mitä teette ikkunan väliin vangiksi jääneille kärpsyille?
mitä teette ikkunan väliin vangiksi jääneille kärpsyille?
klo 8:31 | 25.4.2022
Toista päivää jo surisee lasien välissä, kun ei tiedä mistä raosta sinne pääsi.
Lue keskustelun säännöt.
Toista päivää jo surisee lasien välissä, kun ei tiedä mistä raosta sinne pääsi.
Ladataan...
Ikkunanväli kuumenee varmaan johonkin 50C auringon paistaessa. Sinne ne kuukahtaa.
Avaan iksun, jotta kärpsy pääsee lentämään vapsuun.
Mikä on kärpsy?
Tästä iksusta pitäisi ruuvimeisselillä vapauttaa 4 ruuvia sekä kääntää kuudella kahvalla väli-ikkuna auki. Onko vaivan näköistä?
En mitään. Omakotitalossani on 24 ikkunaa, enkä vahdi niiden välejä. Pesen ne kun pesen.
Ei voi ruvskumeiskun käyttö olla noin raskasta! Ei kun rasksua siis.
Otan tietty sen kärpsyn sieltä ja annan vettä ja voita, että toipuu. Oon virkannut sellasen pinen tyynyn, jonka päällä kärpsy voi sitten levätä..
En tee asialle mitään. Elämä on kärsimystä, toisille enemmän kuin toisille. Jos muiden pelastamiseen alkaa käyttämään aikaansa, ei tarvitse muuta tehdäkään koska kärsimystä on niin paljon. Oppiipahan kärpänen olla menemättä ikkunan väleihin jatkossa (eli siis seuraavassa elämässä).
Kärppä?
Nazzisika!
Olen laittanut eväitä, juomaa ja pieniä sänkyjä ikkunoiden väliin. Saavat siellä syödä ja levätä, siihen asti, että pesen ikkunan ja saavat lentää ison kiven juurelle. Yleensä kyllä olen löytänyt ne elottomina korppuina, mutta ajatus on tärkein ❤
Mistä ne muuten sinne oikeasti päätyy? Onko munineet sinne vai mikä tuossa on se juttu.