Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtava kannanotto naisten "voimaantumisesta"

Vierailija
15.08.2022 |

Mahtavaa, vihdoinkin joku asioita oikeasti tutkinut ja uskottava henkilö alkaa puhua ääneen näistä ongelmista yliseksualisoituneessa kulttuurissa ja miten siinä edelleen nimenomaan naisia ohjaillaan!

"Haataja pitää ristiriitaisena ilmiönä esimerkiksi naisiin kohdistuvaa voimaantumispuhetta, jossa naisten oman seksikkyyden haltuunoton tulisi kasvattaa heidän itsetuntoaan.

En epäile, etteikö seksikkyyden kokemuksesta voi aidosti saada voimaantumisen tunteita, ja se olisi tietenkin ok, jos miehille olisi vastaava diskurssi. Mutta seksikkyyden tavoittelu voimaantumisen lähteenä on vahvasti sukupuolittunutta, ja juuri naisia ohjataan siihen suuntaan, hän sanoo."

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008945328.html

Toki artikkelissa paljon muitakin hyviä pointteja, mutta nostin keskusteluun tämän, mistä palstalla on yritetty keskustella paljonkin, mutta seksillä voimaantujat tai heidän puolustajansa eivät ole suostuneet näkemään tuota ongelmaa, että edelleen nimenomaan vain naisia ohjataan moiseen, lopulta esineellistävään, toimintaan.

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vegaani, ja uskon että moiset ongelmat koskevat vain lihapäitä.

Mistä tietää, että joku on vegaani?

-No, hän ottaa sen heti ensikättelyssä esille, vaikkei liittyisi mitenkään puhuttavaan asiaan.

Vierailija
202/206 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein ymmärrä tuota "naisia ohjaillaan...". Ei kai naiset ole sen enempää ohjailtavissa kuin miehetkään? Naiset tekee omat valintansa ja ne joilla on kroppaa ja ulkonäköä käyttävät kykyjä päämääriensä saavuttamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on pääministerimmekin nyt juhlinut ja voimaantunut jonkun aineen voimin niin että jaksaa taas vuoden tehdä töitä.

Vierailija
204/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, jotka puhuvat jostain mystisestä patriarkaatista, typistävät naisen roolin tahdottomaksi miestä tottelevaksi seuraajaksi, joka ei ole vastuussa omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Eli tekevät naisesta sitä objektia. Kun nainen ottaa vastuun tekemisistään, eikä syytä niistä muita, tulee hänestä oman elämänsä subjekti ja hän tekee mitä katsoo parhaaksensa eikä sitä mitä muut olettavat hänen tekevän. Nämä OF naiset ovat siinä mielessä voimaantuneita, että ovat itse valinneet tehdä niin, vaikka monen tässäkin ketjussa kirjoittaneen mielipide on sitä vastaan. 

Vierailija
205/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm luulen että nuorten alle 30 v keskuudessa tuossa on kyse instagram ym kulttuurista, jossa näkyvyys on hyvä juttu. Ja jos joku haluaa mennä only fansiin, onko se oikeasti vaarallinen asia?

Ennemminkin on kysymys meistä muista ihmisistö, varsinkin vanhemmista ihmisistä. Tuomitaanko itseään etsivä nuori häpeään ja sabotoidanko sitä vallanhalun takia, vai todetaanko vaan, että ok, halusit kokeilla tätä.

Vierailija
206/206 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku crista on voimaantunut seksin myymisestä. Ja se on pelkkää kivaa! Oikeesti koska nää jutut loppuu. Eihän niitten taustalla ole muu kuin saada enemmän naisia alalle ja cristalle lisää rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme