Ensitreffit alttarilla 2.0
Osallistujat esiteltynä
Kommentit (4175)
Mistä ihmeestä tuotanto on löytänyt Veeran. Ensin luulin,että hän on kehokielensä perusteella pelästytetty tyttö raasu, joka jäykkänä jännityksestä sekä vähän yksinkertainen kun tuli ilman passia ei siis uskaltanut häämatkalle. Nyt näen hänet toisin, epäempaattinen typerys,jolta puuttuu tilannetaju, epänaisellinen omaa napaansa tuijottava jämisiä joka puhuu rivouksia ja sen kruunaa järkky tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se laiturikohtaus oli ihan asiaa. Heillä selvästi oli kemiaa alussa, ja vaikutti siltä että Rene asioita selvittämättä oli päätellyt itse, että ei kannata edes yrittää. Ja yrittää hän nimenomaan oli ohjelman alussa luvannut. Jos olisi yhtään kunnioitusta toista kohtaan, niin käsittelisi asioita kuvausten ajan ja vaikka asiantuntijoiden avulla. Voi sitä silti lopussa erota, mutta prosessi auttaisi sekä Tildaa oppimaan jotain (mikä Renen oikeasti karkotti, ja miten voisi kasvaa ihmisenä eroon haastavista piirteistään), ja siinä sivussa itse oppia jotain (miksi välttelee ja pakenee ongelmia).
Rene vaikuttaa nähdyn perusteella yksinkertaisesti kypsymättömältä. Tarvitsee vielä henkistä kasvua ja itsetutkistelua, että pystyy suhteeseen. Ei ole vahvuutta sanoa ääneen omia rajojaan rakentavasti, pelkää avointa keskustelua ja mieluummin vaikenee ja lähtee sitten menemään. Tällaisiahan on vielä aikuisissakin paljon, toivottavasti nämä jaksot avaavat tälle kaverille oman toimintamalliensa epäkohtia ja hän oppii itsestään.
Tildalla perfektionismistaan huolimatta vaikuttaa olevan valmius keskustella ominaisuuksistaan ja katsoa myös peiliin. Se on kaikkein tärkein lähtökohta ihmissuhteeseen.
Veralla tällainen näyttää loistavan poissaolollaan. Ei tutki omaa toimintaansa ainakaan kameroille ollenkaan (voi tosin olla että kohtauksiin on valittu vain äärimmäiset kohdat ja jätetty sovittelevampi Vera näyttämättä).
Matilla terve suhde itseensä, laittoi Veralle rajaa, mitä tämä ei meinannut kunnioittaa millään. Matin "seksipuheelle on aikansa ja paikkansa" ei mielestäni tarkoittanut, että Matti olisi erityisen estynyt, vaan että hän ei halunnut puhua aiheesta juuri Veran kanssa, koska heidän välillään ei ole luottamusta. Vera ei sitä näyttänyt tajuavan ja jatkoi Matin "estyneisyydestä" puhumista vielä naisten kanssa illallisilla.
Kuvittelisin, että esim Vesku Loiri viihtyi tuollaisissa kaveriporukoissa heittämässä kevyttä läppää biljardin, jalkapallon ym harrastusten parissa. Ei se tee ihmisestä toisia huonompaa. Veskukin pystyi sitten tarvittaessa vaihtamaan roolia. Ihan arvostettu henkilö oli loppujen lopuksi, vaikka jotkut nyrpistävät nirppanokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että Petri uppoutuu työtekoon siksi, ettei tarvitsisi viettää aikaa Tiian kanssa. En usko, että on missään vaiheessa ollut oikeasti viehättynyt Tiiasta niin, että haluaisi tämän kanssa pysyvän parisuhteen.
Jos olisi saanut parikseen nuoremman naisen, joka olisi selkeästi ilmaissut halunsa saada lapsia, niin luulen, että silloin Petri olisi kyllä raivannut kalenteristaan enemmän aikaa tälle. Nyt on helppo käyttää työntekoa tekosyynä ja sanoa, että "nyt ei pysty, kun pitää tehdä töitä", kun oikeasti ei vain halua viettää toisen kanssa aikaa.
