Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En pysty tekemään mitään rankkaa fyysistä työtä, älkää siis ehdotelko siivoojaa tai hoitajan hommia. Työn tulisi olla ns. siistiä sisätyötä. Olen myös valmis opiskelemaan uuden ammatin, kunhan nyt vain ensin keksisin mitä se voisi olla. Mulla on terv. huollon amk-koulutus, mutta terveydellisistä syistä en pysty sitä enää tekemään (siis kliinistä hoitotyötä). Antakaa pliis vinkkejä mulle uuteen työhön.

• ylös 24
  • alas 2

Sivut

Kommentit (66)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen miettinyt kumpaakin, sekä koodaria että palkanlaskijaa, mutta molemmista olen saanut kuulla ettei töitä ole. It- alalle ei kuulema edes palkata ikäisiäni juuri valmistuneita, joten se siitä sitten. 

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Näytteenotto kannattaa sun ehdottomasti tsekata. Ei tarvitse kouluttautua uudelleen, vaan pääset heti duuniin kiinni perehdytyksen jälkeen. Näin ainakin huslabilla.

• ylös 55
  • alas 0
Vierailija

Terveysaseman puhelintyö ja PHTA. Tätä itse teen sairaanhoitajana tällä hetkellä.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Eikö koulutuksellasi pääse lääkäriasemien vastaanottoon töihin? Ymmärtääkseni niissä on hyötyä terveydenhoitoalan koulutuksesta. Onnistuuko oppisopimuskoulutus?

• ylös 41
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt kumpaakin, sekä koodaria että palkanlaskijaa, mutta molemmista olen saanut kuulla ettei töitä ole. It- alalle ei kuulema edes palkata ikäisiäni juuri valmistuneita, joten se siitä sitten. 

Mistä olet kuullut, että töitä ei ole? Minusta palkanlaskijoista on aina ollut pulaa. Tietenkin pula on etupäässä hyvistä ja kokeneista, mutta paremman puutteessa kokemattomammatkin käyvät (osana muuta tiimiä).

• ylös 11
  • alas 5
Vierailija

Eipä ole sellaista siistiä sisätyötä terveydenhuoltoalan ulkopuolella, missä olisi varma tai edes kohtalainen mahdollisuus työllistyä vasta valmistuneena yli 40 vuotiaalla naisella.

Eli suosittelen niitä sote alan siistejä sisätöitä. Et edes tarvitse uudelleenkouluttautumista.

• ylös 47
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terveysaseman puhelintyö ja PHTA. Tätä itse teen sairaanhoitajana tällä hetkellä.

Mikä on PHTA? Tuo puhelintyö voisi olla ihan ok, ei vaan ole silmiini sattunut ensimmäistäkään työpaikkailmoitusta siltä saralta. Pitää varmaan soitella lähipaikkakuntien teekoot läpi ja ilmoittautua.. Yksityisten lääkäriasemien avoimet työpaikatkin käyn katsomassa päivittäin, ei ole vapaita paikkoja siihen vastaanottotiskille. :( 

Turussa ois ollut digihoitajalle töitä, mutta se on kaksivuorotyötä ja ilmeisesti pitäisi joka päivä mennä sinne pääkallopaikalle Turkuun saakka, niin on vähän haastava yhtälö (asun sadan kilsan päässä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä olet kuullut, että töitä ei ole? Minusta palkanlaskijoista on aina ollut pulaa. Tietenkin pula on etupäässä hyvistä ja kokeneista, mutta paremman puutteessa kokemattomammatkin käyvät (osana muuta tiimiä).

Niistä vähemmän kokeneista ja kokemattomista vasta valmistuneista, jollainen AP olisi, on ylitarjontaa. Lisäksi AP:lla on rasitteena yli 40v ikää.

• ylös 13
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä ole sellaista siistiä sisätyötä terveydenhuoltoalan ulkopuolella, missä olisi varma tai edes kohtalainen mahdollisuus työllistyä vasta valmistuneena yli 40 vuotiaalla naisella.

Eli suosittelen niitä sote alan siistejä sisätöitä. Et edes tarvitse uudelleenkouluttautumista.

Voitko kertoa mitä nämä ovat? En laske poliklinikkatyöskentelyä (esim. lastentautienpoliklinikka tai sisätautienpoliklinikka jne) tähän, koska siinäkin tehdään kliinistä hoitotyötä potilaiden seurassa. 

Vierailija

Oletko selvitellyt asiaa työterveyshuollon ja eläkevakuutusyhtiösi kanssa? Jos olet nyt töissä, niin ensimmäiseksi sinun pitää mennä työterveyshuoltoon.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa mitä nämä ovat? En laske poliklinikkatyöskentelyä (esim. lastentautienpoliklinikka tai sisätautienpoliklinikka jne) tähän, koska siinäkin tehdään kliinistä hoitotyötä potilaiden seurassa. 

Just niitä vastaanottovirkailijoiden ja puhelinvastaajien hommia, mitä täällä on ehdotettu. Minkään sortin osasto- tai poliklinikkatyö ei ole siistiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Ohjelmistontuottajista on huutava pula ja hyvä tekijä saa varmasti töitä. Ohjelmisto ala vaan vaatii myös itsensä jatkuvaa kehittämistä, joten pelkkä koulusta valmistautuminen ei aina välttämättä riitä. Alalla iällä ei ole merkitystä vaan konkreettisella osaamisella. Huipputekijä saa kyllä töitä vaikka olisi minkä ikäinen tahansa.

• ylös 9
  • alas 16

Sivut