Vierailija

On julkaissut ne ilmeisesti DISSO-kansion alla? Ilman omaa tiliä ne näkyy niin pienellä, että ei saa selvää.

• ylös 27
  • alas 26

Sivut

Kommentit (291)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mua kiinnostaa siis siksi, että mun sisko on erittäin huonossa kunnossa, ollut yli 10 vuotta eikä saanut eläkettä kahdella diagnoosillaan. Että mitähän ne dg:t on, että puuteripilvi sen sai. Mun siskosta näkee kilometrien päähän, että ei ole terve ja käydään sen luona siivoamassakin. Mutta ei saanut eläkettä vaikka yli 10 vuotta ollut sairauslomalla ja kuntoutustuella.

• ylös 66
  • alas 16
Vierailija

Puuteripilvi kertoi lukeneensa psykkaa tiesi millä saa eläkkeen. Otti selvää Kelasta ja eläkelainsäädöstä. Tiesi tarkkaan millä eläke irtoaa. Kysy siltä, olisiko se niin kiltti että auttais randomii tyyppi?
Tee ig tili, se on helppo.

• ylös 75
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puuteripilvi kertoi lukeneensa psykkaa tiesi millä saa eläkkeen. Otti selvää Kelasta ja eläkelainsäädöstä. Tiesi tarkkaan millä eläke irtoaa. Kysy siltä, olisiko se niin kiltti että auttais randomii tyyppi?
Tee ig tili, se on helppo.

Musta se on käsittämätöntä. Mun siskolla psykoosisairaus jne., mutta ei eläkettä. Mietin, että haluaisin jutella puuteripilven kanssa kyllä, mutta olisko se liian outoa. Siihen tarttisin sen oman tilin kyllä.

• ylös 55
  • alas 5
Vierailija

Kukaan ei varmaan jaksa enää taistella tuota vastaan joten myönsivät sille vihdoin eläkkeen. Kaiketi tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin yrittää kuntouttaa ihmistä joka ei edes halua kuntoutua.
Ainut asia mihin ei kykene on työ. Kaikkea muuta pystyy kyllä tekemään.
Harmillinen tuommoinen valikoiva invalidisoituminen.

• ylös 139
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa siis siksi, että mun sisko on erittäin huonossa kunnossa, ollut yli 10 vuotta eikä saanut eläkettä kahdella diagnoosillaan. Että mitähän ne dg:t on, että puuteripilvi sen sai. Mun siskosta näkee kilometrien päähän, että ei ole terve ja käydään sen luona siivoamassakin. Mutta ei saanut eläkettä vaikka yli 10 vuotta ollut sairauslomalla ja kuntoutustuella.

Kuntoutustuki on eläke! Se on määräaikainen sairaseläke. Hyvin harva pääsee nykyään pysyvälle eläkkeelle suoraan. Itsekin olin yli 10 vuotta kuntoutustuella ennen kuin jouduin pysyvälle eläkkeelle.

• ylös 60
  • alas 1
Vierailija

Kuntoutustuki on määräaikainen työkyvyttömyyseläke. Sen aikana tai jo sitä ennen Kela ja työeläkelaitoksesi selvittävät mahdollisuutesi kuntoutua työelämään tai vaihtaa ammattia ammatillisen ja lääkinnällisen kuntoutuksen avulla. Ne ohjaavat sinut tarvittaessa myös muuhun kuntoutukseen. Kelan maksama kuntoutustuki alkaa yleensä noin vuoden kuluttua, jos työkyvyttömyys pitkittyy.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Näkyy olevan F 43,1 traumaperäinen stressihäiriö ja F 44,7 sekamuotoiset dissosiaatiohäiriöt (konversiohäiriöt).

• ylös 22
  • alas 3
Vierailija

Mitä niille yli 10 persoonalle kuuluu nykyään?
Hävisikö ylitarkastaja, pikkutyttö ja ne muut kun eläkepäätös tulivat?
Niin vaan loppui niistä puhuminen kuin seinään, päätöksestä kertomisen jälkeen.
Ne jutut oli minusta kaikkein mielenkiintoisinta antia puuteripilvi2.0 tilillä.
Pelkkä sisustaminen ja pyöräily ei seuraajan näkökulmasta kiinnosta kun on päässyt toisenlaiseen sisältöön tutustumaan.

• ylös 49
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näkyy olevan F 43,1 traumaperäinen stressihäiriö ja F 44,7 sekamuotoiset dissosiaatiohäiriöt (konversiohäiriöt).

Kiitos tiedosta! :)

Kiitos myös teille, jotka tarkensitte kuntoutustukiasiaa! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pelkkä sisustaminen ja pyöräily ei seuraajan näkökulmasta kiinnosta kun on päässyt toisenlaiseen sisältöön tutustumaan.

Kyllä se kertoi mitä nämä eri persoonan osat ajatteli siitä eläkkeelle pääsystä.

Mun mielestä oli tosi mielenkiintoista kuultavaa. Kyllähän noi erilaiset persoonan osat itestäkin tavallaan tunnistaa. Mutta on jännä, miten tietoinen Puuteripilvi niistä on. Mun mielestä kuulostaa erikoiselta. Siis se, että on niin sairas eikä mahdollista kuntoutua, mutta on noin tietoinen kaikesta. Kuulostaa "hieman" hämärältä ja herättää erinäisiä ajatuksia...

• ylös 59
  • alas 7
Vierailija

Taitaa olla melko reta rdi ja pìpìpää, haistellut puuteriaan liikaa tuo henkilö. Ketä se muuten on?

• ylös 3
  • alas 29
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kertoi mitä nämä eri persoonan osat ajatteli siitä eläkkeelle pääsystä.

Mun mielestä oli tosi mielenkiintoista kuultavaa. Kyllähän noi erilaiset persoonan osat itestäkin tavallaan tunnistaa. Mutta on jännä, miten tietoinen Puuteripilvi niistä on. Mun mielestä kuulostaa erikoiselta. Siis se, että on niin sairas eikä mahdollista kuntoutua, mutta on noin tietoinen kaikesta. Kuulostaa "hieman" hämärältä ja herättää erinäisiä ajatuksia...

Näistä tulee tietoiseksi terapiassa ja omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että se on todella pelottavaakin välillä. Oma fiilis oli alussa, että en ole koskaan ollut niin "sekaisin". Tilat vaihtelee tosi usein, jos on elämässä kuormitusta ja mikään arjen asia ei onnistu ilman muistilistoja ja jatkuvia ponnisteluja. Elämä on aina ollut sellaista selviytymistaistelua. Mulla on c-ptsd ja II-tason dissosiaatiohäiriö.

• ylös 28
  • alas 4
Vierailija

Hän vaikuttaa kovin tyytyväiseltä eläkepäätökseen. Onnellisena pyöräilee ja kertoo, että kaikki kuntoutus lopetetaan eläkepäätöksen myötä. Näinkö se oikeasti menee, hänhän on aika nuori kuitenkin

• ylös 46
  • alas 4
Vierailija

Traumaterapia on välillä erittäin tuskallista ja itsekin mietin hetkittäin sen lopettamista.

Dissosiaatiohäiriössä ANP eli apparently normal part of personality näyttää, ja usein selviääkin, arjesta suhteellisen normaalin näköisesti. Joku osa voi kokea tyytyväisyyttä, iloa, onneakin. Nämä eivät silti poista muita osia, jotka kokevat kauhua, paniikkia, vihaa, erilaisia pelkoja ja kantavat traumamuistoja. Tuo Puuteripilvi saattaa käyttää somea tällä ANP-osalla ja silloin lopputulema näyttääkin suhteellisen normaalilta ja toimintakykyiseltä. Se ei silti poista sitä muuta mitä hän saattaa kokea myös yhden päivän aikana. Mäkin saatan päivässä kymmenisen minuuttia kokea hyvää oloa, silloin käyn kävelyllä ja jopa nautin luonnosta. Kävelyn aikana mulla kuitenkin aktivoituu pelkäävä ja säikky osakin. Paljon tilan vaihteluita yhdenkin vuorokauden sisällä. Ymmärrän, että muita voi hämmentää. Itse olen jatkuvasti hämmentynyt.

T. Tuo aiempi, jolla c-ptsd ja II-tason dissosiaatiohäiriö

• ylös 35
  • alas 10

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.