Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää
Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009005120.html
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Cecilia Herzberg ja Lipposeen tytöt asuvat kaikki Keski-Euroopassa, Paavon vanhin Ruotsissa.
meni Britanniaan opiskelemaan yhteinen tyttö ja toinen pääsi Aaltoon ja saksaan oli myös menossa opiskelemaan, kumman lie valinnut toinen tyttö.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on tuosssa vaiheessa jo eronnut.
ei kannata, saa ison nk leskeneläkkeen
Moni avioliitto säilyy leskeneläkkeen ansiosta/toivossa.. -
täytyy tietää että ennen 50 v solmittu avioliitto ja pitikö olla naimisissa 5 v. Eli kannattaa ajoittaa jos Meinaa mennä naimisiin niin ennen 50 v hyvissä ajoin.
Eikös Itse Lipponen kirjoita muistelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se iso ikäero on hyvä asia, kun ukko makaa kotona dementoituneena ja itse voi kierrellä festareitä??
ei kai puoliso oo vielä dementoitunut? Hän on kovasti harrastanut uimista.
Muistelmiaan kirjoittaa, siis tuskin on dementoitunut.
Jutussa puhutaan miespuolisista ja naisystävistä, sanavalinta mielestäni viittaa siihen, että ne miehet ovat vain ystäviä. Miesystävä on rakastettu, miespuolinen ystävä on ystävä. Näin minä tulkitsen.
Kävin lukaisemassa lehden kirjaston e-lehtipalvelusssa, se on kätevä, saa kotona tabletilla lukea monta kymmenta aikakauslehteä.Miksi ne miespuoleiset ystävät on pitänyt mainita erikseen... 'ystävät'
Onko Päivi Tinderissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Tuttavaperheessä sama tilanne, mutta jo paljon aikaisemmin. 50-vuotiaan vaimon näkökulmasta yli 70-vuotias mies on auttamattomasti vanhus. Seksiä ei ole ollut enää 20 vuoteen, sitä oli vain sen verran, että vaimo sai hartaasti toivomansa lapsen.
Mies on katkera ja ihmettelen, että miksi. Tämä oli odotettavissa.
Eihän tuota voi yleistää. Tiedän lähipiiristä useita pariskuntia joilla on normaali seksielämä, vaikka ikä hipoo lähellä 80v. Juurikin miehillä.
Seksi voi loppua myös kun nainen ei enää halua. Siitäkin on kokemuksia melko läheltä.
Se on voinut Päivilläkin loppua.
Christiiina kirjoitti:
Paavo Lipponen on hyvä esimerkki siitä, että miehille on tyypillistä se, että heille tulee vanhoilla päivillä vauvakuume riippumatta siitä, onko heillä jo ennestään lapsia vai ei. Paavollakin on ekasta avioliitosta melkein samanikäinen tyttö kuin Päivi.
Jep jep. Naisen logiikkaa taas yleistää yhdestä henkilöstä. Tuolla logiikalla saa minkä tahansa asian kuulostamaan yleiseltä.
Siis onko Päivillä lupa käydä vieraissa vai mistä puhuu ? Jostain syystä nyt nuoremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta haastattelu oli kiva. Ei ole aikoihin tästä parista kuulunutkaan. Päivi kuvasi puolisoaan kunnioittavalla tavalla eikä vaikuta myöskään mitenkään suppeasti jääneen hoitamaan ikääntynyttä miestään vaan on muutakin elämää. Mulle tuli ihan Päiviä arvostava olo tosta jutusta.
Olisitko samaa mieltä, jos sukupuolten paikkaa vaihdettaisiin? Vai olisiko mies kenties silloin vaimonsa hylännyt sika, joka juoksee kaupungilla panemassa muita naisia ja on yhdessä vaimonsa kanssa vain taloudellisista syistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä suhde on kuitenkin kestänyt yllättävän pitkään. Harvoin noin ison ikäeron suhteet kestävät edes kymmentä vuotta. Tietysti julkisuus pitää omalta osaltaan yhdessä. Esim Jenni ja Sauli. Luultavasti kyseessä on enää käytännön järjestely. Ilman julkisuuden painetta ja rahan tuomaa motivaatiota nainen olisi ajat sitten vaihtanut nuorempaan. Jos jossain vaiheessa ikäero tuo jännitystä suhteeseen, pian se vie sen kokonaan pois.
Ei kuulu kenellekään.
Kuuluhan se, jos niistä media kertoilee.
Vierailija kirjoitti:
Cecilia Herzberg ja Lipposeen tytöt asuvat kaikki Keski-Euroopassa, Paavon vanhin Ruotsissa.
Niinpä tietysti varmaan tyyliin taidehistoriaa ja aateliset poikakaverit. se tuttu tarina jälleen. Suomi ei kelpaa. Kunhan käyttävät hyväkseen maatamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.
Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen.
Ota huomioon että siihen tulee mahdollisesti vielä päälle omaishoitajan tuki. Tuki vaihtelee hoivan tarpeen määrästä riippuen n. 425 tai 850€/kk. Voi olla myös muita tukia mahdollista saada. Paavon eläkekään ei varmaan ole pienimmästä päästä. Kyllä siitä aika mukavasti arjen kulut maksaa.
Siivouksista saavat verovähennykset lukaaleihinsa, vaan saako ruotimummot. Ne köyhyysrajalla, työkykynsä menettäneet. Lait laati paksu Paavo kaltaisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, seitsemänkymppinen, on erittäin ihana rakastaja, intohimoinen , innovatiivinen, lempeä ja raju . Meillä on ollut näin kohta neljäkymmentä vuotta. Sanoisin, että nyt on ihan parasta sillä saralla.
Hienoa, kun löytyy muitakin. Saman voin allekirjoittaa. Yhdessä ollaan oltu vasta 23 vuotta, mutta ikä ei ole tuonut mitään vaikutusta/ haittaa seksin puolelle. Mies nyt 70v on ollut aina eritgäin viriili ja en valita. Olen itse häntä usean vuoden vanhempi. Eläköön seksi myös meidän iäkkäiden iloksi.💕
Miksi alapeukutus? Eikö iäkkäillä saa olla seksiä ? Ja vielä kunnollista?
Kuvittelisin että siksi, koska on aivan eri asia harrastaa 70-vuotiaan kanssa seksiä ollessaan itsekin seitsemänkymppinen, kuin jos on itse 30 vuotta nuorempi.
No se nuorempi jaksaa todennäköisesti paremmin, mutta itse näen tämän plussana. Vaimoni on kymmenen vuotta nuorempi ja jaksaa varmaan rakastella paremmin kuin jos olisi jo minun ikäiseni, toki toivon hänen jaksavan yhtä hyvin vielä kymmenen ja kahdenkymmenen vuoden päästäkin.
Ei se jaksamisesta aina ole kiinni vaan varsinkin ikäerosuhteissa halusta. Haluaisitko itse 30 vuotta itseäsi vanhempaa naista? Niinpä. Ihan sama juttu se on toisinkin päin.
No halusta jos puhutaan, niin sehän vaikuttaa naisilla keskimäärin lopahtavan aiemmin, ja siksi olenkin entistäkin tyytyväisempi, että vaimoni on reilusti nuorempi.
Mutta siitähän tässä juuri on kyse että ei se naisen halun lopahtaminen johdu useinkaan omasta iästä vaan sen miehen iästä, joka on usein naista vanhempi. Eli sinun tilanteesihan on tässä asiassa huonoin mahdollinen, jos kerran olet naistasi jopa reilusti iäkkäämpi.
Onko siellä mn:ssa lisää kuvia hänestä?
Lipposet on Putinin Gazpromin palkollisia ja ryssänperkeleiden kätyreitä jotka ovat tehneet koko poliittisen uransa ajan ja sen jälkeen myyrän työtä Suomen vahingoittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä opimme: nuoren naisen ei kannata tyytyä vanhaan ukkoon.
Ei yhtään mitään.
Paavo on kumartanut vuoroin Neuvostoliiton kommunisteja ja vuoroin imperialistista diktaattoria. Kaikki on kelvannut politiikanhuorralle kunhan rahaa on tullut omiin liiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Paavo on kumartanut vuoroin Neuvostoliiton kommunisteja ja vuoroin imperialistista diktaattoria. Kaikki on kelvannut politiikanhuorralle kunhan rahaa on tullut omiin liiveihin.
Kun Suomi on Natossa saadaan Nato tiedustelumateriaali suomalaisten haltuun ja kansiot julki Venäjän sosialistiagenteista Halosesta, Lipposesta, Heinävaarasta, Tuomiojasta jne...
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan ei viitsi Päivi erota vaan odottaa leskeneläkettä.
No en mäkään rakasta miestäni jättäisi jos hän menisi huonoon kuntoon, miksi ihmeessä niin tekisin?
Tämä on monestikin rakkauden hinta, harvoin molemmat lähtee samaan aikaan
On kohtuutonta olettaa, että kolmekymppinen ymmärtää, mitä vanheneva mies tarkoittaa.
Minä olen 55 nyt, ja edes äitini ei ole yli 80, ja silti hän on aivan valkopäinen ja askel lyhyt. Ei hänestä olisi enää pysymään minun vauhdissa festareilla, ulkomailla ja liikunnassa. Jos mieheni olisi 81, väistämättä hänellä olisi vanhuksen osa, ja haluaisin edelleen elää kuin vielä liikkumaan kykenevä ihminen.
Tämän takia naiset, älkää ottako niitä "hopeakettuja". Jäätte hoitajiksi, ja ympäristö ei tunne mitään armoa.
Moni avioliitto säilyy leskeneläkkeen ansiosta/toivossa.. -