Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksielämä pattitilanteessa

Vierailija
16.06.2022 |

Ollaan oltu yhdessä jo lähes 10 vuotta. Seksielämä on vaihdellut aktiivisemmasta vähemmän aktiivisiin vaiheisiin. Mies on muutamaan otteeseen laukonut kommentteja, että olen kuulemma "siveyden sipuli" eikä minussa ole kuulemma "seksiflirttiä".. Olin ensimmäisellä kerralla hieman yllättänyt, koska en ole pitänyt itseäni erityisen seksittömänä ja koin nuo kommentit aika loukkaavina. En oikein ymmärrä myöskään miten mies kuvittelee, että haukkumalla ja sanomalla noin meidän seksielämä jotenkin piristyisi?

Suhteessamme se sitä paitsi olin aiemmin minä, joka esimerkiksi ehdotti eri paikoissa rakastelua jne. mutta silloin mies ei kehdannut ja ei voitu edes autoa ajaa syrjään ja panna, mikä oli minun idea. Nykyään mies sitten arvostelee minua ja ei myöskään tunnu ymmärtävän, että minulla ainakin seksiin ja seksuaalisuuteen vaikuttaa koko muukin elämä. Ja tuollaiset kommentit myös jäävät kummittelemaan. Eilen puhui, että olemme vain kämppiksiä, kun seksiä ei ole reiluun viikkoon ollut, koska minulla on ollut välivuotoa ja muutenkin viime aikoina elämässämme on ollut sellaisia tekijöitä, jotka vaatineet käsittelyä ja verottaneet omaa jaksamistani.

No en tiedä mikä tässä pattitilanteessa auttaa. En ole mitenkään seksin vastainen ihminen, mutta miehen käytös ja puheet ärsyttävät ja ihmetyttävät.

Kuka oikeasti sanoo kumppanille tuolla tavalla?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sitä seksiflirttiä.

Jotenkin ei vaan lähde, kun toinen haukkuu ja suureen ääneen ihailee vaikka jotain muita naisia.. Mies varmaan kuvittelee, että kaikki muut naiset on valmiita seksiin 24/7.. Sitten pitäisi innostua ja vietellä tuollaista miestä.. Ap

Kuinka usein teillä on yleensä seksiä. Harvemmin mies valittaa silloin, kun sitä on usein.

Tässä yksi syy. Mutta ei sitä tietysti haukkumalla saa. Minun vaimoni on valmis 24/7. En hauku, enkä vaihda. Tiedän, että kaikki eivät ole, joten tämän kanssa vietän loppuelämän. Ei minullekaan tulisi mitään jostain viikon tauoista. Joskus, kun on ollut vaimolla jotain vaivaa, tai synnytysten jälkeen, on hän hoidellut minut käsin, tai suulla.

Ei saa haukkumalla ei. Mutta ehkä AP:n mies ei ole saanut pyytämälläkään.

Näihin juttuihin tarvitaan aina kaksi. Nyt AP voisikin istua hetkeksi alas ja miettiä sitä omaa osuuttaan asiaan.

Kun naiset vaan tajuaisitte, kuinka helppoa mies on pitää tyytyväisenä. Ja kuinka helppoa on saada miehestä kiukkuinen. Vaimoni ymmärtää, eikä hänen miehensä ole usein kärttyinen, tai vastusta vaimon ideoita. Toki pidän myöskin huolen hänen tyydytyksestään.

Kyllä tajuan. Milloin miehet tajuaa, että kun kohtelee kumppania arvostavasti jne niin on todennäköisemmin vilkkaampaa makuuhuoneessa. Tiesin, että seksi on monille miehille tärkeää, mutta kyllä olen hämmästynyt, että eikö ole merkitystä että nainen on muuten erittäin hyvä, pitää huolta itsestään, kantaa taloudellista vastuuta, on älykäs ja kaunis jne. Mutta ei seksin määrä on se tärkein ja antaako puoliso aina, kun mies haluaa. Ihan sama ilmeisesti muuten millainen nainen on. Ap

Ei todellakaan ole ihan sama minkälainen nainen on muutoin, ainakaan itselle. En silloin yli 20v. sitten mihinkään patjaan rakastunut. Vaimoni on myös paras ystäväni. Lähden paljon mieluummin hänen kanssaan reissuun, kuin jossain äijäporukassa. Hän on lasteni hyvä äiti. Arvostan häntä kaikin tavoin. Onneksi myös seksi toimii, ja sitä on aina kun haluttaa. En sitten tiedä miten olisi mennyt, jos sitä ei olisi, ei varmaan näin hyvin tai pitkään.

Sinä arvostat vaimoasi. Siinähän se tuli. Seksielämään vaikuttaa aika paljon se, miten muuten kohtelee toista. Ap

Vierailija
22/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehota miestäsi miettimään, miten hän kommunikoi sinulle seksistä.

Itse jouduin miehenä myös opettelemaan sitä taitoa - miten siis puhua seksistä. Usein puhuin välttelevästi, häpeilevästi, hermostuneesti, typerästi ja kaikin tavoin ei-rakentavasti. Välillä vaimoni sai jopa sellaisen kuvan, että en edes halua häntä, jos satuin kommunikoimaan välttelevästi tai suhtautumaan asiaan muuten negatiivisesti. Usein se kuitenkin saattoi vain johtua omasta huonosta itsetunnostani, aiemmin sattuneesta torjunnasta tai pitemmästä tauosta (vähintään 2 viikkoa) seksissä. 

Kuitenkin, kun opettelin kommunikoimaan rakentavammin ja suhtautumaan seksielämään yleisestikin ottaen positiivisemmin, meidän seksielämämme on parantunut ja virkistynyt suuresti. 

Ei, pitkässä parisuhteessa seksin EI kuulu loppua, kun 40 vuotta lähestyy tai tulee täyteen. Seksielämän pitäisi tuossa vaiheessa (lasten kasvettua) puhjeta uudelleen kukkaansa.

Totta kai ero tulee, jos seksi harvenee kerrasta viikossa kertaan kuukaudessa (ja siitä edelleen alaspäin). Ja vaikka joku niin sanoisikin, tämä ei ole OK, jos syynä siis ovat asiat, jotka ovat korjattavissa.

Puhukaa avoimesti, kommunikoikaa paremmin (erityisesti mies) ja nauttikaa seksistä. Pahinta on, jos sen annetaan hiipua.

Sen jälkeen, kun seksi on "avaruusseksiä" (eli kerran kuussa, mahdollisesti silloin kun naisella on ovulaatio ja spontaania halua) tilanne on jo pilalla.

Mutta se on usein edelleen korjattavissa, jos on halua korjata, eikä fyysisiä esteitä ole haittaamassa. 

Jos sitä ei korjata, "turha" ero on odotettavissa. Eli tyypillinen nelikymppisten ero, joka johtuu kommunikaatio-ongelmista, ja sen heijastumisesta seksielämään ja yhteyden tunteeseen. Mies turhautuu vähäiseen seksiin ja etääntyy, nainen turhautuu kommunikaatio-ongelmiin, miehen etääntymiseen ja (mahdollisesti) myös vähäiseen/toimimattomaan seksiin.

Ja eron jälkeen sitten löytyvät uudet kumppanit, joiden kanssa peitot heiluvat ahkerasti - eli naisen halun puute on ollut vain hetkellistä ja vanhaan kumppaniin kohdistuvaa, usein kommunikaatio-ongelmista alkanutta.

Tässäkin oli kyllä hyvää pohdintaa. Ainoa mikä särähti korvaan on insinöörimäinen ajattelu, että seksielämä on pilalla kun on vaan kerran kuussa seksiä. Meillä ainakin seksin määrä vaihtelee. Joskus monta kertaa viikossa ja sit joskus taukoa. Mitäs se kertoo suhteen tilasta? Ei pelkät kerrat minusta kerro vielä mitään tai toisinaan toistuvat tauot. Onko tämäkin asia, josta ajattelen naisena hyvin eri tavalla kuin mies? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän yllättäen mies tuli pyytämään anteeksi eilisiä puheitaan.. Sitten juteltiin asioista. Sanoin, että voitas toteuttaa noita molempien ideoita seksielämäämme liittyen. Sitten tilanne johti toiseen ja päädyttiin harrastaa seksiä. Eli mies tajusi pahoitella ja minä tajusin harrastaa sitä seksiä. Win-win. :D Ap

Vierailija
24/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehota miestäsi miettimään, miten hän kommunikoi sinulle seksistä.

Itse jouduin miehenä myös opettelemaan sitä taitoa - miten siis puhua seksistä. Usein puhuin välttelevästi, häpeilevästi, hermostuneesti, typerästi ja kaikin tavoin ei-rakentavasti. Välillä vaimoni sai jopa sellaisen kuvan, että en edes halua häntä, jos satuin kommunikoimaan välttelevästi tai suhtautumaan asiaan muuten negatiivisesti. Usein se kuitenkin saattoi vain johtua omasta huonosta itsetunnostani, aiemmin sattuneesta torjunnasta tai pitemmästä tauosta (vähintään 2 viikkoa) seksissä. 

Kuitenkin, kun opettelin kommunikoimaan rakentavammin ja suhtautumaan seksielämään yleisestikin ottaen positiivisemmin, meidän seksielämämme on parantunut ja virkistynyt suuresti. 

Ei, pitkässä parisuhteessa seksin EI kuulu loppua, kun 40 vuotta lähestyy tai tulee täyteen. Seksielämän pitäisi tuossa vaiheessa (lasten kasvettua) puhjeta uudelleen kukkaansa.

Totta kai ero tulee, jos seksi harvenee kerrasta viikossa kertaan kuukaudessa (ja siitä edelleen alaspäin). Ja vaikka joku niin sanoisikin, tämä ei ole OK, jos syynä siis ovat asiat, jotka ovat korjattavissa.

Puhukaa avoimesti, kommunikoikaa paremmin (erityisesti mies) ja nauttikaa seksistä. Pahinta on, jos sen annetaan hiipua.

Sen jälkeen, kun seksi on "avaruusseksiä" (eli kerran kuussa, mahdollisesti silloin kun naisella on ovulaatio ja spontaania halua) tilanne on jo pilalla.

Mutta se on usein edelleen korjattavissa, jos on halua korjata, eikä fyysisiä esteitä ole haittaamassa. 

Jos sitä ei korjata, "turha" ero on odotettavissa. Eli tyypillinen nelikymppisten ero, joka johtuu kommunikaatio-ongelmista, ja sen heijastumisesta seksielämään ja yhteyden tunteeseen. Mies turhautuu vähäiseen seksiin ja etääntyy, nainen turhautuu kommunikaatio-ongelmiin, miehen etääntymiseen ja (mahdollisesti) myös vähäiseen/toimimattomaan seksiin.

Ja eron jälkeen sitten löytyvät uudet kumppanit, joiden kanssa peitot heiluvat ahkerasti - eli naisen halun puute on ollut vain hetkellistä ja vanhaan kumppaniin kohdistuvaa, usein kommunikaatio-ongelmista alkanutta.

Tässäkin oli kyllä hyvää pohdintaa. Ainoa mikä särähti korvaan on insinöörimäinen ajattelu, että seksielämä on pilalla kun on vaan kerran kuussa seksiä. Meillä ainakin seksin määrä vaihtelee. Joskus monta kertaa viikossa ja sit joskus taukoa. Mitäs se kertoo suhteen tilasta? Ei pelkät kerrat minusta kerro vielä mitään tai toisinaan toistuvat tauot. Onko tämäkin asia, josta ajattelen naisena hyvin eri tavalla kuin mies? Ap

En usko, että ajattelet.

Viittasin tuolla lähinnä sellaiseen tilanteeseen, jossa seksielämässä ei ole enää kyse normaalista vaihtelusta kuivien ja aktiivisten kausien välillä, vaan tilanteesta, jossa seksittömyys ja haluttomuus on ikään kuin vakiintunut tila, joka rikkoutuu enintään kerran kuussa, jos jommalla kummalla sattuu tulemaan niin voimakas spontaani halu, että se saa tekemään aloitteen, tai on jokin muu hyvin poikkeuksellinen tilanne, joka johtaa seksiin. Tämä tilanne saattaa tietysti syntyä yhtä lailla myös miehen haluttomuudesta tai juuri siitä kommunikaatiokyvyttömyydestä.

Seksuaalielämän ei pitäisi siis perustua seksittömyyteen, joka vain satunnaisesti saattaa "katketa", vaan luonnolliseen ja toimivaan yhteyteen, joka aina aika ajoin "eskaloituu" seksiksi - milloin useammin, milloin harvemmin. Tämä siis oli näkökulmana.

Vierailija
25/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusit harrastaa seksiä? Puuttuuko sinulta halu, ja jos niin etkö saa seksistä nautintoa, eli orgasmia?

En itse pystyisi elämään jos saisin vain kerran viikossa, saati kerran kahdessa!

Vierailija
26/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän yllättäen mies tuli pyytämään anteeksi eilisiä puheitaan.. Sitten juteltiin asioista. Sanoin, että voitas toteuttaa noita molempien ideoita seksielämäämme liittyen. Sitten tilanne johti toiseen ja päädyttiin harrastaa seksiä. Eli mies tajusi pahoitella ja minä tajusin harrastaa sitä seksiä. Win-win. :D Ap

Teillä on loppujen lopuksi ilmeisen hyvällä pohjalla parisuhteenne yhteys ja seksielämä, josta minusta kertoo juuri tuo tilanne, jossa puhumalla avoimesti ja sen avulla parantamalla keskinäistä yhteyttänne "päädytte" harrastamaan seksiä. 

Itse asiassa te ette siis "päätyneet" harrastamaan seksiä, vaan koska olette puhumalla intiimistä ja vaikeastakin asiasta luottamuksellisesti ja rakentavasti vahvistaneet keskinäistä yhteyttänne, seksi seurasi tilannetta ihan luonnostaan.

Seksi ei ole mikään irrallinen asia, vaan vahvan ja intiimin yhteyden (kommunikaation) osa. Jos teillä on vahva yhteys, jonka luotte kommunikoimalla juuri tällä tavalla avoimesti, kunnioittavasti ja vilpittömästi, seksi on osa tätä yhteyttä aivan luontaisesti, näin itse näkisin asian. (Olen siis mies, joka kirjoitti omista kokemuksistaan seksiin liittyvän yhteyden / kommunikaation rakentamisessa ja ylläpitämisessä).

Vierailija
27/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusit harrastaa seksiä? Puuttuuko sinulta halu, ja jos niin etkö saa seksistä nautintoa, eli orgasmia?

En itse pystyisi elämään jos saisin vain kerran viikossa, saati kerran kahdessa!

Ei kannata ottaa lukemaansa kirjaimellisesti.. Minua säälittää, jos jonkun elämä on kiinni siitä, että seksiä ei satu olemaan joka viikko.. Ja jos et tiennyt niin aika moni nainen ei saa seksistä orgasmia ja sekin on ihan ok. Seksistä voi nauttia ilman orgasmiakin. Itse kyllä saan senkin, että pieleen meni arvauksesi. Ap

Vierailija
28/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on loppujen lopuksi ilmeisen hyvällä pohjalla parisuhteenne yhteys ja seksielämä, josta minusta kertoo juuri tuo tilanne, jossa puhumalla avoimesti ja sen avulla parantamalla keskinäistä yhteyttänne "päädytte" harrastamaan seksiä. 

Itse asiassa te ette siis "päätyneet" harrastamaan seksiä, vaan koska olette puhumalla intiimistä ja vaikeastakin asiasta luottamuksellisesti ja rakentavasti vahvistaneet keskinäistä yhteyttänne, seksi seurasi tilannetta ihan luonnostaan.

Seksi ei ole mikään irrallinen asia, vaan vahvan ja intiimin yhteyden (kommunikaation) osa. Jos teillä on vahva yhteys, jonka luotte kommunikoimalla juuri tällä tavalla avoimesti, kunnioittavasti ja vilpittömästi, seksi on osa tätä yhteyttä aivan luontaisesti, näin itse näkisin asian. (Olen siis mies, joka kirjoitti omista kokemuksistaan seksiin liittyvän yhteyden / kommunikaation rakentamisessa ja ylläpitämisessä).

Ehkä toivoa ei kannata heittää.. Kiitos kommentista se antoi valoa taas tunnelin päähän. Se on jännä, että jos ihan ajattelee, että moni asia suhteessa toimii ja seksielämäkin toimii niin helposti alkaa toteuttaa tuota ajatusta. Sitten taas jos surkuttelee seksielämää ja huono yhteyttä niin sekin voi olla itseään toteuttavaa ja alkaa toimia niin. Ihan erilainen olo nyt miehestä, meistä ja suhteesta, kun sai puhuttua asioista ja se johti seksiin. Ei vaikuta enää niin toivottomalta tämä tilanne. Toki ehkä seksilläkin on osuutta asiaan, että tuntuu taas erilaiselta. Seksillä ja sitä ennen luodulla yhteydellä ja kommunikaatiolla. Ap

Vierailija
29/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa lukemaansa kirjaimellisesti.. Minua säälittää, jos jonkun elämä on kiinni siitä, että seksiä ei satu olemaan joka viikko.. Ja jos et tiennyt niin aika moni nainen ei saa seksistä orgasmia ja sekin on ihan ok. Seksistä voi nauttia ilman orgasmiakin. Itse kyllä saan senkin, että pieleen meni arvauksesi. Ap

Ap:n miehen pitäisi minusta kääntää suhtautumisensa seksiin jotenkin positiivisemmaksi ja rakentavammaksi. Monella on se vahingollinen ajatusmalli (etenkin miehillä, mutta myös osalla naisista), jossa seksiin tyytyväisyys tai tyytymättömyys määritellään vain laskemalla seksikertoja.

Tietysti, kyllä niiden laskeminen saattaa tulla vahvastikin mieleen (sekä miehillä että naisilla!!) jos niiden määrä on yksinkertaisesti hyvin vähäinen tai olematon, ja etenkin, jos kokee selkeästi, että "kaikki muu" olisi suhteessa kunnossa, mutta yhteinen seksuaalinen nautinto jää kokonaan tai lähes kokonaan puuttumaan.

Miehen pitäisi ajatella, että ap on halunnut ja haluaa ilmeisesti edelleen sekä rakastaa että tuntea seksuaalista yhteyttä / rakastella hänen kanssaan. Eli itsetuntoa pitäisi saada paremmaksi, ja ymmärtää, että (tässä tapauksessa) ei ole kyse haluttomuudesta, vaan luonnollisesta vaihtelusta aktiivisempien ja vähemmän aktiivisten kausien välillä.

AP, kerroit, että mies on kommunikoinut avoimesti ja parantanut lähestymistapaansa sinua kohtaan. Parasta, mitä sinä voisit nyt tehdä, olisi rohkaista häntä edelleen puhumaan asiasta asiallisesti, avoimesti ja kunnioittavasti. Ja kertoa myös, että rakastat ja haluat häntä edelleen, mutta et koe halua varsinaiseen seksiaktiin ehkä aivan yhtä usein, ja/tai välillä "kuivemmat" kaudet saattavat johtua jo ihan käytännön asioista, jaksamisesta, kuukautiskierrosta ym, eikä aina niille asioille välttämättä voi mitään. 

Rohkaise häntä miettimään myös muita positiivisia lähestymistapoja esimerkiksi siihen, miten te voisitte parantaa yhteyttänne ilman, että tilanne johtaisi suoranaisesti seksiin. Rakentakaa muutenkin asiasta keskusteluun avoimempaa ja kunnioittavampaa ilmapiiriä (kun siinä kerran pääsitte jo hyvään alkuun).

Vierailija
30/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toivoa ei kannata heittää.. Kiitos kommentista se antoi valoa taas tunnelin päähän. Se on jännä, että jos ihan ajattelee, että moni asia suhteessa toimii ja seksielämäkin toimii niin helposti alkaa toteuttaa tuota ajatusta. Sitten taas jos surkuttelee seksielämää ja huono yhteyttä niin sekin voi olla itseään toteuttavaa ja alkaa toimia niin. Ihan erilainen olo nyt miehestä, meistä ja suhteesta, kun sai puhuttua asioista ja se johti seksiin. Ei vaikuta enää niin toivottomalta tämä tilanne. Toki ehkä seksilläkin on osuutta asiaan, että tuntuu taas erilaiselta. Seksillä ja sitä ennen luodulla yhteydellä ja kommunikaatiolla. Ap

Hieno juttu!

Jos saatte kommunikaation käyntiin ja saavuttamanne yhteyden pidettyä yllä edelleen, siitä on teille molemmille iloa. Siis tietenkin myös sinulle, koska asia on selkeästi sinua vaivannut, kun aloitit keskustelunkin. Suurimmalla osalla ihmisistä on juuri tällaisia ongelmia kommunikaatiossa seksiin ja intiimiin elämään liittyvissä asioissa, ainakin aika ajoin. 

Mutta voin kokemuksesta kertoa, että jos saatte pidettyä avoimuudesta kiinni ja kommunikaationne on rakentavaa, on todennäköistä, että tapahtuu seuraavia asioita: 1) Seksielämänne "paranee" ainakin laadullisesti, mahdollisesti myös määrällisesti (jos sitä on tarpeen edes ajatella); 2) Miehesi mieliala paranee - ei siis seksielämän piristymisen, vaan kommunikaation avautumisen vuoksi. Se saattaa hälventää häneltä myös ikäviä ajatuksia seksiin/seksittömyyteen liittyen, eikä hänelle tule tuollaisia ikäviä ajatuksia mieleen ja kielelle. 3) Tietenkin myös sinun oma olosi paranee, koska kommunikaationne toimii entistä paremmin 4) Suhteenne saattaa myös syventyä entisestään.

Vierailija
31/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu!

Jos saatte kommunikaation käyntiin ja saavuttamanne yhteyden pidettyä yllä edelleen, siitä on teille molemmille iloa. Siis tietenkin myös sinulle, koska asia on selkeästi sinua vaivannut, kun aloitit keskustelunkin. Suurimmalla osalla ihmisistä on juuri tällaisia ongelmia kommunikaatiossa seksiin ja intiimiin elämään liittyvissä asioissa, ainakin aika ajoin. 

Mutta voin kokemuksesta kertoa, että jos saatte pidettyä avoimuudesta kiinni ja kommunikaationne on rakentavaa, on todennäköistä, että tapahtuu seuraavia asioita: 1) Seksielämänne "paranee" ainakin laadullisesti, mahdollisesti myös määrällisesti (jos sitä on tarpeen edes ajatella); 2) Miehesi mieliala paranee - ei siis seksielämän piristymisen, vaan kommunikaation avautumisen vuoksi. Se saattaa hälventää häneltä myös ikäviä ajatuksia seksiin/seksittömyyteen liittyen, eikä hänelle tule tuollaisia ikäviä ajatuksia mieleen ja kielelle. 3) Tietenkin myös sinun oma olosi paranee, koska kommunikaationne toimii entistä paremmin 4) Suhteenne saattaa myös syventyä entisestään.

Kiitos oikeasti näistä kommenteista. Yleensä sitä kuulee keskustelupalstoilla olevansa pihtari tai muuta vaikkei kyse ole mistään sellaisesta. Tässäkin kommentissa oli hirveästi ajattelemisen aihetta jne. Näinhän se monesti on, että ei ole olemassa pihtareita tai vonkaajia vaan kyseessä on kommunikaation haasteet ja suoranaisen kommunikaation ja yhteyden puuttuminen muutoin. Tämä asia on valjennut nyt itselle ihan eri tavalla tämän kokemuksen myötä. Ap

Vierailija
32/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä arvuutellut, vaan kysyin. Ja minua ei pidä sääliä, sillä saan jokapäivä seksiä ja hyvää sellaista sekä orgasmeja.

Ja todellakin tiedän, ettei monikaan nainen saa pelkällä yhdynnällä - mutta meille ainakin seksi on paljon muutakin kuin sitä yhdyntää, jota ne miehet aina hinkuaa.

Meillä naisillakin voi olla erilaisa seksihaluja,ja minulla sattuu olemaan kovat himot, sekä mies, joka on todellakin hyvä rakastaja.

Onnea sulle sun seksieloosi!

Vierailija
33/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä arvuutellut, vaan kysyin. Ja minua ei pidä sääliä, sillä saan jokapäivä seksiä ja hyvää sellaista sekä orgasmeja.

Ja todellakin tiedän, ettei monikaan nainen saa pelkällä yhdynnällä - mutta meille ainakin seksi on paljon muutakin kuin sitä yhdyntää, jota ne miehet aina hinkuaa.

Meillä naisillakin voi olla erilaisa seksihaluja,ja minulla sattuu olemaan kovat himot, sekä mies, joka on todellakin hyvä rakastaja.

Onnea sulle sun seksieloosi!

No sehän on hienoa. Onnea sulle myös fantastiseen seksielämääsi! Ap

Vierailija
34/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ei vaan lähde, kun toinen haukkuu ja suureen ääneen ihailee vaikka jotain muita naisia.. Mies varmaan kuvittelee, että kaikki muut naiset on valmiita seksiin 24/7.. Sitten pitäisi innostua ja vietellä tuollaista miestä.. Ap

Kuinka usein teillä on yleensä seksiä. Harvemmin mies valittaa silloin, kun sitä on usein.

Tässä yksi syy. Mutta ei sitä tietysti haukkumalla saa. Minun vaimoni on valmis 24/7. En hauku, enkä vaihda. Tiedän, että kaikki eivät ole, joten tämän kanssa vietän loppuelämän. Ei minullekaan tulisi mitään jostain viikon tauoista. Joskus, kun on ollut vaimolla jotain vaivaa, tai synnytysten jälkeen, on hän hoidellut minut käsin, tai suulla.

Näihin juttuihin tarvitaan aina kaksi. Nyt AP voisikin istua hetkeksi alas ja miettiä sitä omaa osuuttaan asiaan.

Kun naiset vaan tajuaisitte, kuinka helppoa mies on pitää tyytyväisenä. Ja kuinka helppoa on saada miehestä kiukkuinen. Vaimoni ymmärtää, eikä hänen miehensä ole usein kärttyinen, tai vastusta vaimon ideoita. Toki pidän myöskin huolen hänen tyydytyksestään.

Kyllä tajuan. Milloin miehet tajuaa, että kun kohtelee kumppania arvostavasti jne niin on todennäköisemmin vilkkaampaa makuuhuoneessa. Tiesin, että seksi on monille miehille tärkeää, mutta kyllä olen hämmästynyt, että eikö ole merkitystä että nainen on muuten erittäin hyvä, pitää huolta itsestään, kantaa taloudellista vastuuta, on älykäs ja kaunis jne. Mutta ei seksin määrä on se tärkein ja antaako puoliso aina, kun mies haluaa. Ihan sama ilmeisesti muuten millainen nainen on. Ap

Ei todellakaan ole ihan sama minkälainen nainen on muutoin, ainakaan itselle. En silloin yli 20v. sitten mihinkään patjaan rakastunut. Vaimoni on myös paras ystäväni. Lähden paljon mieluummin hänen kanssaan reissuun, kuin jossain äijäporukassa. Hän on lasteni hyvä äiti. Arvostan häntä kaikin tavoin. Onneksi myös seksi toimii, ja sitä on aina kun haluttaa. En sitten tiedä miten olisi mennyt, jos sitä ei olisi, ei varmaan näin hyvin tai pitkään.

Sinä arvostat vaimoasi. Siinähän se tuli. Seksielämään vaikuttaa aika paljon se, miten muuten kohtelee toista. Ap

Se on totta. Kuinka sinä olet kohdellut puolisoasi? Yksikään mies ei hauku puolisoaan, jos siihen ei ole mitään syytä. Se voi olla, että sinä et niitä syitä nyt vaan näe ja on paljon helpompaa syyttää toista kun etsiä niitä syitä itsestään.

Nyt puhutaan vaan seurauksista eikä itse ongelmasta. Tangoon tarvitaan kaksi.

Vierailija
35/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas säälittää se, että sinä et kai vieläkään tajua, että joku haluaa useammin kuin kerran viikossa. Silloin onkin syytä etsiä sellainen kumppani, joka on samalla aaltopituudella.

Vierailija
36/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta. Kuinka sinä olet kohdellut puolisoasi? Yksikään mies ei hauku puolisoaan, jos siihen ei ole mitään syytä. Se voi olla, että sinä et niitä syitä nyt vaan näe ja on paljon helpompaa syyttää toista kun etsiä niitä syitä itsestään.

Nyt puhutaan vaan seurauksista eikä itse ongelmasta. Tangoon tarvitaan kaksi.

Särähti vähän korvaan tuo "yksikään mies ei hauku puolisoa ilman syytä" Kuule taatusti haukkuu ja sitä paitsi ei kovin rakentava tapa kommunikoida vaikka syytä olisi toisessakin osapuolessa. Ap

Vierailija
37/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas säälittää se, että sinä et kai vieläkään tajua, että joku haluaa useammin kuin kerran viikossa. Silloin onkin syytä etsiä sellainen kumppani, joka on samalla aaltopituudella.

Ois kyllä ahdistavaa olla ihmisen kanssa, jolle seksin määrä korreloi noin vahvasti seksielämän laadun kanssa. Ap

Vierailija
38/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa hyvänlaatuista seksiä, sitä kyllä sitten haluaa enemänkin.

Kuka keltäytyisi herkullisesta pihvistä, ja tyytyis vain perunaan.

Jos seksi on tärkeetä niin on. Älä yritä typistää toisten haluja.

Vierailija
39/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kyllä ahdistavaa olla ihmisen kanssa, jolle seksin määrä korreloi noin vahvasti seksielämän laadun kanssa. Ap

Uskon. Omaa vaimoani taas ei ahdista, vaan hänkin haluaa joka päivä. Eikä se laatukaan meillä huonoa ole. Ollaan harjoiteltu niin paljon. Ei ap:n tietenkään kannata, eikä muidenkaan olla suhteessa, jossa toisen halu ahdistaa. Ja varmasti vastapuolta ahdistaisi puutteessa olo. Ihmetyttää vaan,miten voi olla vaikea ymmärtää, jopa säälitään, jos tykkää naida joka päivä. Ei siinä ole mitään säälimistä, kivaa puuhaa molemmin puolin, kun molemmat tykkää. Minä ymmärrän taas ihan hyvin, että kaikki eivät halua, jotkut ei koskaan. Molemmissa tapauksissa säälittäväksi touhu menee, jos tällaiset erilaiset ääripäät yrittävät elää parisuhteessa.

Eri

Vierailija
40/161 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa hyvänlaatuista seksiä, sitä kyllä sitten haluaa enemänkin.

Kuka keltäytyisi herkullisesta pihvistä, ja tyytyis vain perunaan.

Jos seksi on tärkeetä niin on. Älä yritä typistää toisten haluja.

Sellainen ihminen jolla on matala libido, ei halua yhtään sen enempää seksiä kuin sitä luonnostaan haluaa vaikka "saisi kuinka hyvää" tai kumppani olisi taitava ja tunteikas. Kun ei se matalalibidoinen vaan halua seksiä juurikaan.

Sama kuin sanoisi romanttisista sarjoista pitävälle naiselle, että pakko sinun on haluta katsoa lisää tappo-/kauhuelokuvia kun näytän sinulle ensin yhden laadukkaan. Kun ei vaan halua, niin ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme