Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtava kannanotto naisten "voimaantumisesta"

Vierailija
15.08.2022 |

Mahtavaa, vihdoinkin joku asioita oikeasti tutkinut ja uskottava henkilö alkaa puhua ääneen näistä ongelmista yliseksualisoituneessa kulttuurissa ja miten siinä edelleen nimenomaan naisia ohjaillaan!

"Haataja pitää ristiriitaisena ilmiönä esimerkiksi naisiin kohdistuvaa voimaantumispuhetta, jossa naisten oman seksikkyyden haltuunoton tulisi kasvattaa heidän itsetuntoaan.

En epäile, etteikö seksikkyyden kokemuksesta voi aidosti saada voimaantumisen tunteita, ja se olisi tietenkin ok, jos miehille olisi vastaava diskurssi. Mutta seksikkyyden tavoittelu voimaantumisen lähteenä on vahvasti sukupuolittunutta, ja juuri naisia ohjataan siihen suuntaan, hän sanoo."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008945328.html

Toki artikkelissa paljon muitakin hyviä pointteja, mutta nostin keskusteluun tämän, mistä palstalla on yritetty keskustella paljonkin, mutta seksillä voimaantujat tai heidän puolustajansa eivät ole suostuneet näkemään tuota ongelmaa, että edelleen nimenomaan vain naisia ohjataan moiseen, lopulta esineellistävään, toimintaan.

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, kyllä mä seksikkäitä miehiä katselen. Jostain syystä ne miehet kuitenkin voivat pitää vaatteet päällään ja olla seksikkäitä, naisten oletetaan riisuvan lähes kaikki vaatteet samanlaisiin kuviin.

Oma 'voimaantuminen' (ärsyttävä sana) oli sitä, että lopetin käyttämästä meikkiä silloin kun ei huvittanut meikata, enkä pukeutunut Halloween-bileisiin miksikään tyrkyksi miestenmiellyttäjäksi vaan menin hirviönä. Kyllähän se miehiä korpesi kun en suostunut asettumaan heidän luomaansa rooliin.

Kuka antaa miesten pitää vaatteet päällä ja olettaa naistrn ottavan ne pois? Mulla jäänyt vähän epäselväksi. Tai kuka on pakottanut sinut pitämään meikkiä aikaisemmin? En minä ainakaan. Miksi tämä on miesten syytä? Voitko vähän perustella?

Vierailija
62/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija sanoo, että heteroseksuaalisuuden ja yksiavioisuuden asettaminen seksuaalisuuden luonnollisiksi ilmenemismuodoiksi on esimerkki tiedosta valjastettuna ajamaan poliittisia ja arvopohjaisia tarkoitusperiä.

Oma lisäys: samoin voidaan sanoa, että samansukupuolisten seksin ja polyamorian asettaminen seksuaalisuuden luonnollisiksi ilmenemismuodoiksi  ajaa poliittisia ja arvopohjaisia tarkoitusperiä.

Kysymys on ihmiskuvien erilaisuudesta.

o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat rumat ämmät inisemässä

Itsensäpaljastelija ketjussa. Lyön vetoa, että olen huomattavasti kauniimpi kuin sinä. Painoindeksini on 19.

Te sen sijaan huononnatte kaikkien tyttöjen ja naisten asemaa esineellistämällä itsenne.

Vierailija
64/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, kyllä mä seksikkäitä miehiä katselen. Jostain syystä ne miehet kuitenkin voivat pitää vaatteet päällään ja olla seksikkäitä, naisten oletetaan riisuvan lähes kaikki vaatteet samanlaisiin kuviin.

Oma 'voimaantuminen' (ärsyttävä sana) oli sitä, että lopetin käyttämästä meikkiä silloin kun ei huvittanut meikata, enkä pukeutunut Halloween-bileisiin miksikään tyrkyksi miestenmiellyttäjäksi vaan menin hirviönä. Kyllähän se miehiä korpesi kun en suostunut asettumaan heidän luomaansa rooliin.

Tämä!!

Mikä esim. siinäkin on, että mies on seksikäs omana itsenään puuvillaboksereissa, mutta naisen pitää laitattaa ihon alle silikonia, meikata oma naama piiloon, pitää tekokuitustringejä ja ties mitä virityksiä ollakseen seksikäs.

Siis kuka sanoo että mies on seksikås puuvillqboxereissa ja naisen pitää laittaa silikoonia? Kuka tää tyyppi on joka niin sanoo? En ole koskaan sanonuy yhdellekkään naiselle ettå näin pitää tehdä.

Vierailija
65/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä, miksi pitää riisua vaatteet voimaantuakseen? Miksei tätä samaa itsensä myymistä/seksiseksiseksi/riisuutumista työnnetä miehille samalla tavalla?

Miksei voimaantua voisi oppimalla esim uutta taitoa tai vaikkapa tekemällä jotakin hienoa (urheilun, työn, taiteiden tai muun saralla?

Koska riisuminen/seksi on paljon helpompaa ja onnistuu kaikilta. Tietysti sitä voi voimaantua vaikka opettelemalla neulomaan, mutta sitä saa neuloa aika kauan ja tavoitteellisesti ennen kuin ketään lähipiirin ulkopuolella alkaa kiinnostaa sun neuleet. Mulla esimerkiksi menee monta kuukautta neulepuseron neulomiseen eikä mun neulepuserot ole mitään trendikkäitä islantilaisneuleita. Ei sillä saa oikein täytettyä somea ja kahmittua seuraajia. Jos mä heittäisin vaatteet naulaan, niin saisin varmasti paljon nopeammin seuraajia ja suosiota.

Noi sun ehdottamat ideat on jotenkin ristiriitaisesti paljon intiimimpiä ja henkilökohtaisempia tavoitteita kuin vaatteiden riisuminen. Niitä pitää harjoitella kauan ilman näkyviä ja kunniaa tuovia tuloksia ja ihan vaan sen takia, että niiden tekemisestä itse nauttii.

Ehkä se ongelma on siinä, että se voimaantuminen tulee nykyään ulkoa päin, kun sen pitäisi olla henkilökohtaista. Muiden kehut ja maineen pitäisi olla täysin sivuseikka, jos haluaa voimaantua.

Kukaan ei maksa neuolomisesta mitään. Riisumalla kuvissa voi saada rikkaan miehen huomion.

Vierailija
66/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan nimenomaan raotetaan naisten seksillä voimaantumisen ongelmaa; vain naisia ohjataan siihen! Ei miehiä. Eli ihan samaa ikuista esineellistämistä, mikä jatkuu vuosisadasta toiseen vain ilmiasun hieman muuttuessa.

Nyt vain nämä naiset on aivopesty uskomaan, että _he itse_ valitsevat sen, mutta tosiasia on, että kyseessä on mm. polkuriippuvuus, missä itse ydinasia (naisten paljastelu ja esineellistäminen) pysyy edelleen samana ja taustalla on ne samat iänikuiset patriarkaatin luomat rooliodotukset naisille.

Niinpä niin. Se iänikuinen tarina taas. Nainen valitsee itse tehdä jotain, mutta syy onkin jonkun muun kuin naisen itsensä, koska nainen on kuin pieni lapsi, joka ei koskaan ole vastuussa mistään. Huoh.

Kai tajuat, että olemme kaikki jossain määrin kulttuurien tuotoksia? Vain me kriittiset ajattelijat osaamme olla lähtemättä mukaan niihin älyttömimpiin trendeihin, joihin meitä yritetään tunkea.

Vierailija
67/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkija sanoo, että heteroseksuaalisuuden ja yksiavioisuuden asettaminen seksuaalisuuden luonnollisiksi ilmenemismuodoiksi on esimerkki tiedosta valjastettuna ajamaan poliittisia ja arvopohjaisia tarkoitusperiä.

Oma lisäys: samoin voidaan sanoa, että samansukupuolisten seksin ja polyamorian asettaminen seksuaalisuuden luonnollisiksi ilmenemismuodoiksi  ajaa poliittisia ja arvopohjaisia tarkoitusperiä.

Kysymys on ihmiskuvien erilaisuudesta.

o

Tämä. Erinomainen lisäys!

Vierailija
68/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että voit peittää luontaisen kauneutesi pukeutumalla hirviöksi? Se, että nainen peittää tavanomaista enemmän vartaloaan, ja miehelle jää enemmän arvailuja, miehet olivat todennäköisesti vaan enemmän kiihottuneita katsellessaan sinua. Kerron vaan totuuden. :D

Ymmärsit väärin, tarkoitus ei ollut peittää mitään vaan pitää hauskaa sen sijaan että olisin keikistellyt miehille. Jotkut miehet ottivat sen selkeästi henkilökohtaisena loukkauksena.

Vierailija
69/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaarallista, kun nuoret miehet lukee ja ottaa ihan tosissaan netin syövereistä joitain Inc elien kehittämiä ideologioita, mitkä pohjautuu mm.pseudotieteeksikin tituleerattuun evoluutiopsykologiaan. Siellä tiedeyhteisössä vallitsee oikein herrain kulttuuri ja naiset, jotka on päästetty osaksi sitä ovat "hyviä jätkiä", jotka joutuvat mielistelemään noita miehiä ja peittämään omia ajatuksia, näkemyksiä, mielipiteitä, että eivät lennä ulos sieltä. Kyseiset herrat ja heidän piikansa vertaisarvioivat toistensa julkaisuja ja katsovat läpi sormien vakavia metodologisia ongelmia, joiden takia nuo tutkimustulokset eivät oikeasti ole edes yleistettävissä. Media tarttuu niihin, koska niistä tehdään mediaseksikkäitä ja ne uppoaa tiedelukutaidottomaan kansanosaan kuin veitsi lämpimään voihin.

Mutta mitä näihin narsistisiin Itsensäpaljastelijanaisiin tulee, niin täytyy vaan hämmästellä heidän pettämätöntä logiikkaansa: alan h*oraksi, niin h*uoraksi haukkuminen loppuu. 🤦

Keskustelisin ihan mielelläni näiden tutkimusten metodologisista virheistä. Jos voisimme pitää tunteet ja ad hominem hyökkäykset minimissä, ja keskustelisimme asioista keskustelijan sijaan, mielelläni kuulisin.

Juuri muuten sellainen podcast kuin JustPearlyThings, joka melko lailla voimakkaasti miesten näkökulmaa tuo esille, on saavuttanut jo 250.000 kuulijaa. Samoin Tim Pool, jolla on enemmän kuulijoita kuin CNN-kanavalla on syönyt punaisen pillerin. Melko voimakkaasti tätä näkökulmaa tuodaan eteenpäin nyt mainstreamin suuntaan, haluaisin kuulla, miten Tim Poolin näkemykset ovat virheellisiä? Hän on ihan arvostettu journalisti (Timcast).

Vierailija
70/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti saisi miehetkin alkaa pukeutumaan seksikkäästi halutessaan, ilman että siitä tulee jotain fabiopellen roolia. Ja niin, että naiset eivät saisi mennä kourimaan ja ahdistelemaan.

Olen jo itse neljäkymppinen ja lähes koko nuoruuteni mietin aina iltamenoihin lähtiessä tarkkaan mitä uskaltaa laittaa päälle. Hameen uskalsin laittaa ainoastaan silloin kun tiesin olevan koko illan turvallisessa seurassa. Ja silti nättejä ja lyhyitäkin hameita ja mekkoja oli kaappi täynnä, vaan käyttö jäi em. syystä vähäiseksi. Mielestäni on niin vapauttavaa nähdä nuorten naisten pukeutuvan miten huvittaa, sillä ongelma ei edelleenkään ole siinä mitä _naiset_ tekee, vaan siinä miten _miehet_ suhtautuu. Jos vapaata pukeutumista aletaan normalisoida, alkaa pikkuhiljaa nämä h*orittelukommentoinnit vähentyä, ja ehkä joskus loputkin miehet alkavat ymmärtää milloin nainen haluaa juuri häneltä jotain, ja milloin ei.

Eli jos te arvon naiset jatkatte täällä tietynlaisen pukeutumisen arvostelua, viestitte miehillekin että se kun laitat hameen päälle, on ok esineellistää sinua. Ei se ahdisteleva ukkeli välitä onko mekkosi muovinen ja läpinäkyvä vai ei, näkyykö peppu vai pelkkä sääri, pääasia on se että on yleinen lupa ahdistella.

Vierailija
71/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään mikä on tämä voimaantumistermi/-muoti.

Olen 65 v terve, toimintakykyinen, työelämässä oleva tavisnainen.

Tavallinen perhe jne.

Ehkä jonkun mielestä tylsää elämää- ylä ja alamäkiä -, mutta en koskaan ole kokenut tarvetta voimaantua. Tai sitten sitä on tapahtunut tietämättäni

Vierailija
72/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä satu Keisarin uudet vaatteet. Lapsi osasi ja uskalsi sanoa ääneen, että eihän keisarilla ole vaatteita laisinkaan. Muut oli aivopesty uskomaan että keisarilla oli hienot vaatteet, todellisuudessahan hän kulki alasti.

Vierailija
73/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin lehdessä on joka päivä joku julkkis tissejä esittelemässä. Riisumalla julkisesti nainen esineellistää itsensä ja sitten siitä syytetään miehiä. Mutta täytyy ymmärtää, että he ovat "rohkeita" ja niitä tissejä ei esitellä miehille, vaan niissä on "viesti" kaikille naisille. Kyllä miehetkin tuon "viestin" ymmärtävät, mutta heidän tulkintansa asiasta on naisen arvon aleneminen, koska itseään myyvä nainen on h***a.

Tissijulkkikset lehdissä eivät myy muutoin itseään, eivät ole prostituoituja.   Miehet esineellistää tissit ja koko naisen mutta mitäs siitä, antaa heidän ajatella mitä ajattelevat.  Miehet viestivät sitten muilla asioilla, menestyksellä jossain lajissa, omaisuudella, autoilla jne.  kun kroppa ei vetoa niin kauneudellaan.

Vierailija
74/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä satu Keisarin uudet vaatteet. Lapsi osasi ja uskalsi sanoa ääneen, että eihän keisarilla ole vaatteita laisinkaan. Muut oli aivopesty uskomaan että keisarilla oli hienot vaatteet, todellisuudessahan hän kulki alasti.

Ja sitten kaikki alkoivat h*oritella keisaria? Eiku ainiin se oli mies.

Vierailija
75/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen perhe jne.

Ehkä jonkun mielestä tylsää elämää- ylä ja alamäkiä -, mutta en koskaan ole kokenut tarvetta voimaantua. Tai sitten sitä on tapahtunut tietämättäni

Viestin pääsisältö on se että seksiä saa harrastaa, nainenkin, mutta eihän kenenkään ole pakko.  Siksi ihmetyttää monet neuvot miten päästä haluttomuudesta ym.  kun ei haluttomuudessakaan ole mitään vikaa. 

Vierailija
76/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että voit peittää luontaisen kauneutesi pukeutumalla hirviöksi? Se, että nainen peittää tavanomaista enemmän vartaloaan, ja miehelle jää enemmän arvailuja, miehet olivat todennäköisesti vaan enemmän kiihottuneita katsellessaan sinua. Kerron vaan totuuden. :D

Äärimmäisen naiskontrolloiduissa kaapumaissa ei seksiä ja naisen seksualisointia ole yhtään vähemmän, jo  väkiluvusta päätellen.  Parasta on loppujen lopuksi että nainen ja naiset tekee kuin itse haluaa.

Vierailija
77/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen perhe jne.

Mä olen 48 v. nainen ja kyllä mä koin tarvetta seksuaaliseen voimaantumiseen aikoinaan. Koska mä en halunnut mennä sitä naimisiin, perhe, lapsia tietä. Kun minä olin nuori, ei mun 20 000 asukkaan asuinpaikkakunnalla vielä oikein hyväksytty sitä että nainen elää sinkkuna ja harrastaa ajoittain myös seksiä pyrkimättä parisuhteeseen. Kyllä kiersi kylänpyörä, jakorasia yms. juttua ja muuta juorua. Mun täytyi voimaantua siinä, että vaan kestin sen, enkä antanut lauman mielipiteiden poikkeuttaa minua siitä, mitä itse halusin.  Olla vaan avoimesti sitä mieltä mitä olin, että nainenkin voi valita sen ettei pariudu mutta silti toteuttaa seksuaalisuuttaan, ja olla taipumatta toisten paheksunnan takia. 

Vierailija
78/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa vauva-palsta muuttui in celi-palstaksi?

Päivästä toiseen wo ke, voim aantuminen, fem inismi, tytt öhallitus... voi lapsia. Ihan kuin ei olisi maailmassa järkevää tekemistä.

Vierailija
79/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehet ei paljastele eli voimaannu😁

Olisi kamalaa katsottavaa ne pystyssä kököttävät kakut, koska muuta paljastettavaa miehillä ei oikein ole, kun paidattomat miehet on ihan arkinen näky.

Tälläkin hetkellä nään paljon miehiä joilla on päällään vain uimahousut tai shortsit, lomalla kun olen ja rannalla aurinko porottaa.

Jos mies haluaisi paljastella, ainoa riisuttava olisi nuo housut😎😂

Vierailija
80/206 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakut, vaan kalut 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi