mitä elämässä voi tehdä kolmenkympin jälkeen jos ei voi perheestä kuin haaveilla ja työ tuntuu turhalta puurtamiselta?
Kommentit (19)
Päihteet on aina toimiva ratkaisu.
Juu harrastukset, opiskelu, maiseman vaihto. Olet aika ideaalissa tilanteessa et älä ole liian myrtsi.
Hyvä aloitus. Ihan samaa mietin just, että en oo löytänyt paikkaani elämässä enkä tiedä mitä asialle voi enää tehdä kun ikää on jo 35.
En tiedä, mutta kannattaa löytää se pian. Kymmenen vuoden päästä on elämääsi mahdotonta enää muuttaa.
Minä lopetin työt ja jäin kotiin runkkailemaan
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus. Ihan samaa mietin just, että en oo löytänyt paikkaani elämässä enkä tiedä mitä asialle voi enää tehdä kun ikää on jo 35.
Jo 35? Eihän se ole ikä eikä mikään hyvin ehtii vielä mitä vaan.
Ei kai maailmasta tekeminen lopu? Tee mitä lystää ja mihin rahat riittää.
Mun elämä vasta alkoi kunnolla kolmenkympin jälkeen. Siihen asti haahuilin ja säädin ja olin epävarma. Sen jäLkeen vasta aloin luomaan kunnolla uraa, tapasin tulevan puolisoni, perustin perheen ja elämä on muutenkin ollut niin paljon parempaa luin parikymppisenä.
Taiteen tekeminen tai muu luova toiminta, liikunta, henkiset pyrinnöt/metafyysiset pohdinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 35? Eihän se ole ikä eikä mikään hyvin ehtii vielä mitä vaan.
Joo, tiedän että kuulosti hassulta, en minäkään itseäni muuten vanhana pitäisi mutta tuntuu vaan että aika monet mahdollisuudet on tässä iässä jo ohi. Tilastollisesti sosiaalisten piirien ja parisuhteen luominen vaikuttaa hyvin epätodennäköiseltä, kun aikaisempaa kokemusta ei ole ja uudelleen kouluttautuminen on tosi vaikeaa.
Minä lähdin opiskelemaan. Nyt mietin, että mitä sitä tekisi työttömänä maisterina muutakin kuin yrittää löytää ja saada töitä (, joka käy jo jihan työstä) ja pian pelätä, että joudunko loppuikänikin olemaan sinkkuna. Vaikka ei kai siinä mitään menetäkään kun jaksaa edelleen haaveilla ja unelmoida....
Minäkin olen jo kyllästynyt ja väsynyt entinen rapajuoppo. Ei kiinnosta mikään. Ei ole rahaa opiskella uutta alaa, kun vanha ok talo riesana. Kyllä ne suuntaviivat pitää olla hakattuna kiveen alle 30 vuotiaana. M36
Vierailija kirjoitti:
Lähde opiskelemaan.
Oon jo tuplamaisteri. Ei jaksa enää
Tuo on vain ikäkriisi. Niitä tulee jatkossa lisää, ihan normaalia.
Mulla on sama tilanne. Ikävä itseäni siinä iässä, kun oli haaveita ja kaikki oli mahdollista. Nyt on pelkkää työtä ja vanhuuden odottamista. Ikää on näennäisesti vähän (35), mutta tuntuu, ettei tässä iässä mitään enää lasketa... Olet joko liian nuori tai liian vanha kaikkeen.
Voi aloittaa harrastuksia kuten liikunta, matkailu, kännäily yms.
Hanki harrastus, jossa pääset toteuttamaan itseäsi.