62v - työkkäri kutsuu
Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...
Kommentit (351)
Paljon tsemppiä! Itse nauroin ne ilmaistyön tarjoajat hiljaisiksi ja iskin rätingit pöytään. Sinä tienaat tästä tuon verran, työnantaja tienaa tuon verran ja minä käyn töissä enkä tienaa penniäkään. Likka näytti hämmentyneeltä ja mutisi vaan ettei hän tämä tietenkään kaikille olekaan tarkoitettu. Mitä lie sekin tarkoittaa, mutta minulle niitä ei enempää tyrkytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon näitä pari vuotta eläkkeeseen odottavia ihmisiä on työkkärin pupukursseilla. Ei heitä kukaan palkkaa kun jo 40 vee on näkymätön työmarkkinoilla. Siellä sitten odottelevat että saavat vapautuksen valtion kidutuksesta.
Olinpa noissa bailuissa aikoinaan kiertämässä minäkin alle kuusikymppisenä ja vuosia siinä meni. Sairastuin pahasti 5v sitten ja alkoi taistelu työkyvyttömyyseläkkeestä. Kielteisiä päätöksiä. Sattui kerrankin niin, että posti toi taas yhden ja samalla soittikin jo te-pyöveli ja alkoi kysellä kuulumisia, vaikka oli viikko sitten sovittu mun suunnitelmista; kuntouttavaa työtä ilmaiseksi, jälleen kerran, istumaan naama valkoisena kirpputorin nurkkaan.
Särkyä ja kaikki arvot tapissa, todettiin synnynnäinen selkävika, fyssariaikoja, silmäpolia, hammasremppaa tiedossa, mutta töihin vaan. Kun ei ikä ole este. Eikä näköjään haittaa, vaikka henki voi lähteä hetkellä millä hyvänsä.
Viimeiset sanat tuolta työkkärin sosiopaatilta olivat "Et sinä mihinkään eläkkeelle tule pääsemään" ja valehtelematta pirullisen naurun saatteella, ja kas vaan, kun sitten tulikin se myönteinen päätös. Hauskinta oli, kun siitä seuraavana päivänä taas yksi akka soitteli ja samat kyselyt jälleen sadatta kertaa. Kylläpä teki hyvää kertoa ja valitella, että voi kuules kun en nyt pääse kursseille tai mihinkään, kun "jouduin" eläkkeelle :D
Ei voi sanoin kuvata miltä nyt tuntuu, tunnen itseni ihmiseksi, vaikka olenkin yhteiskunnan painolasti. Työni olen kuitenkin tehnyt, aina kun vaan mahdollista, mutta kun ei sairas siihen pysty.
Tsemppiä. Onneksi nyt on asiat hyvin - tuolta osin. Onnea ja mahdollisimman hyvää vointia
Kiitos oikein paljon, ja kuin myös! Kuinka paljon onkaan kaltaisiani samassa tilanteessa! Pakko oli vertaistueksi kirjoittaa, jotta uutta uskoa ja voimaa voi näin kärsiville lähettää.
En voi ymmärtää kuinka julmia voivat olla nuo työvoimavirkailijat, täysin vailla inhimillisyyttä iäkkäitä ja sairaita kotaan. Ihan kuin se olisi jotenkin henkilökohtaista, että saa kyykyttää.
Parempaa Uutta Vuotta kaikille, ja taistelutahtoa!!!
Voinko laittaa hakemukseen:
Te-keskus ohje 4 hakua/kk
niihin työhakemuksiin kun paikkaa en halua.
Rivi pois niistä muista
Siis jos jossain kuussa Ei Ole mitään oikeaa haettavaa!?
Vierailija kirjoitti:
Voinko laittaa hakemukseen:
Te-keskus ohje 4 hakua/kk
niihin työhakemuksiin kun paikkaa en halua.
Rivi pois niistä muistaSiis jos jossain kuussa Ei Ole mitään oikeaa haettavaa!?
Onko joku tehnyt näin?
Vierailija kirjoitti:
sinne vaan istumaan muutamaksi tunniksi ja saat rastin paperiin että tehtävä suoritettu. töitä tuskin saat mistään.
Vielä kun ottaa jonkun neuletyön mukaan niin ei mene sekään istuminen hukkaan.
N62 kirjoitti:
No niin. Tunti te-toimistossa. Tulos: haen 4paikkaa/kk. Täti soittaa jo tammik.1/2 väli, mitä oon tehny?
Ap
Helpottava vinkki: tee ansioluettelo ja ota siitä kuva puhelimeesi. Sitten etsit omaa työtäsi läheltä liippaavan avoimen paikan ja rekryhenkilön spostin. Lähetät kuvan ja lyhyen saatetekstin otsikolla "avoin hakemus". Homma kuitattu noin vartissa. Eivät perään soittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta työkkärissä pitäisi enemmän tehdä tilannekohtaista harkintaa ja miettiä tarkemmin ketä kutsuu tapaamiseen paikan päälle. Itse hoidan asiat lähellä eläkeikää olevien kanssa puhelimitse elleivät he itse erityisesti halua tulla paikan päälle tapaamaan.
T. Työkkärin täti
Virkailija pyysi minut toimistolle tapaamiseen, mutta palaveri pidettiin sitten puhelimitse, koska en pysty kävelemään muutamaa kymmentä metriä enempää, kuten en ole pariin vuoteen pystynyt.
Hain kiltisti neljää paikkaa, kuten sovittiin. Olisin päässyt haastatteluun niistä kolmeen, mutta jouduin kieltäytymään. Kerroin tietysti muun kuin todellisen syyn.
Hoitoa en saa, koska lääkärin mielestä Burana riittää. Oikeasti Burana on yhtä tyhjän kanssa, koska etukäteen sitä ei osaa ottaa, ja jälkikäteen särkylääke on turha. Kuntoutusta en saa, ja jos saisin, en voisi mennä sinne, koska en pysty kävelemään. Työkyvyttömyyseläkkeelle en vielä hieman alle kuusikymppisenä pääse enkä halua, koska pääni toimii ihan hyvin. Mutta pidetään yllä tätä teatteria siihen saakka, että eläkeikä alkaa joskus ensi vuosikymmenen alussa.
Paikalle piti minunkin raahautua kolmanteen kerrokseen. Selkä niin kipeä etten voinut istua ja toista tuntia jauhettiin jaskaa. Tulos : yhtä paikkaa haettava kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
N62 kirjoitti:
No niin. Tunti te-toimistossa. Tulos: haen 4paikkaa/kk. Täti soittaa jo tammik.1/2 väli, mitä oon tehny?
Ap
Helpottava vinkki: tee ansioluettelo ja ota siitä kuva puhelimeesi. Sitten etsit omaa työtäsi läheltä liippaavan avoimen paikan ja rekryhenkilön spostin. Lähetät kuvan ja lyhyen saatetekstin otsikolla "avoin hakemus". Homma kuitattu noin vartissa. Eivät perään soittele.
Miksei liite spostiin, vai onko kirjoitettu käsin?
Käykö hakemus kuvana? Kellään kokemusta?
Mulla on kesätyö toukokuusta alkaen. Silti pitää 4/kk ???
Riittääkö osa-aikatyö, vai pitääkö silloinkin hakea 4/kk?
Eläkeikä 64,5 - ikä 62, te kutsuu...
Näin pk-seutu
Tuttu on 64 - eläkkeelle 64,5v
Te soitti ja kyseli työllistymisasioista
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on 64 - eläkkeelle 64,5v
Te soitti ja kyseli työllistymisasioista
Eikä? Oikeesti?
Tsemppiä. Onneksi nyt on asiat hyvin - tuolta osin. Onnea ja mahdollisimman hyvää vointia