Hoitajana olen valmis irtisanoutumaan ja aion niin tehdäkin
Itseasiassa olen jo irtisanonut itseni. Miedän yksikössä on valmiiksi pulaa työntekijöistä. Kesätyöntekijöitä ei ole saatu rekrytoitua edes puolia siitä, mitä tarvitsisi. Tällähetkellä minulla on laajin osaaminen eri alueiden tehtäviin ja eikä minulla ole enää aikomustakaan perehdyttää muita niihin, koska pidän nyt pitämättömät lomani ja sen jälkeen jatkan ihan muihin töihin. Palkka suunnilleen sama, ehkä hitusen parempi ja työ mielekkäämpää. Olen pahoillani siitä, että terveydenhoito ajautuu kaaokseen, enkä halua kuvitellakaan, mitä se meidänkin työpaikalla tulee kesällä olemaan. Onneksi en ole sitä enää katselemassa, joten heippa ja koittakaa pärjätä :)
Kommentit (205)
Palkka ei nouse mutta työpaikka on vaihdettava.
Puutarhalla sitä riittääkin koko vuoden mukavasti töitä ja niillä palkat on oikeasti surkeita.
Hienoa. Hyvinvointialueilla onkin ylimääräisiä houtsuja, joita täytyy vähentää kun toimipisteitä lopetetaan. Silkkaa säästöä kun irtisanoudut itse.
Tervemenoa sinulle! Tervetuloa filippiinoille!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Itse en palaa pitkällisen alalta poissaolon jälkeenkään, ellei palkat nouse.
Emme jää kaipaamaan, kaikilla on nyt kivempaa ilman sinua
Entä kun kolmas maailmansota alkaa Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat eivät saisi ilmeisesti vaihtaa alaa, koska ap:n aloitus on saanut monet suuttumaan. Pitäisikö sitten hoitajille tulla oikeasti se pakkolaki, että sitä työtä on tehtävä, kun kyseisen tutkinnon on kerran suorittanut?
Suuttumaan? :D Taidat katsoa asiaa hoitajan lasien läpi katsottuna? Suurinta osaa ei kiinnosta.
Hoitajan koulutus ei pätevöitä muille aloille.
Kotikukkien kastelu ei pätevöitä hortonomin tehtäviin.
Miksi et tehnyt tätä kun näit ensimmäisen työsopimuksen ja siinä myös palkan? Miksi allekirjoitit sopimuksen jonka nyt monia vuosia myöhemmin katkerasti katkaiset? Kenelle kostat ja mitä? Kostat sairaille ihmisille oman saamattomuutesi. Sairailla ihmisillä ei ole mitään tekemistä palkanmaksusi kanssa. Muutaman kympin palkankorotus ei poista kiirettä työpaikaltasi. Koronarokotteet on ihan perustelua vaikka pakottaa ottamaan jos on sairaiden ihmisten kanssa tekemisissä. Ehkä et koskaan soveltunutkaan alalle ja tuleva ammatti on parempi sinulle. Se on hyvä että terveydenhuollosta saadaan ns alalle sopimaton kuona pois. Siellä on ihmisiä jotka ei sovellu asiakaspalvelu alalle lainkaan ovat tylyjä ihmisille riitelevät ja yrittävät jopa varastaa. Ehkä olit yksi heistä. Hyvää matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Valvira ottaa hoitajastatuksen sinulta ja muilta irtisanoutuneilta heti pois.
Hoitajat hakevat kiihtyvällä tahdilla oikeuksien poistoa. Jos luulit, että oikeuksien poisto saisi hoitajat perääntymään,niin olet väärässä. Ilolla niistä luovutaan.
Aivan vapaasti. Itse kannatan sitä ettei niiden palauttaminen olekaan läpihuutojuttu vaan vaatii uudelleen kouluttautumisen.
Viime yhteishaussa kun amkiin haki 12-17 innokasta opiskelijaa per paikka opiskelemaan houtsuksi. Onnea niille, jotka tulee valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa! Onneksi ulkomailta on alettu värväämään tänne järkeviä hoitajia.
Sinullekin suosittelen, että tutustut alkuun esim Attendo Telkänsiiven toimintaan ja avin raporttiin. Siinä sinulle vähän todellisuutta noista ulkomaalaisita hoitajista. Ajattele, että kielitaidottomat ovat hoitaneet jopa lääkehoitoa.
Mieluummin kielitaidottomia kuin näitä psykopaatteja, mitä monet hoitajat nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Hyvinvointialueilla onkin ylimääräisiä houtsuja, joita täytyy vähentää kun toimipisteitä lopetetaan. Silkkaa säästöä kun irtisanoudut itse.
Kunnat, jne ovat jo aloittaneet palveluidensa siirtämisiä yksityiselle ja pienempiä yksiköitä on lakkautettu. Hoitajia kun on jäänyt eläkkeelle heidän virkansa on lopetettu kokonaan.
Sinut potka istaan tunk iolle kun suuri lama a iskee kunnolla. Hauskaa on kuulla selityksesi silloin. Hahhaa. Armo a on turha ane lla silloin.
Vierailija kirjoitti:
Pikku hiljaa nämä julistajat on alkaneet ärsyttää.
En käytä maskia!
En ota rokotetta!
Irtisanoudun!No entä sitten? Ei kiinnosta muiden höperyydet.
Hoitajien mielipiteissä ei tosiaan kovasti rummutettu korkeakoulutus näy millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Valvira ottaa hoitajastatuksen sinulta ja muilta irtisanoutuneilta heti pois.
Hoitajat hakevat kiihtyvällä tahdilla oikeuksien poistoa. Jos luulit, että oikeuksien poisto saisi hoitajat perääntymään,niin olet väärässä. Ilolla niistä luovutaan.
Kuluvan vuoden aikana Valvira on poistanut rekisteristä 55 hoitajaa ja jonossa on noin sata hakemusta. Viime vuonna poistopäätöksiä tehtiin 46. Ja katumapäälle on tullut 22 hoitajaa, jotka on pyytäneet oikeuksiaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi yhdistettynä ansiosidonnaiseen parantaakin elämänlaatuasi varmasti.
Karenssista ruikuttaminen on selvästi lähtöisin sossupummilta. Mikä ihmeen karenssi? Ei ole tarkoituskaan hakeutua työkkäriin.
Minullekin hoitajana ihan vieraita käsitteitä ovat karenssi ja ansiosidonnainen. Kela ja sen palvelut myös tuntemattomia. Olen ollut alalla lähes 40 vuotta. Nykyinen työsuhde loppuu kesäkuun alkupuolella, sen jälkeen pidän opettajien kesäloman eli kesä-elokuu. Syksyllä sitten uutta keikkaa firman kautta, tuntipalkka n. 30 e/t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluvan vuoden aikana Valvira on poistanut rekisteristä 55 hoitajaa ja jonossa on noin sata hakemusta. Viime vuonna poistopäätöksiä tehtiin 46. Ja katumapäälle on tullut 22 hoitajaa, jotka on pyytäneet oikeuksiaan takaisin.
Niin tilastoissa hoitajien ahdinko ei näy. Esim AMK tason hoitajista alaa on vaihtanut 5,3%. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia voi tarvitsijat jatkossa palkata sopivalla(!) palkalla yksityisten palveluntarjoajien kautta 👍
Jaksaakin paremmin, kun pienempi työtuntimäärä riittää jatkossa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko koronarokotteista todettu olevan jotain hyötyä? Kysyn siksi, että ne olivat/ovat palkansaannin ehto. (Entä sairastettu korona?)
On niistä kiistatonta hyötyä sellaiselle, joka työskentelee ihmiseritteiden parissa. Niin on tavallisista influenssarokotteistakin, vaikkeivät ne kokonaisia epidemioita kykene torjumaan. On mennyt koulutus täydellisen hukkaan, jos ei tuon vertaa luotettavaa tutkimustietoa kykene sisäistämään.
Minäkin olen valmis irtisanoutumaan koko kesäksi. Paljon mukavampi olla vapaalla kuin töissä hellesäällä.
T: Lääkäri