Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain outoa tässä on. Kaikki ei hoitajat täällä todistelevat miten hyvä palkka hoitajilla on ja heillä niin vähän. Miksi eivät sitten kouluttaudu hoitajiksi??
Niin. Lähäriksihän pääsee kuulemma kuka tahansa ja työpaikkoja on varmasti kaikille.
Ja koska he ovat mielestään hoitajia fiksumpia, opiskelevat varmasti lähärin tutkinnon jo vuodessa.Hoitajan paikkoja riittää ja on hyvä kun hoitajia irtisanoutuu niin tänä keväänä valmistuvat hoitajat saavat heidän paikat
Ymmärrätkö sinä, että sitten nuo valmistuneet ovat myös hoitajia? Hoitajia, jotka saavat sinun mielestäsi liikaa palkkaa ja joita sinä halveksut ja kadehdit?
En kadehdi vaan olen sitä mieltä, että palkka on riittävä nyt
Kyllähän sitä hoitajana tulee istuttua tauolla vähän pitkään, täytyy myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hoitajat voisivat näyttää pankkitilinsä, katsotaan mihin rahat menevät.
Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.Miksi?
Miksi sinun kuuluisi saada tietää tuntemattomien ihmisten henkilökohtaiset asiat?Näyttäkää nyt toteen se, että palkkanne on pieni vai ettekö pysty?
Onhan noita hoitajien palkkalaskelmia ollut vaikka kuin netissä, kun ole se niihin liittyvä tempaus. Eli KVG.
Ei palkkalaskelmaa vaan pitää näyttää kiinteistöomistukset, passit ja niiden leimat, mitä lapset harrastavat jne
Että sä jaksatkin leikkiä tyhmää. Vai onkohan tuo edes mitään leikkiä...
Jos väittää, että palkka on pieni niin silloin sen pitää myös näkyä.
Sinulle? Syystä että?
Sen pitäisi näkyä koko yhteiskunnalle.
Nyt hoitajat ovat näyttäneet, että heidän palkkansa ei ole pieni.OK. Täytyy muuttaa veneen alle asumaan, ja pukeutua perunasäkkiin tästä edespäin.
Jos nyt muuttaisit vaikka vuokralle, jos kerran pienituloinen olet.
Kuule, asun jo kaupungin vuokra- asunnossa, ja olen sairaanhoitaja. Sinulle tiedoksi, että noihin on omaisuus- ja tulorajat, jotka tarkastetaan.
En usko, en tunne yhtään hoitajaa joka asuisi vuokralla
Tämä kertoo vain sen, ettet juurikaan tunne ketään hoitajia.
-eriTunnen ja paljon. Sen takia pienistä palkoista valittaminen on naurettavaa.
Hoitajien olisi myös hyvä kokea työttömyys. Jos otetaan ulkomailta henkilöitä tehohoitoon vuodeksi ja annetaan hoitajien kokeilla pärjätä työttömänä.Mikset sä itse opiskele esim lähihoitajaksi kerta noin koville ottaa hoitajat palkkoineen ja työtilanteineen?
Ja miksi olisi hyvä kokea työttömyys? Päätellen sinun kommenteistasi ja asenteestasi, niin sinulle se työttömyys ei ainakaan ole tuonut tai opettanut mitään hyvää tai positiivista. Tai jos on, niin en todellakaan haluaisi tietää, millainen ihminen olet ollut aiemmin.Olen jo kirjoittanut monta kertaa, että iho ongelmien takia en voi hakea hoitajaksi
Hoitajille työttömyys tekisi hyvää. Oppisivat arvostamaan nykyistä palkkaansa joka on hyvä.
Toivottavasti hoitajat joutuvat nyt kokemaan työttömyyden. Ei ole sitten enää työterveyshuoltoakaan, saavat varata julkiselle ajan jos lääkärin tarve.No selvisi nyt ainakin syy katkeruuteesi. Sillekin voi muuten tehdä jotain, nimittäin katkeruudella, eikä antaa sen vain myrkyttää koko sisimpäänsä.
On monia muita töitä, joita voi tehdä ihosairaudesta huolimatta.
Monissa paikoin muuten työterveyshuolto ei ole sen parempi kuin julkinenkaan. Ja meillä ainakin on julkinen toiminut ihan hyvin. Ei valittamista siis.En ole katkera, olen kyllästynyt hoitajien jatkuviin palkkavalituksiin. Hoitajan palkka on hyvä.
Julkiselle ei saa lääkäriaikaa, ehkä hoitajalle voi päästä. Julkisen lääkärit ovat päivällä myös yksityisillä lääkäri vastaanotoilla, ei heillä ole vapaita aikojaTietenkin hoitajilla on enemmän rahaa kuin sulla. He käyvät töissä. Sinä olet työkkärin rahoilla. Työssäkäyvillä KUULUUKIN olla enemmän tuloja kuin työttömillä. Miten et ymmärrä tätä eroa?
Ja on oikein, että TYÖSSÄKÄYVÄT voivat ostaa asuntoja ja mökkejä ja matkustella. Ihan sama mikä ammatti. TYÖTTÖMILLÄ ei tietenkään ole varaa, elleivät säästä.
Jos on rahaa noihin niin palkka on hyvä.
Se on oikein, että jos hoitajat nyt irtisanoutuvat niin eivät saa toimeentulotukea lastensa ruokaan, kun on se mökki.
Jos myy mökin tai asunnon niin siitä menee verottajalta tieto kelalle eikä tukia saa pitkään aikaan.
Mökki tai asunto on siis käänteinen ruokaraha.Hei, kaikki ei ole niin köyhiä spurguja, että ensimmäisenä pitää olla ruikuttamassa jotain toimeentulotukea. Miksi mökin omistajan pitäisi saada tukia? Myy pois ja syö mökki, sen jälkeen saat sitä kauan kaipaamaasi toimeentulotukea. Joka päivä sitä jaksat ruikuttaa.
Hyvä, että hoitajilla on sitä rahaa. Irtisanoutumisesta seuraa ensin 3 kuukauden karenssi ja sen jälkeen saa ansiosidonnaista odottaa 2 kuukautta.
Eli hyvä palkka, kun pystyy säästämäään 5 kuukauden menot.Rahaa on. Mistäs sulle saatais?
Saan ansiosidonnaista
Mutta eihän se riitä sulle matkusteluun ja hevoseen?
Ei riitäkään. Siksi hevosen omistavat hoitajat eivät voi irtisanoutua.
tradenomi: koska ansiosidonnainen ei riitä minulla matkusteluun, hevosen omistavat hoitajat eivät voi irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Jotain outoa tässä on. Kaikki ei hoitajat täällä todistelevat miten hyvä palkka hoitajilla on ja heillä niin vähän. Miksi eivät sitten kouluttaudu hoitajiksi??
Ei eläkeläisen tarvitse enää kouluttautua... Se oudostasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hoitajat voisivat näyttää pankkitilinsä, katsotaan mihin rahat menevät.
Instassa on hoitajia, joilla on 3 kissaa ja esittelevät kalliita häitään, kalliita matkojaan ja omistusasuntonsa sisustamista eli täyttä luxus elämää.Miksi?
Miksi sinun kuuluisi saada tietää tuntemattomien ihmisten henkilökohtaiset asiat?Näyttäkää nyt toteen se, että palkkanne on pieni vai ettekö pysty?
Onhan noita hoitajien palkkalaskelmia ollut vaikka kuin netissä, kun ole se niihin liittyvä tempaus. Eli KVG.
Ei palkkalaskelmaa vaan pitää näyttää kiinteistöomistukset, passit ja niiden leimat, mitä lapset harrastavat jne
Että sä jaksatkin leikkiä tyhmää. Vai onkohan tuo edes mitään leikkiä...
Jos väittää, että palkka on pieni niin silloin sen pitää myös näkyä.
Sinulle? Syystä että?
Sen pitäisi näkyä koko yhteiskunnalle.
Nyt hoitajat ovat näyttäneet, että heidän palkkansa ei ole pieni.OK. Täytyy muuttaa veneen alle asumaan, ja pukeutua perunasäkkiin tästä edespäin.
Jos nyt muuttaisit vaikka vuokralle, jos kerran pienituloinen olet.
Kuule, asun jo kaupungin vuokra- asunnossa, ja olen sairaanhoitaja. Sinulle tiedoksi, että noihin on omaisuus- ja tulorajat, jotka tarkastetaan.
En usko, en tunne yhtään hoitajaa joka asuisi vuokralla
Tämä kertoo vain sen, ettet juurikaan tunne ketään hoitajia.
-eriTunnen ja paljon. Sen takia pienistä palkoista valittaminen on naurettavaa.
Hoitajien olisi myös hyvä kokea työttömyys. Jos otetaan ulkomailta henkilöitä tehohoitoon vuodeksi ja annetaan hoitajien kokeilla pärjätä työttömänä.Mikset sä itse opiskele esim lähihoitajaksi kerta noin koville ottaa hoitajat palkkoineen ja työtilanteineen?
Ja miksi olisi hyvä kokea työttömyys? Päätellen sinun kommenteistasi ja asenteestasi, niin sinulle se työttömyys ei ainakaan ole tuonut tai opettanut mitään hyvää tai positiivista. Tai jos on, niin en todellakaan haluaisi tietää, millainen ihminen olet ollut aiemmin.Olen jo kirjoittanut monta kertaa, että iho ongelmien takia en voi hakea hoitajaksi
Hoitajille työttömyys tekisi hyvää. Oppisivat arvostamaan nykyistä palkkaansa joka on hyvä.
Toivottavasti hoitajat joutuvat nyt kokemaan työttömyyden. Ei ole sitten enää työterveyshuoltoakaan, saavat varata julkiselle ajan jos lääkärin tarve.No selvisi nyt ainakin syy katkeruuteesi. Sillekin voi muuten tehdä jotain, nimittäin katkeruudella, eikä antaa sen vain myrkyttää koko sisimpäänsä.
On monia muita töitä, joita voi tehdä ihosairaudesta huolimatta.
Monissa paikoin muuten työterveyshuolto ei ole sen parempi kuin julkinenkaan. Ja meillä ainakin on julkinen toiminut ihan hyvin. Ei valittamista siis.En ole katkera, olen kyllästynyt hoitajien jatkuviin palkkavalituksiin. Hoitajan palkka on hyvä.
Julkiselle ei saa lääkäriaikaa, ehkä hoitajalle voi päästä. Julkisen lääkärit ovat päivällä myös yksityisillä lääkäri vastaanotoilla, ei heillä ole vapaita aikojaTietenkin hoitajilla on enemmän rahaa kuin sulla. He käyvät töissä. Sinä olet työkkärin rahoilla. Työssäkäyvillä KUULUUKIN olla enemmän tuloja kuin työttömillä. Miten et ymmärrä tätä eroa?
Ja on oikein, että TYÖSSÄKÄYVÄT voivat ostaa asuntoja ja mökkejä ja matkustella. Ihan sama mikä ammatti. TYÖTTÖMILLÄ ei tietenkään ole varaa, elleivät säästä.
Jos on rahaa noihin niin palkka on hyvä.
Se on oikein, että jos hoitajat nyt irtisanoutuvat niin eivät saa toimeentulotukea lastensa ruokaan, kun on se mökki.
Jos myy mökin tai asunnon niin siitä menee verottajalta tieto kelalle eikä tukia saa pitkään aikaan.
Mökki tai asunto on siis käänteinen ruokaraha.Hei, kaikki ei ole niin köyhiä spurguja, että ensimmäisenä pitää olla ruikuttamassa jotain toimeentulotukea. Miksi mökin omistajan pitäisi saada tukia? Myy pois ja syö mökki, sen jälkeen saat sitä kauan kaipaamaasi toimeentulotukea. Joka päivä sitä jaksat ruikuttaa.
Hyvä, että hoitajilla on sitä rahaa. Irtisanoutumisesta seuraa ensin 3 kuukauden karenssi ja sen jälkeen saa ansiosidonnaista odottaa 2 kuukautta.
Eli hyvä palkka, kun pystyy säästämäään 5 kuukauden menot.Rahaa on. Mistäs sulle saatais?
Saan ansiosidonnaista
Mutta eihän se riitä sulle matkusteluun ja hevoseen?
Ei riitäkään. Siksi hevosen omistavat hoitajat eivät voi irtisanoutua.
tradenomi: koska ansiosidonnainen ei riitä minulla matkusteluun, hevosen omistavat hoitajat eivät voi irtisanoutua.
Ehkä hoitajat jättävät hevosensa hoitamatta samoin kuin tehohoidon potilaat.
ja nyt sitten alettiin larpata hoitsuja..
tuliko tylsää?
Saikutan koska hoitajana tykkään olla kotona ja tehdä omia harrastusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Lähäriksihän pääsee kuulemma kuka tahansa ja työpaikkoja on varmasti kaikille.
Ja koska he ovat mielestään hoitajia fiksumpia, opiskelevat varmasti lähärin tutkinnon jo vuodessa.Hoitajan paikkoja riittää ja on hyvä kun hoitajia irtisanoutuu niin tänä keväänä valmistuvat hoitajat saavat heidän paikat
Vaikka kukaan ei irtisanoutuisi, niitä paikkoja olisi riittävästi. Se on se työvoimapula.
Olen hoitaja, ei me oikeasti irtisanouduta. Kokeillaan vaan kepillä jäätä, jos saisi palkkaa lisää.
Toi teidän tradenomi on jauhanut täälä nyt monta päivää paskaa. Miksei se hae töitä? Tällasiako työttömät nykyään on? Mitään ei viitsitä itse tehdä. Sitten kadehditaan meitä työssäkäyviä, jotka oomme tienanneet itse rahamme! Sä elät meidän verorahoilla! Me elätetään sut! Ottaisit itseäsi nyt niskasta kiinni ja laittaisit ees pari hakemusta jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi kouluttautua alalle, jossa:
-työkaverit puhuvat pahaa selän takana ja mäkättävät joutavista asioista
-opiskelijoille tiuskitaan ja jätetään oman onnensa nojaan
-sinua soitellaan jatkuvasti vapaalta töihin ja yritetään teettää säännöllisesti tuplavuoroja
-joudut tekemään normiduunarina esimiehen hommia
-työvuorolistat ovat täysin epäinhimillisiä
Ja ei, mikään näistä ei korjaudu palkankorotuksella, koska työt tehdään jatkossakin minimimiehityksellä. Kaikki revitään hoitajien selkänahasta, koska halutaan säästää. T. Ex-hoitaja, joka ei palaisi alalle mistään hinnasta
Mä olen hoitaja, opiskelin van 2 vuotta ja sitte pääsin töihin. Nyt menee tosi hyvin. Mulla on 5 autoa ja lisäksi mökki Lapissa ja lauma koiria. Töitä teen vaan 2 tuntia päivässä, mutta jääpähän enemmän aikaa matkusteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Toi teidän tradenomi on jauhanut täälä nyt monta päivää paskaa. Miksei se hae töitä? Tällasiako työttömät nykyään on? Mitään ei viitsitä itse tehdä. Sitten kadehditaan meitä työssäkäyviä, jotka oomme tienanneet itse rahamme! Sä elät meidän verorahoilla! Me elätetään sut! Ottaisit itseäsi nyt niskasta kiinni ja laittaisit ees pari hakemusta jonnekin.
Olen laittanut 20 hakemusta viime viikolla. Ensi viikolla kun alkaa uusi uudistus niin laitetaan muiden työttömien kanssa yksityisyrittäjien sähköpostit täyteen hakemuksia otsikolla tilaus
Ajateltiin työttömien kanssa, että voitaisiin soitella sairaalan ajanvaraukseen ja kysyä toimistötöitä.
Olen koulutukseltani koneasentaja sekä lähihoitaja. Teollisuus TES alotuspalkka on joku 9.5/h ja iltalisä 1.20 ja yölisä 2.40. Lähihoitajana tienaa kyllä todella paljon enemmän. En silti ole vuosiin tehnyt lähihoitajan töitä koska mulle henkilökohtaisesti se on psyykkisesti kuormittavaa olla ihmisten terveydestä vastuussa ja en vaan loppupeleissä oikein nauttinut siitä hommasta. Monissa paikoissa myös työ ilmapiiri oli melko perseestä. Itse ruumiilliseen työhön tottuneena miehenä koin työn kyllä fyysisesti kevyeksi.
Mulla ei siis raha vaikuttanut ettei hoitohommat natsaa mutta ymmärrän kyllä lakkoa siinä mielessä että saa jengin pysymään alalla ja uusia ihmisiä sinne. Onhan se ihan reilua että perseen pyyhkimisestä maksetaan enemmän ku lattioiden pyyhkimisestä koska se nyt vaan on paljon epämiellyttävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut 20 hakemusta viime viikolla. Ensi viikolla kun alkaa uusi uudistus niin laitetaan muiden työttömien kanssa yksityisyrittäjien sähköpostit täyteen hakemuksia otsikolla tilaus
Jos oikeasti olet tradenomi, niin mihin olet suuntautunut? Olisitko valmis muuttamaan töiden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutukseltani koneasentaja sekä lähihoitaja. Teollisuus TES alotuspalkka on joku 9.5/h ja iltalisä 1.20 ja yölisä 2.40. Lähihoitajana tienaa kyllä todella paljon enemmän. En silti ole vuosiin tehnyt lähihoitajan töitä koska mulle henkilökohtaisesti se on psyykkisesti kuormittavaa olla ihmisten terveydestä vastuussa ja en vaan loppupeleissä oikein nauttinut siitä hommasta. Monissa paikoissa myös työ ilmapiiri oli melko perseestä. Itse ruumiilliseen työhön tottuneena miehenä koin työn kyllä fyysisesti kevyeksi.
Mulla ei siis raha vaikuttanut ettei hoitohommat natsaa mutta ymmärrän kyllä lakkoa siinä mielessä että saa jengin pysymään alalla ja uusia ihmisiä sinne. Onhan se ihan reilua että perseen pyyhkimisestä maksetaan enemmän ku lattioiden pyyhkimisestä koska se nyt vaan on paljon epämiellyttävämpää.
Miehiä on alkanut hakeutua hoitoalalle, he menevät naisten ohi valinnassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olet tradenomi, niin mihin olet suuntautunut? Olisitko valmis muuttamaan töiden vuoksi?
En, koska puolisolla vakituinen työ ja meillä on lapsia.
Työttömällä on oikeus lain mukaan valita asuinkaupunkinsa.
Nuo tietyt ihmiset muuttavat täältä Vantaalle, kun heillä on siellä sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tietyt ihmiset muuttavat täältä Vantaalle, kun heillä on siellä sukulaisia.
Niin mihin olet suuntautunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tietyt ihmiset muuttavat täältä Vantaalle, kun heillä on siellä sukulaisia.Niin mihin olet suuntautunut?
Liian tunnistettava tieto. Mitä suuntautumisella on väliä, kun kaupungin yksikössä on laitoshuoltajia kirjanpitäjinä eivät pystyneet tekemään siivoustyötä ja koska heillä on vakituinen työpaikka niin heidät siirrettiin kirjanpitäjäksi
Hoitajan palkkani riittää hyvin. Työkavereilla on ongelmia saada rahoja riittämään. He laittavat rahaa kaikkeen turhaan kuten ripsihuoltoihin, hiustenpidennyksiin.