Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kehukelevat varallisuudellaan vauvapalstalla?

Vierailija
30.05.2022 |

Kertovat asumismuotonsa, neliömäärän ja kaupungin ja mainitsevat vielä, että rahaa on.

En ymmärrä. Mitä he hakevat sillä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on haaveilua. Kuka kertoisi täällä todelliset "mittansa"?

Esim tämä porho joka käy litukassa, satua

Ei ole. Mulla ainakin on yli miljoonan varallisuus, perintönä sain.

Mulla sama. En kyllä ole perinyt mitään vaan sijoittanut jo lapsesta lähtien piensijoittajana, tehnyt töitä ja maksanut asunto- ja yrityslainaa, myynyt ensimmäisen asuntoni ja sijottanut siitä osan ja ottanut vähän enemmän uutta asuntolainaa, myynyt yritykseni ja perustanut uuden.

Eikä rahasta tällä palstalla keskustelulla ole mitään tekemistä lesoilun tai feikkaamisen kanssa vaan mitä itse olen joskus näitä varallisuusjuttuja kirjoittanut niin tarkoitus on ollut saada muutkin huomaamaan että vaurastuminen on aika helppoa ja elämää helpottavaa.

Keräsit siis pulloja lapsesta asti, sairaanakin, ja niillä rahoilla ostit asunnon? Olet kyllä aikamoinen. 

Vierailija
42/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymille palstalla voi sanoa asiat suoraan ja rehellisesti. Sen takia jos täällä kertoo tuloistaan ja omaisuudestaan, niin ei tule kusipään mainetta.

Totta kai saa, jos valittaa, ettei rahat riitä mihinkään, vaikka tienaa kymppitonneja kuussa. Että kuulemma käteen ei jää mitään, vaan työmarkkinatuella elävällä menee paremmin. 

Onhan näitä kommentteja nähty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku toinen mainitsee asumismuotonsa ja rahatilanteensa ja/tai muita talousmarkkereitaan, niin miksi rikas ei saisi niitä mainita?  Onko se niin, että ei saisi mainita ettei supisuomalainen kateus nosta päätään? 

Vierailija
44/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on siihen suuri tarve.

He ovat ehkä aiemmin olleet vähävaraisempia ja ovat nyt vaurastuneet ja sen kertominen muille saa heidät itsensä tuntemaan olonsa paremmaksi, arvostetummaksi ja ehkä myös kokevat olevansa parempia kuin keskiverrosti muut ihmiset.

Itsensä kehuminen on psykologiassa itsensä terapointia, oman itsetunnon kohottamista ja arvostuksen hakemista.

Vierailija
45/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan jolla oikeasti rahaa varallisuutta ja omaisuutta on, siitä vaivautuu Vauva.fi- palstalla kertomaan. :D :D

Oman surkean egon pullistelua. Kun mitään ei ole mistä olla itseensä tyytyväinen, sitä täytyy keksiä jotain muille kerrottavaksi. Tuntee edes sitä kautta itsensä hiukkasen paremmaksi kuin ne muut.

Suotakoon se heille. Kannattaa kuitenkin muistaa otta hiukkasen varauksella, ei kannata pahoittaa mieltään noista.  Millä tavalla kukakin itseään pyrkii nostamaan.

Vierailija
46/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yksinäisiä eikä raha ole onnea tuonut. 

Kade.

Syy on tosiaan se, että eihän sitä viitsi työkavereille sanoa asiaa päin naamaa. Mutta haluaa nauttia kuitenkin anonyymisti ihmisten reaktioista :)

Eiköhän sun työkavereilla ole aika hyvä käsitys siitä, paljonko sä tienaat, koska ne itsekin tienaa suunnilleen saman verran. Vai lesootko puolison rahoilla?

mun työkavereilla on aina rahat loppu vaikka tienataan saman verran. Rahankäyttö ei oikein hallinnassa kait...

Vierailija
47/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia syitä:

1) Ihantrollivain joka ärsyttää muita

2) "kukatahansa pystyy samaan jos vain haluaa"- ihminen, jolla on pakkomielle oikeuttaa omistamisensa moraalisessa mielessä myöten muita ihmisiä

3) muutenvinksahtanyt suhde rahaan. Itselläni on 250000 osakesäästötilillä, mutta asun vuokrakaksiossa ja olen autoton. Köyhä lapsuus varmaan vaikutti asiaan, että omaisuudesta haluaa turvaa, eikä mitään komeita autoja ja makeaa elämää pidä minkään arvoisina.

Vierailija
48/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset saavat elinvoimaa muiden kateudesta.

Vierailija
49/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole oikeasti mitään, kunhan lätkyttävät aikansa kuluksi sossun tuella.

Vierailija
50/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yksinäisiä eikä raha ole onnea tuonut. 

Kade.

Syy on tosiaan se, että eihän sitä viitsi työkavereille sanoa asiaa päin naamaa. Mutta haluaa nauttia kuitenkin anonyymisti ihmisten reaktioista :)

Eiköhän sun työkavereilla ole aika hyvä käsitys siitä, paljonko sä tienaat, koska ne itsekin tienaa suunnilleen saman verran. Vai lesootko puolison rahoilla?

mun työkavereilla on aina rahat loppu vaikka tienataan saman verran. Rahankäyttö ei oikein hallinnassa kait...

Niin, hän käyttää rahansa, sinä säästät. Se ei kai vaikuta palkan määrään. 

Vierailija
51/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä pätevät sitä kuinka heidän lapsensa ovat kalliissa harrastuksessa, saavat hymypatsaita ja/tai ovat huippulukiossa. Kaikista huipuin oli viime viikolla, kun joku dissasi jonkun toisen kirjoittajan lasta, joka suoritti kaksoistutkinnon "Mun kokemusten mukaan kaksoistutkinnon suorittajat on niitä laiskimpia, kun ne ei panosta siihen lukioon vaan amikseen, ja ne ei sitten mene yliopistoon! Meidän lapsi kävi sentään Ressun ja lähti ulkomaille eliittiyliopistoon!!!!"

Kuinkahan moni näistä lapsista elää oikeasti sitä vanhempien unelmaa. 

Vierailija
52/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli myös jurputusta siitä, miten kavereilla ei ole varaa järkätä hulppeita synttärijuhlia, joissa sankari maksaa kaikki kulut (ruoat, juomat, paikan vuokra, mahdollinen pitopalvelu tms). On kuulemma ihan hirveää, jos vieras joutuu osallistumaan kustannuksiin vaikkapa maksamalla omat ruokansa ravintolassa.

Vierailija
53/53 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on haaveilua. Kuka kertoisi täällä todelliset "mittansa"?

Esim tämä porho joka käy litukassa, satua

Ei ole. Mulla ainakin on yli miljoonan varallisuus, perintönä sain.

En usko. Ja vaikka olisi totta, en välitä. Näissä kommenteissa ihmisen varallisuus on 100 % irrelevanttia, halutaan vain tosiaan haaveilla että olisi rahnukkaa, kun ei ole.

Kuten ei sullakaan, tili ammottaa tyhjää vaikka juuri oli se rahapäiväkin niin.

On mulla. Miksi ajattelet, että perittyään miljoonaperinnön joku eikertakaikkiaan enää koskaan kävisi palstalla, jos sitä ennenkin on täällä kirjoitellut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan