Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Uusi asuntoni vaikutti alkuun oikein hyvältä. Pian jouduin toteamaan, ettei nukkumisesta tule mitään. Seinän takana asuvalla hyvin iäkkäällä pariskunnalla on minun seinääni vasten joku seinäkello tai kaappikello. Se lyö joka tunti tasalta kovaäänisesti. Klo 23 klonks, klonks... 11 kertaa, klo 24 klonks, klonks, klonks 12 kertaa jne. Edes korvatulpat eivät auta, vaan kello pitää hereillä koko yön. Puhuin naapurin herralle kerran asiasta hyvässä hengessä ja hän sulki kellosta äänen. Nyt kellon äänet on taas laitettu takaisin. Menin keskustelemaan asiasta ja tällä kertaa vastassa oli vanha rouva. Hän piti tiukasti kiinni kannastaan, ettei kello voi millään häiritä ketään ja kellon ääni on niin kaunis! Edellinen seinänaapuri ei kuulemma koskaan valittanut. Mitä tehdä?

• ylös 20
  • alas 1

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hankit sopivan esineen, joka ei tee seinääsi jälkiä ja kuittaat kellon kumaukset naapurin seinään.

• ylös 20
  • alas 2
Vierailija

Laita samanlainen kovaääninen omalle puolelle ja siirrä muutama minuutti sen naapurin ajasta etteivät louskuta samaan tahtiin. 

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Hah! Mulla on jemmassa sellainen korkea kaappikello, jonka sain kihlajaislahjaksi isältä 80-luvulla. Hänen tekemänsä ja hieno. On mummolassa , vein sinne jossain muutossa kun ei mahtunut minnekään. Pitäisiköhän sijoittaa nykyiseen kotiin...? Äänekäs lyönti siinä on ja kello kun käy, kuuluu myös tasainen ääni

klong klangg

Laita itelles vielä kovempiääninen kello joka on viitisen minuuttia etuajassa tai jäljessä

Vierailija

Taitavat olla jo niin kuuroja itse, että eivät tajua miten häiritsevä tuommoinen kello on yöllä. Ja ovat tietysti olleet jo vuosikymmeniä eläkkeellä, eivätkä enää muista, minkälaista on olla töissä unettoman yön jälkeen.

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Luulis tuohon tottuvan ajan kanssa kuten kaikkiin ääniin. Bussit menee ulkona jne.

• ylös 4
  • alas 26
Vierailija

Pitääkö se vetää. Siis että sitä pitää vähän käyttää ja klonksuttaa. Miten muistasin että noissa oli joku juttu?.

Nyt kun mainittit, niin onhan mullakin ollut täällä, mutta se vanha mummu naapurista alaviistosta muutti pois ja nyt ei ole pitkään aikaan kuulunut. Vähän epäilinkin kaikki ne vuodet, että se tulee sieltä. Ja sekin siis oli pitkiä aikoja hiljaa ja väliin kumisi

Vierailija

Noihin tottuu äkkiä ja oikein odottaa, että milloin ne lyö. Unen läpi tietää lyönneistä, mitä kello on

• ylös 3
  • alas 25
Vierailija

Mulla on ollut tuollainen jo vuodesta 1974.

Tuossa se parin metrin päässä lyö ja klonksuttaa.

Kuulo on hyvä minulla  hyvä. Kuitenkaan se ei häiritse untani.

Luulisi sen naapurin seinäkellon lyöntien olevan ns. normaalien asumiseen liittyvien äänien piirissä.

• ylös 5
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hah! Mulla on jemmassa sellainen korkea kaappikello, jonka sain kihlajaislahjaksi isältä 80-luvulla. Hänen tekemänsä ja hieno. On mummolassa , vein sinne jossain muutossa kun ei mahtunut minnekään. Pitäisiköhän sijoittaa nykyiseen kotiin...? Äänekäs lyönti siinä on ja kello kun käy, kuuluu myös tasainen ääni

Kuminauhaa tai vaahtomuovia tankoihin, jotka tekee lyöntien soinnin, vaimenevat mukavan hiljaisiksi. Kelloseppä Vikiltä opittu konsti.

Jekke

Jyväskylässä Ainolankaaressa asuessa oli sama juttu. Siihen tottui muutamassa kk, eikä enää kiinnittänyt huomiota. Aluksi oli kyllä raivostuttava ääni.

• ylös 6
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuminauhaa tai vaahtomuovia tankoihin, jotka tekee lyöntien soinnin, vaimenevat mukavan hiljaisiksi. Kelloseppä Vikiltä opittu konsti.

Miten hitossa saan sen kuminauhan sinne naapurin kelloon?

• ylös 17
  • alas 2

Sivut