Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajana olen valmis irtisanoutumaan ja aion niin tehdäkin

Vierailija
27.04.2022 |

Itseasiassa olen jo irtisanonut itseni. Miedän yksikössä on valmiiksi pulaa työntekijöistä. Kesätyöntekijöitä ei ole saatu rekrytoitua edes puolia siitä, mitä tarvitsisi. Tällähetkellä minulla on laajin osaaminen eri alueiden tehtäviin ja eikä minulla ole enää aikomustakaan perehdyttää muita niihin, koska pidän nyt pitämättömät lomani ja sen jälkeen jatkan ihan muihin töihin. Palkka suunnilleen sama, ehkä hitusen parempi ja työ mielekkäämpää. Olen pahoillani siitä, että terveydenhoito ajautuu kaaokseen, enkä halua kuvitellakaan, mitä se meidänkin työpaikalla tulee kesällä olemaan. Onneksi en ole sitä enää katselemassa, joten heippa ja koittakaa pärjätä :)

Kommentit (205)

Vierailija
81/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että Valvira ottaa hoitajastatuksen sinulta ja muilta irtisanoutuneilta heti pois.

Hoitajat hakevat kiihtyvällä tahdilla oikeuksien poistoa. Jos luulit, että oikeuksien poisto saisi hoitajat perääntymään,niin olet väärässä. Ilolla niistä luovutaan.

Mä taas luulen, että niitä oikeuksia haetaan kohta takaisin. Ei päästä opiskelemaan, tukien saanti tiukentuu ja työtä ei ole.
Joo, joillakin on rahaa, mutta sit niillä ei ole kyse palkan huonoudesta.
Ap, mä nostan hattua et sulla on töitä jo valmiiksi, joten mikäs siinä. Onnea tulevalle uralle!

Laman aikana meillä on aina arvostettu opiskelua. Miksi ei pääsisi opiskelemaan?

Osa pääsee, kaikki ei todellakaa. Niitä paikkoja hakee monet plus voi olla, että laittavat vielä toisen koulutuksen maksulliseksi.

Jos yhteiskunta ja sen tulevaisuus halutaan tuhota kokonaan sillä että ihmisten ei edes haluta kouluttautuvan ehkä tänne ei edes kannata jäädä.

Vierailija
82/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esimerkiksi opettajat voisi lomauttaa kesäloman ajaksi ja siitä säästyvät rahat siirrettäisiin suoraan sairaanhoitajien palkankorotuksiin. Tämä ei kuormittaisi edes heidän palkkaansa kustantavia eli veronmaksajiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa! Onneksi ulkomailta on alettu värväämään tänne järkeviä hoitajia.

Miksi pitää sitten uhkailla jollain pakkolailla, jos ulkomailta on saatavissa hoitjia tänne. Eikun hakemaan niitä tänne. Ei mitään jäkeä.

Niin! Miksei niitä ole haettu tänne jo vuosia sitten, kun on hoitajapulakin ollut!

Vierailija
84/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap sairastuu itse ja ei saa hoitoa. Olisi todellakin oikein.

Kannattaako Suomeen todellakaan edes jäädä jos se muodostuu tämän kaltaisista mielipiteistä. Tuskin.

Vierailija
85/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva saada näiden taikinanaamaisten mätisäkkien tilalle kauniita ja seksikkäitä hoitajia halvalla ulkomailta.
Ei tule ikävä Pirkkoja ja Jadessoja.

Haluatko tänne ammattitaitoisia hoitajia vai seksityöläisiä? Taikinanaamainen mätisäkki pätevä hoitaja ehkä pelastaa henkesi, mitä väliä on ulkonäöllä? Vai kuoletko mieluummin kauniin ja seksikkään hoitajan läsnäollessa?

Kyllä hoitajissa on Jareja ja Kareja. Onko myös heille asetettu ulkonäkövaatimuksia vai riittääkä pelkkä pätevyys?

Vierailija
86/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus ja kiristys. Mitä saavutat, kun et parempaa palkkaa saa kuitenkin.

Hoitajan vapaa henkilökohtainen valinta vapaassa maassa.

Vierailija
87/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mun mielestä on vain hyvä, että työyhteisöt puhdistuu heistä, ketkä kyseiselle alalle ovat henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan täysin vääriä. Itse en alunperinkään hakeutunut alalle, koska olen täysin sopimaton hoitajaksi. Samanlaisia kuin itse olen niin on hoitoalalla useita. Jopa peruskoulun luokkakavereissa mietin, että miksi he alunperinkään alalle menivät, koska ovat täysin sopimattomia tekemään töitä muiden ihmisten parissa.

Kun hoitoala puhdistuu, mielelläni tuen alalle sopivat valmiudet ja ominaisuudet omaavia henkilöitä heidän työtaistelussaan. En ainakaan ole vastaan, vaikka realiteetit on osittain vähän hukassa ja Rytkönen ihan perseelle ammuttu karhu. Jaana Laitinen-Pesola oli vuonna 2007 kaikin puolin Tehylle sopivampi osapuoli neuvotteluissa kuin tämä Rytkönen, joka on ihan sietämätön ihminen (kuten itsekin olen, joten tiedän, ettei meitä pitäisi päästää vastaaville paikoille - koskaan!)

Vierailija
88/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehy, Super, JHL, JYTY, JUKO kaikki rakastavat iloista veronmaksajaa.

Vierailija
89/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva saada näiden taikinanaamaisten mätisäkkien tilalle kauniita ja seksikkäitä hoitajia halvalla ulkomailta.

Haluatko tänne ammattitaitoisia hoitajia vai seksityöläisiä? Taikinanaamainen mätisäkki pätevä hoitaja ehkä pelastaa henkesi, mitä väliä on ulkonäöllä? Vai kuoletko mieluummin kauniin ja seksikkään hoitajan läsnäollessa?
Kyllä hoitajissa on Jareja ja Kareja. Onko myös heille asetettu ulkonäkövaatimuksia vai riittääkä pelkkä pätevyys?

Aika naurettavaa myös olettaa, että suomeen tulevat hoitajat olisi kaikki jotain malleja tai edes parikymppisiä. Tavallisia ihmisiä hekin.

Vierailija
90/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssi yhdistettynä ansiosidonnaiseen parantaakin elämänlaatuasi varmasti.

Et ainakaan ole ajatustenlukija. Suunnitelmissa ei ole kumpikaan antamistasi vaihtoehdoista.

Vierailija
91/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että hoitajien palkkoja pitää ehdottomasti korottaa ja muutenkin resursseja pitää lisätä ja työoloja parantaa.

Mutta... En jaksa innostua hoitajien loputtomasta, vuosia jatkuneesta valittamisesta ja naurettavuuksiin asti menevistä ay-liikkeen ulostuloista. Ei siis kiinnosta enää. Olette omalla retoriikalla pilanneet sairaanhoitoalan vetovoimaisuuden ja kiinnostavuuden. Teidän varmaan vaan pitää nyt sitten irtisanoutua ja hakeutua muille aloille, joilla on työvoimapulaa: siivous, myynti, ravintola (keittiö ja sali), puhelinmyynti jne. 

Vierailija
92/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No irtisanoudu. Ei kiinnosta meitä sinulle tuntemattomia pätkääkään.

Vierailija
93/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Barona palkkaa satoja intialaisia hoitajia paikkaamaan pulaa Suomessa ja ensimmäiset saapuvat pian Kuusamoon.

Tervetuloa.
Edellinen suureen ääneen rummutettu rypäs tuontihoitajia lähti nostelemaan vähin äänin. "Virallinen" selitys oli, että eivät viihtyneet, kun oli niin huono sää

Jep. Huono SÄÄ : DD..
Olis hyvä vitsi, jollei olis oikeasti tapahtunutta.

Espanjalaisilla ei tosiaan nokka kauan tuhissut, kun nostivat kytkintä.
Kukaan ei uutisoinut, että lähtivät.
Sama toistuu aika-ajoin, muttaaina eri maista, kun maine kiirii..

Vierailija
94/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettavaa myös olettaa, että suomeen tulevat hoitajat olisi kaikki jotain malleja tai edes parikymppisiä. Tavallisia ihmisiä hekin.

Tuskin myöskään läheskään aina naisia.

Vierailija
95/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suomeen on tulvimassa niin paljon hoistuja, että voidaan ulkonäön perusteella valkata ne!

Vierailija
96/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää sitten uhkailla jollain pakkolailla, jos ulkomailta on saatavissa hoitjia tänne. Eikun hakemaan niitä tänne. Ei mitään jäkeä.

Niin! Miksei niitä ole haettu tänne jo vuosia sitten, kun on hoitajapulakin ollut!

Kyllähän niitä on haettu ja tuotu aina isoon ääneen, mutta eivät kauaa ole viihtyneet.

Vierailija
97/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mun mielestä on vain hyvä, että työyhteisöt puhdistuu heistä, ketkä kyseiselle alalle ovat henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan täysin vääriä. Itse en alunperinkään hakeutunut alalle, koska olen täysin sopimaton hoitajaksi. Samanlaisia kuin itse olen niin on hoitoalalla useita. Jopa peruskoulun luokkakavereissa mietin, että miksi he alunperinkään alalle menivät, koska ovat täysin sopimattomia tekemään töitä muiden ihmisten parissa.
Kun hoitoala puhdistuu, mielelläni tuen alalle sopivat valmiudet ja ominaisuudet omaavia henkilöitä heidän työtaistelussaan. En ainakaan ole vastaan, vaikka realiteetit on osittain vähän hukassa ja Rytkönen ihan perseelle ammuttu karhu. Jaana Laitinen-Pesola oli vuonna 2007 kaikin puolin Tehylle sopivampi osapuoli neuvotteluissa kuin tämä Rytkönen, joka on ihan sietämätön ihminen (kuten itsekin olen, joten tiedän, ettei meitä pitäisi päästää vastaaville paikoille - koskaan!)

Läheskään kaikki hoitajat eivät ole ammattiliiton jäseniä. Irtisanoutumishalukkuuteen sillä ei juurikaan ole merkitys. Ehkä jopa enemmän ei jäsenet haluaa nyt irtisanoutua vakituisesta työstä. Keikkailu on huomattavasti vapaanpaa.

Vierailija
98/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullekin suosittelen, että tutustut alkuun esim Attendo Telkänsiiven toimintaan ja avin raporttiin. Siinä sinulle vähän todellisuutta noista ulkomaalaisita hoitajista. Ajattele, että kielitaidottomat ovat hoitaneet jopa lääkehoitoa.

Kielitaidottomana tai edes kieltä joten kuten osaavana ei ole mitään mahdollisuutta päästä läpi pakollisista testeistä joilla osoitetaan pätevyys lääkehoitoon.  Myös suomalaiset hoitajat jotka osallistuvat lääkehoitoon joutuvat uusimaan testit joka viides vuosi. Joten ulkomailta tulevat hoitajat toimivat ainakin aluksi avustavissa tehtävissä (hoitoapulainen). Hyvä toki sekin mutta lähihoitaja/sairaanhoitaja -pulaa he eivät akuutisti ratkaise.

Vierailija
99/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut hoitoalalla töissä. Työ on todella rankkaa ja siinä missä olin palkka jäi suunnilleen 1000 e / kk vaikka vuorot kesti 7-8 tuntia. Ei oo enää ikävä alalle.

Vierailija
100/205 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala puhdistuu hoitajista??? Mielenkiintoinen näkemys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän