Miksi jotkut kehukelevat varallisuudellaan vauvapalstalla?
Kertovat asumismuotonsa, neliömäärän ja kaupungin ja mainitsevat vielä, että rahaa on.
En ymmärrä. Mitä he hakevat sillä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti yksinäisiä eikä raha ole onnea tuonut.
Tämä on totta. Minä en ole mitenkään rikas, mutta jonkun verran sitä omaisuutta on ja perintönä tulossa paljon. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista pikkulapsesta asti ja niin valtavan yksinäinenkin. Antaisin mitä vaan, jos olisin terve ja olisi ihmissuhteita. Mutta ei elämä toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tällä palstalla ketkäån rikkaat pörrää, kyllä tää palsta on köyhien ja keskituloisten palsta.
Tässä juuri on se syy miksi täällä puhutaan välillä ihan oikeasta rahasta. Kun tätä vääristää tukiporukan jutut. Ei maailma ole pelkästään köyhien ja myös hyväosaiset haluavat puhua keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Se on haaveilua. Kuka kertoisi täällä todelliset "mittansa"?
Esim tämä porho joka käy litukassa, satua
Heh, mä olen satuolento! Kiva.
Yritin omasta mielestä puolivitsikkäällä otsikolla herättää keskustelua ruoan hinnan rajusta noususta ja ihmettelyni siitä miten keskivertotuloiset mahtavat pärjätä, kun itsekin jo rajoitan ruokaostoja. Sitten nimettiin sossuelätiksi, joten mainitsin mitä tarkoitan varakkuudella. Epäillään sossuelätiksi -> korjaat tiedon = kehuskelua. No joo, ei tämä niin vakavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
Syy on tosiaan se, että eihän sitä viitsi työkavereille sanoa asiaa päin naamaa. Mutta haluaa nauttia kuitenkin anonyymisti ihmisten reaktioista :)Eiköhän sun työkavereilla ole aika hyvä käsitys siitä, paljonko sä tienaat, koska ne itsekin tienaa suunnilleen saman verran. Vai lesootko puolison rahoilla?
Ansiotulojen lisäksi on pääomatuloja. Samassa työpaikassa voi olla vuokralla asujia kuin asuntosijoittajia. Ja myös se, mihin sitä palkkatuloaankin kuluttaa, vaikuttaa omaisuuden määrään. Jos elää nuukasti ja maksaa asuntolainaa, on varakkaampi kuin se joka käy säännöllisesti manikyyrissä ja ulkona syömässä.
Raha ei riitä isommilla foorumeilla kehuskeluun. Oikeasti rikkaat pitävät todella matalaa profiilia ja kunnioittavat saamiaan perintöyrityksiä niin, että yrityksen arvon on kasvettava ennen seuraavalle sukupolvelle siirtymistä. Tokihan pelkkää osakesalkkuakin pitävillä voi olla valtavat omaisuudet, mutta Vauva-palstalla niillä ei kehuskella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mulla ainakin on yli miljoonan varallisuus, perintönä sain.
Mulla sama. En kyllä ole perinyt mitään vaan sijoittanut jo lapsesta lähtien piensijoittajana, tehnyt töitä ja maksanut asunto- ja yrityslainaa, myynyt ensimmäisen asuntoni ja sijottanut siitä osan ja ottanut vähän enemmän uutta asuntolainaa, myynyt yritykseni ja perustanut uuden.
Eikä rahasta tällä palstalla keskustelulla ole mitään tekemistä lesoilun tai feikkaamisen kanssa vaan mitä itse olen joskus näitä varallisuusjuttuja kirjoittanut niin tarkoitus on ollut saada muutkin huomaamaan että vaurastuminen on aika helppoa ja elämää helpottavaa.
Muistan joskus erään tutun joka rehvasteli rahalla. Hänen vaimolla piti olla neljä kampaamoa Tampereella. Totuus oli että vaimo oli töissä jossain kampaamossa. Samoin tällä äijällä piti olla joku huvipursi Näsijärvellä. Totuus oli että oli vain pahainen vene pienellä perämoottorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mulla ainakin on yli miljoonan varallisuus, perintönä sain.
Mulla sama. En kyllä ole perinyt mitään vaan sijoittanut jo lapsesta lähtien piensijoittajana, tehnyt töitä ja maksanut asunto- ja yrityslainaa, myynyt ensimmäisen asuntoni ja sijottanut siitä osan ja ottanut vähän enemmän uutta asuntolainaa, myynyt yritykseni ja perustanut uuden.
Eikä rahasta tällä palstalla keskustelulla ole mitään tekemistä lesoilun tai feikkaamisen kanssa vaan mitä itse olen joskus näitä varallisuusjuttuja kirjoittanut niin tarkoitus on ollut saada muutkin huomaamaan että vaurastuminen on aika helppoa ja elämää helpottavaa.
Tässä taas feikki joka puhuu p.skaa.
Kun jotkut kummallisesti pitävät tiilikasoja ja pankkitilin numeroita saavutuksina.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei riitä isommilla foorumeilla kehuskeluun. Oikeasti rikkaat pitävät todella matalaa profiilia ja kunnioittavat saamiaan perintöyrityksiä niin, että yrityksen arvon on kasvettava ennen seuraavalle sukupolvelle siirtymistä. Tokihan pelkkää osakesalkkuakin pitävillä voi olla valtavat omaisuudet, mutta Vauva-palstalla niillä ei kehuskella :D
Tämä on niin huvittavaa. Tottakai oikeassa elämässä pidetään matalaa profiilia, mutta täällä onkin niin hauskan vapauttavaa olla rehellinen, kun normielämässä ei voi olla.
Sama koskee asemaa. Joskus kerroin (riittävän epämääräisesti, jotta ei tunnisteta) asuinmaastani ja asemastani, ja lauma palstalaisia kertoi, ettei sellaiset ihmiset täällä kävisi, kun elämä on täynnä kaikkea hienoa. Ja onhan sitä ollut kaikkea hienoa. Mutta silti on joskus kiva nollata päätä aivottomilla väittelyillä, ja ulkosuomalaisena kuulla kotimaan juoruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä olen satuolento! Kiva.
Yritin omasta mielestä puolivitsikkäällä otsikolla herättää keskustelua ruoan hinnan rajusta noususta ja ihmettelyni siitä miten keskivertotuloiset mahtavat pärjätä, kun itsekin jo rajoitan ruokaostoja. Sitten nimettiin sossuelätiksi, joten mainitsin mitä tarkoitan varakkuudella. Epäillään sossuelätiksi -> korjaat tiedon = kehuskelua. No joo, ei tämä niin vakavaa ole.
Olisiko niinkin ettei ketään oikeasti kiinnosta varallisuutesi tai ajatuksesi aiheesta?
Tässä oikea aikuinen lumihiutale, joka kuvittelee että en saa untakaan pohtiessani onko sillä rahaa vai ei. Vakavalta vaikuttaa siellä suunnassa..
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus erään tutun joka rehvasteli rahalla. Hänen vaimolla piti olla neljä kampaamoa Tampereella. Totuus oli että vaimo oli töissä jossain kampaamossa. Samoin tällä äijällä piti olla joku huvipursi Näsijärvellä. Totuus oli että oli vain pahainen vene pienellä perämoottorilla.
Oikeasti varakkaat eivät puhu ystävilleen rahasta, ettei se sotkisi ihmissuhteita. Siksi täällä on hauska kertoa asioita, joita ei oikeassa elämässä voi kertoa kenellekään.
Koska ei ole muutakaan paikkaa jossa sen voisi tehdä. Näin anonyymisti voi kehaista kun on heikoista oloista noussut kohtalaisen hyvin toimeentulevaksi. Työpaikalla ja naapurustossa irl on noloa kehuskella ja itse asiassa kaikki muut lienevät vielä paremmin toimeentulevia.
Tänne voi kirjoittaa ihan mitä vaan. Monesti totuuden kanssa sillä ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
kolmas ottaa aiheeksi lempileivänpäälliset.
Riittää, että ne päälliset ovat raikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Mainetta ja kunniaa. Siinä sivussa ehkä vielä parisuhdetta.
Palstalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
Syy on tosiaan se, että eihän sitä viitsi työkavereille sanoa asiaa päin naamaa. Mutta haluaa nauttia kuitenkin anonyymisti ihmisten reaktioista :)Eiköhän sun työkavereilla ole aika hyvä käsitys siitä, paljonko sä tienaat, koska ne itsekin tienaa suunnilleen saman verran. Vai lesootko puolison rahoilla?
Ansiotulojen lisäksi on pääomatuloja. Samassa työpaikassa voi olla vuokralla asujia kuin asuntosijoittajia.
Mitä vuokralla asuminen tähän liittyy? Onko sinulla stereotypinen käsitys, että he ovat kaikki köyhiä? Eivät todellakaan ole.
Sijoitusasunnon voi omistaa keskituloinen tai vaikka asunnon perinnöksi saanut, sairas ihminen, joka iloitsee siitä, että saa satasen tai pari kuussa vuokratuloja.
Vierailija kirjoitti:
Tänne nyt voi kirjoittaa mitä tahansa. Ainakin jo 20 vuotta varoitettu, että ei pidä uskoa kaikkea mitä netissä lukee.
Mutta mitä joku tuollaisella hakee?
Anonyymille palstalla voi sanoa asiat suoraan ja rehellisesti. Sen takia jos täällä kertoo tuloistaan ja omaisuudestaan, niin ei tule kusipään mainetta.
Eihän se ole kehuskelua jos kertoo kun kysytään, jos joku kysyy vaikka paljonko on rahaa tilillä ja joku vastaa tonni ja joku 200 tonnia, pitäisi muka valehdella?