Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieleeni putkahti tällainen ajatus... Mitä mieltä olet?

Vierailija
01.09.2022 |

Minulla ei sitten ole loputtomiin aikaa päivystää tässä. Kohta mennään menoille!

Mutta aasiaan: olen lopettanut opinnot eräässä p a s k a s s a oppilaitoksessa ja nyt olen hakeutunut toisiin paikkoihin jatkamaan loppuun nämä ikuisuusopinnot. Minulla on krooninen ropleema x, joka on ollut ilonani kaikki nämä vuodet. En tahdo kertoa sen tarkemmin, mutta tämän takia opinnot vain venyvät ja venyvät loputtomiin. No, olen tämän jo osittain hyväksynyt.

Nyt olen työttömänä, tavallaan. On minulla satunnaisia hommia ja eräs, jota saa tehdä oman aikataulun mukaisesti. Eli virallisesti lienen työtön, mutta todellisuudessa en kuitenkaan ihan 100 %.

Tuumasin tällaista, että kannattaisikohan minun pyrkiä ns. oman alani palkattomaan työhön työttömyyskorvauksella?

Tällöin saisin työssäoppimiset jo etukäteen pois alta ja jäisi enää muutamat teoriat. Näin ollen voisin vihdoin ja viimein valmistua!!!

Nimittäin jos vasta opintojen aikana alkaa kyselemään työssäoppimisen perään, on erittäin todennäköistä, että kaikki paikat ovat täynnä ja jos johonkin sattuu pääsemään, se on aivan liian kaukana ja matka liian rasittava.

Lisäksi tämä tieto stressaa jo etukäteen. Enkä mutuile, vaan tämä on aito kokemukseni ja sitä yritän ennakoida.

Eikö sellainen muutaman kuukauden palkaton "työssäoppiminen" olisikin täydellinen ratkaisu tähän hätään?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/4 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla