Kerran lähdin vauvan kanssa ulos ja kun työnsin vaunuja, rinnalleni ilmestyi kaksi poikaa jotka molemmat jäivät pyörimään siihen eteeni ja nauroivat. Sitä ennen kolme tyttöä oli lopettanut melskaamisensa ja jäi tuijottamaan+kuiskimaan hiljaa. En ollut pukeutunut mitenkään oudosti ja vauva nukkui nätisti uusissa vaunuissaan!

Vierailija
6/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava, silmälasit, hampaat, lyhyt, pitkä, laiha... Aikuiset saavat myös osansa, etenkin jos eivät osaa laittaa tuollaisia nirppanokkia kuriin.

Vierailija
7/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa siis ainakin näyttämään sellaiselta, vaikkette aidosti itsevarmoiksi itseänne tuntisikaan. Tepsii myös ärsyttäviin teineihin.

Vierailija
8/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä teinit kyllä jättävät minut rauhaan (ikäkysymys?), mutta juuri nuo ala-asteelaiset on kamalia :(. Olin sitten missä tahansa, aina jostain löytyy pieni tyttö joka kääntyy ympäri ja silmäilee minut päästä varpaisiin! Bussissa tälläinen tapaus saattaa ensin vaan vilkaista taakseen, sitten jää tuijottamaan minua suunnilleen suu auki.

T. 5 joka luuli olevansa 4

Vierailija
9/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkään pelkäsin teinejä. Jotenkin vain pääsin asiasta eroon, ja tuo itsevarma "don't mess with me" -ilme kannattaa todellakin opetella.

Vierailija
10/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän kun ei voi tietää kysymättä. Ootko ajatellu vaikka moikata heitä, jos jokapäivä kävelet vastaan? Mullakin on yleensä samat naamat työmatkalla vastassa, joten oon alkanu toivottaa hyvää päivää tai muuten moikannu. Jospa loppuisi, kun alkavat "ystävystymään" sinuun.

Tuon ikäiset kaiketi opettelee kaikkia juttuja ja siksi voit kuvitella sen kiusaavan sua. Tai jos olit itse koulukiusattu ja tyttö muistuttaa kiusaajiasi. Muistathan kuitenkin, että kyseessä on lapsi, jonka asennetta voit hiukan muuttaa itseäsi kohtaan olemalla ystävällinen.

Itse olen toooodella arka ja koulukiusattu myös, joten oon epävarma uusissa tilanteissa. Pakko se on kuitenkin täällä selvitä, joten eikun positiivisempi asenne kehiin ja hymyä!

Vierailija
11/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä todella ongelma? Lapsi kiusaa mua....

Ei hyvää päivää!! Toivottavasti osaat kasvattaa lapsesi pois tuosta suosta.

Vierailija
12/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä joku lapsi sinusta ajattelee??

Mitä väliä sillä on!??! Sinä olet arvokas ja aivan yhtä oikeutettu käyttämään julkisia, kävelemään tiellä kuin jokainen muukin.

Vierailija
13/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei onnistu kun en kertakaikkiaan ole itsevarma! Silmälaseista pitäisi varmaan päästä eroon.

Tosin silloin oli aurinkolasit päässä kun vaunuja työntelin ja tuo tyttö potkaisi sähisten kiven perääni.

Ja onpahan minullekin sattunut julkisissa välineissä. Ratikassa useampi vuosi sitten edessäni istui kaksi jälleen kerran n. 10-vuotiasta tyttöä, jotka sattuivat vilkuilemaan taakseen ja kas - taas jouduin silmätikuksi. Tuijotin sitkeästi ikkunasta ulos tyttöjen puhuessa ruotsiksi kovaan ääneen kuinka ruma ja kamala olen ja niskat kenossa tuijottivat minua. Tyttöjen isä sekä äiti seisoivat tyttöjen edessä, katse heihin päin, eivätkä sanoneet mitään. Ainoastaan vieno hymy levisi isän kasvoille. Sen verran uskalsin vilkasta heihin päin.

-ap

Vierailija
14/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että itsevarma ilme kannattaa opetella. Se vaikuttaa myös sisäisesti, kun näyttää ulkoisesti varmalta, myös sisäinen kokemus itsestä muuttuu. Kokeile!

Vierailija
15/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pilkkaa lastani tai minua, lähden vaikka kotiovelle perään ja vaadin anteeksipyynnön. Näin olen tehnyt ja ilkkujat ovat hiljenneet!

Vierailija
16/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkureittiäni tai aikataulujani tuon lapsikiusaajan mukaan, mutta ikävää tämä on. Siitä huolimatta että olen aikuinen, niin minullakin on tunteet, eikä negatiivinen huomio tunnu hyvältä tuli se sitten lapsen tai aikuisen suunnalta.

Kun vielä lapsena on saanut muilta lapsilta kiusaamista osakseen, tuntuu käsittämättömältä että se jatkuu näin pitkälle aikuisuuteenkin.

Satunnainen halveksunta lapsen osalta on ikävää mutta vielä ikävämpää on halveksunta kun sen joutuu kohtaamaan joka aamu. Ivailun säännöllisyys tuntuu uskomattomalta. Millainen lapsi ottaa vieraan aikuisen hampaisiinsa?

-ap

Vierailija
17/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minua joku 10v potkisi kiviä perään, niin nappaisin kiinni ja sanoisin, että lopetahan tuollainen peli heti alkuunsa

Vierailija
18/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle koulukiusatulle jää se "säälittävä" rooli päälle aikuisikäänkin ja sehän loistaa susta jo kilometrin päähän et mua voi kiusata!

Nyt reippaampaa asennetta peliin.

Vierailija
19/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-(

Vierailija
20/79 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa todella kurjalta! Pukeudutko ihan ok? Mitäs jos seuraavalla kerralla hymyilisit tytölle ja toivottaisit hänelle hyvää koulupäivää? Älä ainakaan näytä epävarmuuttasi tuon ikäisille lapsille, siitä he voivat saada vain lisää vettä myllyyn. Uskon kyllä kokemuksesi ihan tosiksi, sillä tiedän, että jo tuon ikäiset voivat olla aika ilkeitä (vaikka itselläni ei olekaan vastaavaa kokemusta kuin sinulla).

Tsemppiä!