Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko hetkellinen energiakriisi olla jopa hyväksi ihmisille? Kun on oikea kannuste miettiä että kuinka kauan on suihkussa, millä tavalla autoilee, millä asunnon lämmittää ja mihin energiaa kuluu

Vierailija
12.08.2022 |

Totta kai on inhottavaa, jos käytettävissä oleva rahamäärä laskee.

Mutta toisaalta hetkellisenä muutoksena - voiko energiamuotojen puute ja kallistuminen ajaa hyviinkin muutoksiin ja tulevien vuosien säästäväisyyteen?

Jos aletaankin asentaa maalämpöä ja kiinnostutaan asunnon ja kylmälaitteiden lämpötiloista, mietitään liikkumismuotoja ja miten niitä käytetään niin osa voi saada tulevaisuudessa säästöä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

Korostaa vaan nykymenoa, jossa eniten energiaa tuhlaava on kuningas.

Ferrarit ja luksusjetit on kaikkien tavoite. Tuhlaus on ihmiskunnan geeneissä.

Vierailija
2/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sellasille jotka on vaan hällävälisti paahtaneet energiaa menemään, mutta pelkkää pännimistä tällasille jotka aina olleet pihejä ja hinnat vaan nousee eikä sille voi mitään kun mistään ei voi enää säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy parantaa verenkiiertoa vaikka urheilemalla jotta selviää lyhyistä suihkureiissuista.

Vierailija
4/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy parantaa verenkiiertoa vaikka urheilemalla jotta selviää lyhyistä suihkureiissuista.

Jos käytttää yörää autonn sijaan niin verenkierto paranee. 2 kärpästä yhdelllä iskulla.

Vierailija
5/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jo nyt katsotaan aiempaa tarkemmin, mitä vaikka asunnon lämmityskulut on ja katsotaan mikä kuluttaa sähköä ja mikä ei.

Vierailija
6/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut monen ostaneen sähköpyörän ja menevän sellaisia matkoja mitä on autoillut, esim 5 kilometrin matkoja.

Vierailija
7/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee hyvää, samoin inflaatio ja lama. Opitaan taas elämään suu säkkiä myöten ja toivon mukaan kerskakulutus vähenee. Jättää jälkensä kuten 90-luvun lama.

Vierailija
8/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Itsellä paha kipusairaus ja joudun sen vuoksi joskus olemaan parikin tuntia kuumassa suihkussa.

Vierailija
9/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikun kaikki vaan vinkuu ja pillittää ja ajatukset pyörii vain omien halujen ympärillä, ei mikään auta surkeeta porukkaa ihmiskunta.

Vierailija
10/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentista huomaa, että sulla ei ole tiukkaa. "Aletaan asentaa maalämpöä..." Voi jumalauta. Mä mietin onko mulla varaa ostaa opiskelijana juustoa ja tomaattia, nii että ei tili ole heti siinä kunnossa, että katastrofeihin ei ole varaa. Sitte politiikot ja heitä lobbaavat wef biljonäärit kertoo mulle, että tarttis vähentää suihkussa käyntiä " Its ok to smell little bit", pitäis madaltaa sisälämpötilaa talvella ja vilautellaan hyönteisistä tehtyjä tuotteita ekovaihtoehtona. Heihin pieni kurjistuminen ei tunnu missään eikä tunnu minun keltaisenkaan ihmisten elämän kurjistuminen.

He voi painua helvettiin. Mun hiilijalanjälki on ollu koko mun elämän aja olematon.

Vierailija
11/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Koko elämä on jo nyt mietitty äärimmäisen tarkasti, ajot karsittu ehdottomaan minimiin.

Vierailija
12/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan ihan kivaakin elää maailmassa missä ei ole henkilöautoja, mutta ei ole kivaa ajaa itse pyöräillä kun muut autoilee.

Vierailija
13/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on älytöntä, että joku sähkönsyöppö virtuaalivaluuttojen louhinta on OK, mutta samaan aikaan tavalliset kansalaiset joutuvat ottamaan sekuntikellolla aikaa, kuinka kauan saavat olla suihkussa.

Vierailija
14/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eat zee Bugs kirjoitti:

Kommentista huomaa, että sulla ei ole tiukkaa. "Aletaan asentaa maalämpöä..." Voi jumalauta. Mä mietin onko mulla varaa ostaa opiskelijana juustoa ja tomaattia, nii että ei tili ole heti siinä kunnossa, että katastrofeihin ei ole varaa. Sitte politiikot ja heitä lobbaavat wef biljonäärit kertoo mulle, että tarttis vähentää suihkussa käyntiä " Its ok to smell little bit", pitäis madaltaa sisälämpötilaa talvella ja vilautellaan hyönteisistä tehtyjä tuotteita ekovaihtoehtona. Heihin pieni kurjistuminen ei tunnu missään eikä tunnu minun keltaisenkaan ihmisten elämän kurjistuminen.

He voi painua helvettiin. Mun hiilijalanjälki on ollu koko mun elämän aja olematon.

Opiskelijat sai vielä jokunen vuosi sitten satoja euroja vähemmän kuussa rahaa. Ette ole mikään ensimmäinen opiskelijasukupolvi kun pitää säästää.

Vierailija
15/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mielestäsi on hyvä juttu että tuhlaavien idioottien takia kaikki joutuu kärsimään

Vierailija
16/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa energia (polttoaine) ei ole ainakaan ole auttanut ketään pitkällä aikavälillä.

Jos polttoaine on halpaa niin kallut vain törsäävät sen kaikenmaailman kuminpolttoon, tyhjään rälläykseen ja johonkin haistapaskan tractor pullingiin.

Jos sähkö on halpaa niin talojen annetaan vuotaa kuin seula ja patterien päällä paahdetaan paahtoleipää.

60 ÄO kallut on aina suuna päänä vaatimassa ilmaista bensaa ja dieseliä. Olkoot ajamatta jos ei ole varaa,

Vierailija
17/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eat zee Bugs kirjoitti:

Helppohan se on huudella kun ei itse tarvi tienata elämiseen rahaa vaan voi maksattaa ne juustot ja tomaatit sekä asumisen muilla. Ennen kun opiskeluihin asuttiin solukämpissä ja syötiin makaroonia

Vierailija
18/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on älytöntä, että joku sähkönsyöppö virtuaalivaluuttojen louhinta on OK, mutta samaan aikaan tavalliset kansalaiset joutuvat ottamaan sekuntikellolla aikaa, kuinka kauan saavat olla suihkussa.

Vieläkö sitäkin muka louhitaan näillä sähkön hinnoilla? Luulisi olevan aika kannattamatonta jo.

Vierailija
19/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eat zee Bugs kirjoitti:

Kahdeksan hengen solussa opiskeluajat, ei juustoa. Pyörällä kouluun, sitten kun oli sellaiseen luksukseen varaa.

Ei nykyopisnelijoilla ole hätää.

Vierailija
20/21 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi vaikka pyykkikonetta tai tiskikonetta tai jääkaappia ostaessa kiinnittää enemmän huomiota ominaisuuksiin ja että minkä verran vie energiaa.