Mitä munatonta touhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Seksuaalista häirintää on muun muassa vihjailu ja seksuaalisesti värittyneet vitsit, vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat puheet ja kysymykset"
Seksuaalinen häirintä - Mannerheimin Lastensuojeluliitto (mll.fi)
Aika pumpulissa olet kasvanut, jos et vielä 10-vuotiaana ollut kuullut sanaakaan seksistä. Toki tuolla luetunymmärtämisellä en yhtään ihmettele, jos niin on käynyt. Nimittäin vieläkään et hahmota, mitä tummentamasi kohta oikeasti tarkoittaa. Annan vihjeen: kohteena pitäisi olla lapsi, jotta tuo täyttyisi. Onko Matti sinun mielestäsi lapsi?
Paras kommentti! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kummallista verrata Renen biljaripuheita Veran ruokapöytäpuheisiin. Eka oli vitsi, toinen ei. Ensimmäisen voi neutraalisti ohittaa ilman kummempaa numeroa, piti sitä hauskana, lapsellisena tai kuten ehkä useimmat, yhdentekevänä täyteheittona. Jälkimmäinen sen sijaan oli täysin tilannetajutonta ja tökeröä toisen rajojen ylittämistä.
Jos verrata haluaa, se hääräppi on sentään lähempänä.
Mutta hääräppiäkin Reneltä vaadittiin. Kukaan ei tainnut vaatia Veraa tivaamaan väkisin seksistä ruokapöydässä.
Missä kohtaa häätilaisuutta Reneltä vaadittiin räppiin sitä eritesisältöä? Niinpä ei missään. Ihan Rene-poika itse päätti lähteä tuolle mauttomalle linjalle. On siis täysin verrattavissa Veran mauttomiin puheisiin.
Ehkä sun kannattaisi katsoa uudelleen tuo neidonryöstöön liittyvä Renen räppi. Siinä ohjelmassa näkyvässä ei ole lainkaan tuota eritejuttua, voi olla, että sekin oli mukana. Tiltun kaasoporukka on siihen suorastaan ihastunut, kaason puheista päätellen. Eli täällä on aika lailla rikkinäisen puhelimen ilmiötä, asia kääntyy päälaelleen, kun tulkitaan toisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tätä sekoilua lukiessa tulee välillä mieleen, että osalla kirjoittajista on oikeasti tainnut jo matkan varrella unohtua ettei kukaan ole pannut ketään pöydällä eikä kukaan ole heittänyt vaatteita mihinkään seinille. Kukaan ei kerta kaikkiaan ole tehnyt mitään laitonta sarjassakaan. Siellä on toimittu niin että on pahoitettu jonkun mieltä ja joillekin on esitetty kovia vaatimuksia jne, mutta kyse on aikuisten ihmisten keskusteluista vain. Täällä on ihan sekasin olevaa porukkaa.
Raikas ja fiksu kommentti tässä kammottavassa paskanheitossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kummallista verrata Renen biljaripuheita Veran ruokapöytäpuheisiin. Eka oli vitsi, toinen ei. Ensimmäisen voi neutraalisti ohittaa ilman kummempaa numeroa, piti sitä hauskana, lapsellisena tai kuten ehkä useimmat, yhdentekevänä täyteheittona. Jälkimmäinen sen sijaan oli täysin tilannetajutonta ja tökeröä toisen rajojen ylittämistä.
Mutta hääräppiäkin Reneltä vaadittiin. Kukaan ei tainnut vaatia Veraa tivaamaan väkisin seksistä ruokapöydässä.
Missä kohtaa häätilaisuutta Reneltä vaadittiin räppiin sitä eritesisältöä? Niinpä ei missään. Ihan Rene-poika itse päätti lähteä tuolle mauttomalle linjalle. On siis täysin verrattavissa Veran mauttomiin puheisiin.
Ehkä sun kannattaisi katsoa uudelleen tuo neidonryöstöön liittyvä Renen räppi. Siinä ohjelmassa näkyvässä ei ole lainkaan tuota eritejuttua, voi olla, että sekin oli mukana. Tiltun kaasoporukka on siihen suorastaan ihastunut, kaason puheista päätellen. Eli täällä on aika lailla rikkinäisen puhelimen ilmiötä, asia kääntyy päälaelleen, kun tulkitaan toisten juttuja.
Onhan se eritekohta siitä räpistä näytetty ohjelmassa. Katso itse tarkempaan ne jaksot.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Onko tolla Veeralla kaikki hyvin? Jotenki et Matti syö tortillaa kun kamera kuvaa ja Veera haluaa inittää seksistä. Tuntuu että häneltä puuttuu käytöstavat. Vaikka on luonnollista puhua seksistä niin kyllä se vaatii vähän myös hienotunteisuutta. Mutta häneltä löytyy oman käytöksensä tuotoskin.
Ja lisäksi Veera oli tosi hyökkäävä. Sehän syytti Mattia estyneeksi.
Voi jösses mikä lyyli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se eritekohta siitä räpistä näytetty ohjelmassa. Katso itse tarkempaan ne jaksot.
-Eri
Katso itse! Niistä häistä taltioidusta osassa sitä ei ollut. Ja olennaisempaa on, että Tiltun kaasoporukka on haltioissaan ja kehuu parin sopivuutta toisilleen.
Rene vois tulla vähän tänne puhumaan tuhmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tolla Veeralla kaikki hyvin? Jotenki et Matti syö tortillaa kun kamera kuvaa ja Veera haluaa inittää seksistä. Tuntuu että häneltä puuttuu käytöstavat. Vaikka on luonnollista puhua seksistä niin kyllä se vaatii vähän myös hienotunteisuutta. Mutta häneltä löytyy oman käytöksensä tuotoskin.
Niinpä. Seksistä ei ole mikään pakko puhua kenen kanssa tahansa. Matti (ja moni muukin järkevä ihminen) haluaa puhua siitä vain parisuhteessa. He eivät ole parisuhteessa, joten miksi Matti avautuisi? Ja vielä kameran edessä. Hyvä Matti! Olet järkevä ja fiksu.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistujia on arvosteltu melko paljon ja osin huomioimatta kumppanin käytöstä. Miettikääpä kenen kanssa olisitte valmiita asumaan ja kenen kanssa ei ikinä onnistuisi.
Kenen kanssa voisitte olla ystäviä ja löytyykö joku jonka kanssa parisuhde voisi onnistua.Jos puhutaan pelkästään tämän ohjelman osallistujista, ohjelmasta saamani mielikuvien perusteella vastaan näin (en huomioi sukupuolia, vaan pelkän persoonan):
Petri - parisuhde ei ikinä onnistuisi, koska hän on liikaa töissä
Tiia - parisuhde ja yhdessä asuminen voisi hyvinkin sujua
Vera - ei ikinä tuntiakaan saman katon alla
Tilda - kaverina menisi, mutta yhdessä asuessa tulisin hulluksi, koska en ole yhtään järjestelmällinen ihminen
Rene - motocross tuntuu vievän niin paljon aikaa, että parisuhde ei onnistuisi, kaveriksi ei, koska meillä ei jutut kohtaisi
Janne - vaikein sanoa, koska hänestä ei oikein ole saanut minkäänlaista kuvaa, vähintään etäisenä kaverina menisi
Eino - kaverimateriaalia, mutta en usko että meistä tulisi enempää
Matti - yhdessä asuminen sujuisi varmasti hyvin, mutta en osaa sanoa onnistuisiko pidempi parisuhde, koska olemme niin erilaisessa elämäntilanteessa
Matti - olisi hyvä aviomies
Rene - ihan jees kaveriksi
Tilda - jotenkin avoin ja raikas. Mutta en pärjäisi parisuhteessa, koska en vaan jaksa miettiä tiskien järjestystä.
Petri - häämatkalla saadun kuvan perusteella voisin ajatella parisuhdetta mutta tämän työnarkomaanin kanssa en.
Tiia - parisuhde voisi toimia. Istuttaisiin varmaan hiljaa iltanuotiolla.
Jape - sain ihan hyvän kuvan. Voisihan tuon kanssa koitta suhdetta.
Se Japen nainen, Emma (?) - rasittavan oloinen. Ei edes kaveriksi.
Janne - hyvä ystävä. Parisuhteessa ehkä vähän liian epävarma ja takertuva. Mutta lämmin ihminen.
Eino - hyvä ystävä. Einon kanssa voisi käydä hyviä keskusteluja. Piristävä tyyppi. Tarvitsen kuitenkin parisuhteeseen tyypin, joka tietää, onko parisuhdematskua.
Vera - en haluaisi edes tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Rene vois tulla vähän tänne puhumaan tuhmia
Pystyisiköhän hänelle laittamaan jotain viestiä jos ei käytä Tinderiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-EriKatso itse! Niistä häistä taltioidusta osassa sitä ei ollut. Ja olennaisempaa on, että Tiltun kaasoporukka on haltioissaan ja kehuu parin sopivuutta toisilleen.
Onhan se näytetty!
Se missä se sanoi jotenkin:
Kysyin meille vai teille vai suoraan eri teille. Sä vastasit ihan sama, kunhan suussa maistuu eritteille!
Tuosta nyt ilmeisesti on kuitenkin kyse, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-EriKatso itse! Niistä häistä taltioidusta osassa sitä ei ollut. Ja olennaisempaa on, että Tiltun kaasoporukka on haltioissaan ja kehuu parin sopivuutta toisilleen.
Onhan se näytetty!
Kysyin meille vai teille vai suoraan eri teille. Sä vastasit ihan sama, kunhan suussa maistuu eritteille!Tuosta nyt ilmeisesti on kuitenkin kyse, eikö?
Minä katsoin hääosuuden Katsomosta ja siinä sitä ei ollut. Katso itse! Voi olla että jossain myöhemmässä osassa näytetään tuo osuus. Mutta olennaista on, että räppiä ei mitenkään paheksuttu, niinkuin täällä Renen vihaajat yrittävät väittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se näytetty!
Kysyin meille vai teille vai suoraan eri teille. Sä vastasit ihan sama, kunhan suussa maistuu eritteille!Tuosta nyt ilmeisesti on kuitenkin kyse, eikö?
Minä katsoin hääosuuden Katsomosta ja siinä sitä ei ollut. Katso itse! Voi olla että jossain myöhemmässä osassa näytetään tuo osuus. Mutta olennaista on, että räppiä ei mitenkään paheksuttu, niinkuin täällä Renen vihaajat yrittävät väittää!
Eli sä et ole edes nähnyt koko kohtausta, mutta silti sanot, ettei siinä kukaan sitä paheksunut?!
No nyt on jo aika paksua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se näytetty!
Ei se räppi näkynyt siinä hääjaksossa, vaan jälkeenpäin siinä häämatkajaksossa kun istuvat terassilla illallisella, sama jakso, jossa ne kakkosnelosjutut.
Kyllä ton "liiton" jäljiltä varmasti suussa maistuu paska. #eritteet
Rene ei selvästikään ole lähtenyt hakemaan tästä ohjelmasta kumppania itselleen vaan julkisuutta. Naisesta sanottaisiin tässä tilanteessa helposti, että hän on julkkistyrkky. Ehkäpä näin on myös Renen laita. Keskenkasvuisen ja itsekeskeisen kuvan antaa itsestään.
Instassa "leuhkii" sillä kuinka on ollut koekuvauksissa ym. Toivottavasti kovin moneen ohjelmaan ei enää tyrkytä itseään. Alkaa riittää nää pikkupoikamaiset elkeet.
Matti: kaveruus varmaan onnistuisi
Petri: luultavasti synkkaisi hyvin
Jape: tulisimme juttuun
Rene: huono huumori onnistuisi, ei muuta
Eino: ystävyys/kaveruus
Janne: ystävyys/ kaveruus
Emma: ei tulis mitään
Tiia: kaveri tai ystävä
Tilda: ehkä sellainen etäisempi kaveruus tai tuttavuus
Vera: en haluaisi olla missään tekemisissä