Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokopäivähoito ja harrastukset, kokemuksia?

25.08.2008 |

Pitäisi päättää 5-vuotiaamme harrastuksista. Aloitti nyt ensimmäistä kertaa elämässään kokopäiväisenä päiväkodissa, aiemmin oli hoitaja kotona ja viime vuonna minä olin kotona ja hän oli virikehoidossa parina päivänä viikossa lyhyehköjä päiviä. Nyt sitten kokopäivähoidossa 7-9 tuntia päivässä. Viime vuonna oli kolme harrastusta. Kaksi koko kauden arki-iltoina/iltapäivisin (muskari ja temppukoulu) ja välillä lisäksi yksi lyhyempi kurssi kerrallaan (luistelukoulu, hiihtokoulu, yleisurheilukoulu.)

Muskari on jo päätetty jättää pois, mutta tuota temppukoulua poika haluaisi ehdottomasti jatkaa, samoin varmasti kinuaa myöhemmin noille lyhyemmille kursseille. Mutta onko liikaa ohjattua toimintaa, jos antaa jatkaa tuota yhtä harrastusta ja ehkä päästää noille lyhyemmillekin kursseille? Harrastavatko teidän lapset päivähoidon lisäksi, vai onko päivähoito riittävän rasittavaa jo yksinkin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä lyhempiä kursseja, kyllä vaan sopii.

Meillä ei ole tässä lähellä lapsella kavereita, ja vaikka arki-iltoina ollaan kotona vain klo 16-> niin ehtii mankua tylsyyttä kyllä.

Kaksi harrastusta viikossa on mun mielestä jo sillä rajalla... osa jaksaa, osa ei. Mutta meilläkin on kyllä ollut 1 + "kurssimuotoiset" ja ne on lapsen viikon kohokohta aina.

Vierailija
2/2 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä jaksa kuin yhden vakkariharrastuksen viikottain, kyseessä pallokerho jossa pelataan eri lajeja. Lisäksi poika menee kyllä uimakouluun kausiluonteisesti, mutta kokemuksesta tiedän että tulee olemaan tavallista uupuneempi sen aikana.

Toki luonne-erot jne otettava huomioon, mutta 5v on aika pieni vielä moniin harrastuksiin, varsinkin jos on pitkät päivät pk:ssa.

Meidän ekaluokkalainen haluaisi kaksi harrastusta koulun lisäksi ja mietin, onko se liikaa. Olisi fudis ja partio, haluaisi molempiin. Vaikeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä