Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa kestovaipoista tietoa??

08.10.2006 |

Kun olen yrittänyt joka paikasta metsästää tietoja mm. tarviiko esim. taskuvaippojen kanssa kuorivaippaa. Ja mitkä vaipat on parhaita runsaasti pissivän vekaran kanssa? Minkä kokoiselle nuo s-m-l koon vaipat on?

Olen aikaisemmin kokeillut muutamia all-in-one vaippoja (TSI, kun huutiksesta huusin) ja kun totesin että kaikista menee vain läpi vaikka vaihtaa vaippaa tunnin väliä, heitin kestot menemään.

Joten nyt kuitenkin kiinnostaisi niitä kestoja käyttää, mutta haluan todellakin toimivan systeemin koska en halua myötäänsä olla vaihtamassa myös lakanoita, mattoja yms. kun ne ovat märkänä.

En halua kuitenkaan kasata hirveän isoa kasaa lisäimuja sinne vaippaan. Ja vaippa saisi olla mielellään mahd. helppokäyttöinen.

Joten kerrottehan mitä olette itse hyväksikokeneet.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoisin vain, että tilasin meidän lapsille L-koon Fuzzeja kokeillakseni niitä, mutta vaipat putoavat molempien päältä, kun ovat niin isoja. Ja poika on siis 10kg 77cm. Joten ei kannata tilata isompaa määrää vaippoja kokeilematta niitä ensin!

Mia79 ja touhukaksikko 10kk

Vierailija
2/12 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ilmeisesti lapsen mallista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kestovaippayhdistys.fi

Sieltä saa infoa ja tukihenkilöiden yhteystietoja, jos vaikka rohkaistuu kyselemään heiltä neuvoja :)

Vierailija
4/12 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kestovaippainfo.fi

Ite oon kokenu parhaaks AIOt reissussa ym kun ovat niin helppoja (mulla bumkinsin ja popolinin aiota eikä kertaakaan oo vuotanu)

Sit suurin osa kotivaipoista mulla on ite ommeltuja taskuvaippoja (Muovitettu kuori ulkopuolella, vauvan peppua vasten kuivaliinakangas joka siirtää kosteuden nopeasti pois ja tuntuu kuivalle, ja niitten väliin laitan imuja joita on ommeltu mm.vanhoista froteepyyhkeistä ym. Imut saa sitten erilleen kuivumaan mikä meillä on hyvä kun ei ole kuivausrumpua, kuivuu siis nopeammin kun esim aiot.)

On myös jonkin verran sisävaippoja, ja niihin tarvii yleensä kuoren päälle, villahousut tai muovitetut kuoret.

Mutta tosiaan kestovaippayhdistyksen ja -infon sivuilta löytyy paljon lisätietoa :)

Jos multa haluat kysellä tms niin tässä mailiosote

nazuliini@yahoo.com

Vierailija
5/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada muidenkin kokemuksia näistä kestoista...

Vierailija
6/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aloitin kestovaippakokeilut vasta pojan ollessa 9 kk. Tosiaan tuolla kestovaippainfon sivuilla on todella hyvin tietoa varmaankin jokaisesta suomen markkinoilla olevasta vaipasta, käyttäjäkokemuksia/arvosteluja..vaippatietokanta, myyjätietokanta yms.

En ole itse kokeillut muita kuin fuzzi bunzin taskuvaippoja joihin ei tarvitse muuta kuin laittaa fyllinkiä taskun sisään ja suljetaan paketti neppareilla. Ne olivat meillä toimiva vaihtoehto, ei ole kertaakaan tullut kosteusvahinkoa sen jälkeen kun tajusin, että paketin tulee olla napakka. Imuna olen käyttänyt ella' s housen hampputaittovaippaa, Paljon pissivällä pojalla olen taittanut fyllingin tuplasti edestä ja hyvin on pitänyt sen 4-5 tuntia vähintään. Nämä nyt ovat ainoat, mistä minulla on kokemusta mutta todella positiivisesti olen ollut yllättynyt niiden toimivuudesta.

Tuon sivuston keskustelupalstalta olen kysellyt neuvoja ja tietysti ihan vaippojen myyjiltä saa myös tietoa

Vierailija
7/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ikä, paino ja pituus? Pissaako mielestäsi paljon? Minkä verran liikkuu? Nämä tiedot auttaisivat hieman vaippojen suosittelussa.

Itse olen tykännyt eniten taskuvaipoista. Niissä laitetaan imu taskuun ja sen jälkeen vaippa toimii kuten tavallinen teippivaippa, tosin kiinnitys tapahtuu tarroilla tai neppareilla.

Kahta merkkiä uskallan suositella (kun on itse kokeiltu):

Fuzzi Bunz (Meille sopinut erittäin hyvin. Kertaakaan ei olet karannut kakat ja pissat erittäin harvoin, jos imun on asettanut huonosti)

BumGenius (Hyvin istuva vaippa, mahtuu koko vaippaiän. Meidän atoopikon iholle ei tosin tämän kuivaliinakangas sopinut. Muuten tykkäsin erittäin paljon ja kavereilla tämä vaippa on ollut kovassa käytössä.)

Kestovaippainfo on hyvä tiedon hakupaikka. Itsestäni oli tosi uuvuttavaa vaan etsiä sieltä aluksi tietoa, koska sitä on niin paljon.

Vierailija
8/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei oikeen helpolla löydä juuri sitä tarvtsemaansa tietoa. Kun muutakin pitäisi tehdä kun istua koneen ääressä.

Lapsi on nyt puolivuotias ja painaa semmoisen 10kg ja on n 72cm pitkä. Liikkuu jo jonkun verran...siis pyörii paljon kaikin päin ja yrittää ryömiä.

toden näköisesti hommataan noita fuzzi bunz vaippoja ja muutama easy fix...

Tulikin tässä mieleeni kun katsoin jotain noista kestosivuista ja silmiini osui sellainen juttu että noita kestoja tarvisi n 20kpl/koko...

Oletteko hommanneet noin paljon niitä vai pärjääkö vähemmälläkin?

Vierailija
9/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tutustua kestovaippoihin jo raskausaikana ja olin kyllä IHAN pyörällä päästäni aluksi. Tsemppiä vaan suosikkien etsintään!

Meilläkin suosikiksi on noussut Fuzzi Bunz, on todella helppo käytössä. Meillä on vaippoja 9kpl/lapsi, jolloin pesen vaippoja joka päivä. Jos haluaa pestä vaippoja vain joka toinen päivä, niin kannattaa kyllä melkeinpä olla se 20 vaippaa. Meillä 9 vaippaa riittää noin 1,5 vuorokaudeksi.

Jos innostut Fuzzeista, niitä se tilattua edullisesti täältä:

www.lilbunz.com

Halvaksi tulee, jos tilaat paketteja (6/12/18.. kpl), koska silloin insertit tulevat kaupan päälle. Huomioithan vain, että tilatessasi Yhdysvalloista, tulee tilaushinnan lisäksi vielä tullit ja alvit maksettaviksi. Tilatessasi esimerkiksi 12 vaippaa, on lisämaksut noin 40 euroa. Silti kappalehinnaksi tulee noin 15 euroa imuineen, Suomessa maksaa 21eur. Meillä on muuten lapsilla ollut koko M käytössä siitä lähtien, kun olivat 3kk ja olettaisin menevän vielä puolisen vuotta. Poika on nyt 77cm 10kg ja tyttö 75cm 9,5kg.

Mia79 ja touhukaksikko 10kk

Vierailija
10/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua minullekin alkuun tuo aloittamisen vaikeus ja parin ohivuodon jälkeen ajattelin ettei tämä kestoilu olekaan meidän juttu:)

Mutta..asia jäi kuitenkin vaivaamaan, koska olin ajatuksissani erittäin innokas kestoilija.

Meillä nimittäin kaapissa odotti 20kpl.vaippoja(taskuvaippoja) ja muutama kuori.

Sitten vauvan ollessa 3kk.aloin taas kokeileen.Kävin yhdessä kestovaippainfo tilaisuudessa,mistä sain lisätietoa.Jos sinulla mahdollisuus sellaiseen,suosittelen.Tämä käymäni oli Aikuisopiston järjestämä yhden illan luento.

Nykyään osakestoilemme.Kotona kestot ja reissuilla kertikset.

Meillä toimii tarrakiinnitteiset taskuvaipat (nepparilla kiinnitettävät kai uudempaa mallia),joiden päälle laitan vaippakuoren.Taskuvaippojen taskuun lisäilen tarpeenmukaan lisäimuja,joka voi olla itsetehty froteepötkylä esim.

Kannattaa yrittää löytää käytettyjä,ovat huomattavasti halvempia,mm.babyidean kirpparilta,www.babyidea.fi tai huutonetistä.

Omani on kirpputorilta.Ja hyvin toimivat kun oikean paketin osaa tehdä.

Meillä riittää hyvin nuo 20kpl.vaippoja ja kuoria on kolme.Pesen joka toinen päivä.

Tsemppiä kestoiluun!

Vierailija
11/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg painoiselle ja 72 senttiselle taitaa Fuzzeissa alkaa olla L-koko sopiva ja se taitaa suurimmalle osalle lapsista riittää myös loppuvaippaiälle. Fuzzeilla on hyvä jälleenmyyntiarvo, joten vähän käytetyllä ja oikein hoidetulla (pestyllä) vaipalla saa kyllä suurimman osan rahoista takaisin, jos ei sitten vaipat sovikkaan. Sen takia uskaltaisin ihan hyvin tilata esim. 6 vaipan + imun pakkauksen, enkä vaan yhdellä vaipalla kokeilla.

Uusien vaippojen kanssa kannattaa sitten muistaa se, että varsinkin imut tarvitsevat useamman pesun ennnekuin alkavat imeä kummolla.

Vierailija
12/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia olet saanutkin. Valmistajien sivuilta löytyy vaippojen koosta tietoja eli viitteelliset luvut siitä, minkä painoiselle kukin koko on suunniteltu. Ja jos kotimaisia haluat, voit ottaa wahmeihin suoraan yhteyttä ja kysellä, he auttavat mielellään.

Jos olet hankkimassa ensimmäisiä vaippoja, niin suosittelen, että tilaat ensin yksi tai kaksi ja katsot sopiiko malli. Kaikki vaipat eivät tosiaankaan sovi kaikille. Yhdellä lapsella on paksummat reidet, toisella enemmän vatsaa, kolmas on hoikka jne. Kestovaippainfosta löytyy kommentteja eri vaipoista, niiden perusteella voi hieman arvioida, mikä olisi omalle lapselle paras vaippa.

Meillä 1v9kk käyttää taskuvaippoja, 1kk menee enimmäkseen harsoilla ja hahtuvilla sekä muutamalla sisävaipalla.