Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
301/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä ap:n kaltaisia tolloja. Eiköhän se ole tarkoitus lyödä järjestelmä polvilleen kerralla. Ymmärtääkseni kaikki irtisanoutunert saivat vuonna 2007 työpaikkansa takaisin ja niin saavat tälläkin kertaa.

Vierailija
302/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ajatella. Voidaan tehdä työtä pienemmälläkin palkalla. Ei kuitenkaan hoitotyötä. Työllä ja työllä kun on eroa, jos joku muka ei sitä ymmärrä.

Niin, ja vieläkään yksikään hoitaja ei osaa vastata siihen, että mitä hemmettiä ne muut hommat ovat joihin kuvittelette kelpaavanne? 

Minusta aika moni on kertonut mitä aikoo tehdä tai mitä on tehnyt hoitoalalta lähdön jälkeen. Eihän kukaan voi vastata kaikkien puolesta, sillä sehän on aika yksilöllinen tilanne että mitä kukanenkin pystyy ja osaa tehdä, missä vahvuudet ja kiinnostukset ja mitä haluaa tehdä.

Omalta kohdaltani voin kertoa että perustin käsityöalan yrityksen. Ei jää käteen niin paljon mitä hoitoalalla, mutta ei tarvi myöskään olla vastuussa hengistä, valvoa öisin tai tehdä työtä hullulla kiireellä puolihuolimattomasti.

Minä en ole nähnyt kovin montaa vastausta. Muutama kommentti on kyllä "kyllä me voidaan uudelleenkouluttautua" ja "minä sain toimistotöitä", mutta tarkempia vastauksia ei kyllä näy. Sinä ja tuo lääketehtaan puhelinmyyjä ovat tähän mennessä ainoat tarkemmat tehtävänkuvaukset. 

Sanoisin, että aikamoinen riski on käsityöyrittäjyys tänä päivänä, jos vertaa hoitajan varmaan palkkatasoon. Mutta mikäs siinä, jos se palkka ei ollutkaan se tärkein juttu. 

Palkka ei ollut tärkein juttu ja hoitajan koulutus ei mihinkään katoa, niihin töihin pääsen takaisin vaikka tänä iltana jos haluan.

Hoitajan vanhentuu erittäin nopeasti. Ja tässä lakossa on kyse vain ja ainoastaan palkasta, Millariikka Rytkösen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär valmistui hoitajaksi, ja työtarjouksia satelee, mutta ei suostu tekemään muuta kuin määräaikaista max 80% työajalla tai keikkaa. Onhan siinä vapaus, oikein kateeksi käy näin vanhana puurtajana.

Minäkin aion valmistuttuani tehdä vain keikkaa, siitä tienaa paremmin ja riski tulla määrätyksi pakkotyöhön on paljon pienempi.

Vierailija
304/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla hoitajilla on muutakin koulutusta kuin hoitoalan koulutus. Monilla on myös niitä kuuluisia suhteita, joilla työllistyä. Osa opiskelee. Osalla kenties halua yrittäjiksi. Osa tekee keikkätyötä hoitoalalla. Moni on valmis jäämään ihan vaan kortistoon.

Siinäpä ne hoitajien suunnitelmat kiteytettynä. Miksi niistä pitää jauhaa ja jauhaa? Mihin itse menisit jos irtisanoutuisit? Jos nyt edes olisit töissä jossain.

Miten niin jauhaa ja jauhaa? Yksinkertainen kysymys, johon ei vain jostain syystä tullut vastauksia. Miten vaikeaa se on jokaisen kertoa omista tai tuttaviensa suunnitelmista tämän änkäämisen sijaan. 

Jos minä nyt jättäisin oman työni, alkaisin ammatilliseksi opettajaksi tai opiskelisin ohjelmistokehittäjäksi. Kas näin yksinkertaista se vastaaminen on. Ei tarvitse arvuutella, että ehkä lähden ulkomaille, ehkä olen kykenevä kouluttautumaan, ehkä minulla on jokin muu ammatti jo valmiina. En ymmärrä, miksi tästä piti tehdä tällainen arvuutteluleikki, kun ihan vain kysyttiin, mitä ne ammatit esimerkiksi ovat, joihin noin vain työllistytään. Itse olen näitä pyöritellyt mielessäni vaikka en ole alaa vaihtamassakaan, joten onhan se merkillistä, että irtisanoutujat eivät ole asiaa millään tasolla vielä miettineet. 

ei ap

Missä on väitetty että hoitajat olettavat työllistyvänsä noin vaan? Vai olisko kuitenkin kyseessä sun keksimä olkiukko?

Vierailija
305/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo työllistymiskuvio osoittaa, että kyse on aivan puhtaasta bluffista. Tuhansille entisille sairaanhoitajille ei löydy nopeasti töitä ja kun vuokra/asuntolaina pitäisi maksaa ensi viikolla, niin uhkauksen irtisanomisesta toteuttaa se 0,1% Työnantajapuoli tietää tämän ja odottaa kaikessa rauhassa.

Odottakoon. Asuntolaina on maksettu 10 vuotta sitten ja miehen tili riittää yksin ruhtinaallisesti kaikkeen muuhun.

Ja silti olet ollut töissä hoitoalalla surkealla palkalla surkeissa työoloissa. Tämäkin on minun mielestäni jotenkin omituista, että raha ei riitä mihinkään kun on töissä hoitoalalla, mutta kun jää pois töistä, sitä rahaa onkin vaikka millä mitalla. 

Vierailija
306/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä!

Itselläni on AMK-tutkinto, lisäkoulutuksia, erityisvastuualueita vastuullani, yli 20 vuotta työkokemusta eli kaikki ikälisät. Kolmivuorotyölisien kanssa jään reilusti alle 3000 euron kuukausipalkan. Työni on lastensuojelussa, joka ei todellakaan ole niistä helpoimmista töistä tässä yhteiskunnassa.

Meillä ei ole lupa edes lakkoilla.

Eikös kunnat vaadi yliopistotutkintoa lastensuojelun työtehtävissä? AMK-sosionomin papereilla pääsee vain sijaistamaan. Ei sijaisille kuulukaan maksaa 3000 euron kuukausipalkkoja.

Vierailija
307/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat menossa toimistotyöhön?

Eilen ne kaikki oli vielä rupeamassa koodareiksi, lääkäreiksi ja juristeiksi.

Ja toissapäivänä ryhtymässä kaikki rikkaiksi yrittäjiksi, toimitusjohtajiksi ja Tiktok-ilmiöiksi.

Miten voi vain omalla ilmoituksella ryhtyä toimitusjohtajaksi, rikkaaksi yrittäjäksi tai Tiktok-ilmiöksi? Siihen on varmaan aika paljon sanomista työnantajalla, asiakkailla ja yleisöllä.

Vierailija
308/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika pitkälle hoitajien puolella tässä, mutta en ymmärrä, miten vaikeaa on vastata ihan yksinkertaiseen kysymykseen. 9 sivua nyt kierrelty ja kaarreltu eikä taida olla yhtäkään esimerkkiä. 

Olen labrahoitaja. Siirryin aikoinaan kliinisestä työstä tutkimustyöhön, sitten paremman palkan perässä teollisuuslabroihin. Niin ja olen ollut myös alan myyntityössä.

Vierailija
309/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hoitajan tutkinnon lisäksi myös toisen alan tutkinto ja työhaastatteluaika jo lyöty lukkoon, koska aion irtisanoutua.  Kiitos teidän kaikkien solvaajien. 

Ja aika monella muullakin nykypäivänä useampi eri tutkinto, joten älkää huolehtiko meidän hoitajien työttömyydestä, koska sitä ei meillä ole eikä tule ja kyllä se on tämä entinen työnantaja joka meidän perään itkee. Turhaan.

No, kerropa lisää. Mihin pääset helppoon, turvattuun, hyväpalkkaiseen duuniin ilman mitään sen alan kokemusta? Ei nimittäin kuulosta millään tavalla uskottavalta. Wolt? [/quot

No kerron. Mulla on markkinoinnin tutkinto ja yhdistin nyt nämä kaksi ja nyt on jo kahteen eri lääkefirmaan sovittu töitä. Eli kaikki terveydenhuollon väline, - tekniikka ym firmat ottavat mielellään hoitoalan ihmisiä. Ja noita firmojahan on ja paljon. Lääkefirmat, myös isot kansalliset firmat työllistää. On terveydenhuoltoon liittyviä hankkeita, projekteja ym. joihin etsitään alan ihmisiä. Voi kyllä töitä löytyy!! Mielelläni olisin tehnyt kliinistä työtä eli potilastyötä, mutta niinkuin kerroin, tämä suoranainen haukkuminen ja solvaus riittää. Tässä ei raha ratkaissut vaan ihmisten asenne.

Ja noita paikkoja löytyy satoja vai tuhansia, kaikille irtisanoituneille? Varmaankin yhden tai kahden käden sormilla laskettavissa, ne paikat, joita saatavilla?

Ei tietenkään, mutta onhan ammatteja muitakin.

Sitähän tässä nyt on lukemattomia kertoja kyselty teiltä hoitsuilta, että mitä ammatit teidän mielestänne ovat joissa on huippupalkka, helppo työ, hyvät työolot, valtavasti tarvetta uudelle työvoimalle ja johon kelpaisitte kaikki ilman kyseisten alojen osaamista, koulutusta tai kokemusta. Ja syvä hiljaisuus vain tulee jatkuvasti vastaan. Eli ette tiedä itsekään. Koska sellaisia ei ole.

Eihän kukaan ole edes väittänyt sellaista olevan.

Vierailija
310/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo työllistymiskuvio osoittaa, että kyse on aivan puhtaasta bluffista. Tuhansille entisille sairaanhoitajille ei löydy nopeasti töitä ja kun vuokra/asuntolaina pitäisi maksaa ensi viikolla, niin uhkauksen irtisanomisesta toteuttaa se 0,1% Työnantajapuoli tietää tämän ja odottaa kaikessa rauhassa.

Odottakoon. Asuntolaina on maksettu 10 vuotta sitten ja miehen tili riittää yksin ruhtinaallisesti kaikkeen muuhun.

Ja silti olet ollut töissä hoitoalalla surkealla palkalla surkeissa työoloissa. Tämäkin on minun mielestäni jotenkin omituista, että raha ei riitä mihinkään kun on töissä hoitoalalla, mutta kun jää pois töistä, sitä rahaa onkin vaikka millä mitalla. 

Niinpä! Ensin raha ei riitä elämiseen hoitajana ja pitää hakea tt-tukea, sitten taianomaisesti irtisanoutumalla jostain ilmestyykin miljoonaperintö, avokätinen rikas mies, valtavat säästöt ja hurjasti omaisuutta. 

Vierailija
311/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vaan otsikon, mutta yks tuttava vaihtaa alaa puutarhuriksi

Vierailija
312/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hoitajan tutkinnon lisäksi myös toisen alan tutkinto ja työhaastatteluaika jo lyöty lukkoon, koska aion irtisanoutua.  Kiitos teidän kaikkien solvaajien. 

Ja aika monella muullakin nykypäivänä useampi eri tutkinto, joten älkää huolehtiko meidän hoitajien työttömyydestä, koska sitä ei meillä ole eikä tule ja kyllä se on tämä entinen työnantaja joka meidän perään itkee. Turhaan.

No, kerropa lisää. Mihin pääset helppoon, turvattuun, hyväpalkkaiseen duuniin ilman mitään sen alan kokemusta? Ei nimittäin kuulosta millään tavalla uskottavalta. Wolt? [/quot

No kerron. Mulla on markkinoinnin tutkinto ja yhdistin nyt nämä kaksi ja nyt on jo kahteen eri lääkefirmaan sovittu töitä. Eli kaikki terveydenhuollon väline, - tekniikka ym firmat ottavat mielellään hoitoalan ihmisiä. Ja noita firmojahan on ja paljon. Lääkefirmat, myös isot kansalliset firmat työllistää. On terveydenhuoltoon liittyviä hankkeita, projekteja ym. joihin etsitään alan ihmisiä. Voi kyllä töitä löytyy!! Mielelläni olisin tehnyt kliinistä työtä eli potilastyötä, mutta niinkuin kerroin, tämä suoranainen haukkuminen ja solvaus riittää. Tässä ei raha ratkaissut vaan ihmisten asenne.

Ja noita paikkoja löytyy satoja vai tuhansia, kaikille irtisanoituneille? Varmaankin yhden tai kahden käden sormilla laskettavissa, ne paikat, joita saatavilla?

Ei tietenkään, mutta onhan ammatteja muitakin.

Sitähän tässä nyt on lukemattomia kertoja kyselty teiltä hoitsuilta, että mitä ammatit teidän mielestänne ovat joissa on huippupalkka, helppo työ, hyvät työolot, valtavasti tarvetta uudelle työvoimalle ja johon kelpaisitte kaikki ilman kyseisten alojen osaamista, koulutusta tai kokemusta. Ja syvä hiljaisuus vain tulee jatkuvasti vastaan. Eli ette tiedä itsekään. Koska sellaisia ei ole.

Eihän kukaan ole edes väittänyt sellaista olevan.

Kyllä te ihan itse olette, tässäkin ketjussa lukemattomia kertoja! 

Vierailija
313/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla hoitajilla on muutakin koulutusta kuin hoitoalan koulutus. Monilla on myös niitä kuuluisia suhteita, joilla työllistyä. Osa opiskelee. Osalla kenties halua yrittäjiksi. Osa tekee keikkätyötä hoitoalalla. Moni on valmis jäämään ihan vaan kortistoon.

Siinäpä ne hoitajien suunnitelmat kiteytettynä. Miksi niistä pitää jauhaa ja jauhaa? Mihin itse menisit jos irtisanoutuisit? Jos nyt edes olisit töissä jossain.

Miten niin jauhaa ja jauhaa? Yksinkertainen kysymys, johon ei vain jostain syystä tullut vastauksia. Miten vaikeaa se on jokaisen kertoa omista tai tuttaviensa suunnitelmista tämän änkäämisen sijaan. 

Jos minä nyt jättäisin oman työni, alkaisin ammatilliseksi opettajaksi tai opiskelisin ohjelmistokehittäjäksi. Kas näin yksinkertaista se vastaaminen on. Ei tarvitse arvuutella, että ehkä lähden ulkomaille, ehkä olen kykenevä kouluttautumaan, ehkä minulla on jokin muu ammatti jo valmiina. En ymmärrä, miksi tästä piti tehdä tällainen arvuutteluleikki, kun ihan vain kysyttiin, mitä ne ammatit esimerkiksi ovat, joihin noin vain työllistytään. Itse olen näitä pyöritellyt mielessäni vaikka en ole alaa vaihtamassakaan, joten onhan se merkillistä, että irtisanoutujat eivät ole asiaa millään tasolla vielä miettineet. 

ei ap

Missä on väitetty että hoitajat olettavat työllistyvänsä noin vaan? Vai olisko kuitenkin kyseessä sun keksimä olkiukko?

No itse en kyllä irtisanoutuisi työstäni, jos en pääsisi työllistymään "noin vaan". Kyllä kai varmasta työstä irtisanoutuvilla voisi olettaa olevan jonkinlainen suht varma suunnitelma, jos ei ole mikään haihattelija. 

Vierailija
314/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siitä sen 5000 euron kuukausipalkan mitä hoitajat vaativat että viitsivät tehdä töitä?

Vierailija
315/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla 3000€, 2000€ riittää jos työ on sellaista että siinä ei mene sosiaalinen elämä ja mielenterveys, eikä tarvitse olla kenenkään terveydestä vastuussa.

Ja edelleenkin, mikä on sellainen työ joka on noin helppoa ja joka työllistää kaikki teidät kymmenet tuhannet hoitajat? Perustatteko kymmenen tuhatta käsityökauppaa?

Ei edelleenkään ole mitään yhtä yksittäistä alaa johon kaikki hoitajat olisivat menossa, siksi tähän ei kukaan voi vastata!

Jotkut saattavat muuttaa muihin maihin, jotkut kouluttautuvat uudelleen, jotkut perustavat yrityksiä eri aloille, tai ehkä jopa hoitoalalle, joillakin on jokin aiempi tutkinto jolla voi työllistyä, joku masentuu ja jää kotiin, jollakin on hyvätuloinen puoliso/perintöä eikä siksi hätäpäivää.

Ei ole mitään yksittäistä vastsusta kun ihmiset ovat yksilöitä joilla on yksilölliset tilanteet, lähtökohdat ja mahdollisuudet. Pitääkö tätä oikeasti selittää jollekin ihan tosissaan? Alanvaihdot on nykypäivänä muutenkin aika arkipäivää.

Vierailija
316/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla 3000€, 2000€ riittää jos työ on sellaista että siinä ei mene sosiaalinen elämä ja mielenterveys, eikä tarvitse olla kenenkään terveydestä vastuussa.

Ja edelleenkin, mikä on sellainen työ joka on noin helppoa ja joka työllistää kaikki teidät kymmenet tuhannet hoitajat? Perustatteko kymmenen tuhatta käsityökauppaa?

Miks kuvittelet että ne pitäs kaikki työllistää samantien? Et oikeen taida kyetä hahmottamaan asioita väestötasolla. Kaipa siinä työttömäks jäädessä noudatetaan ihan normaaleja rutiineja, eli hakeudutaan te-keskuksen asiakkaaksi jne. Sitä paitsi suomessahan on ilmeisesti kova pula työtä haluavista työntekijöistä kun kaikki nykyiset työttömät on vaan pitkäaikaistyöttömiä lusmuja jotka eivät halua tehdä mitään.

Jos kaikki irtisanoutuvat  varmasta työpaikasta yhtäkkiä, kyllä voidaan olettaa, että mietittäisiin myös työllistymistä mahdollisimman pian. Aika harva normaalisti jää työttömäksi itse irtisanoutumalla, joten tässä ei voi nyt verrata keskivertotyöttömään. 

Varhaiskasvatuksen puolella on valtava työvoimapula, moni hoitaja voisi työllistyä sinne. Osalla (lähihoitajilla) voi jopa olla opiskeluajoiltaan kokemusta siitä.

No eikö tossa mentäisi ojasta allikkoon. Ihan samalla tavalla varhaiskasvatus valittaa huonoja palkkoja, huonoa johtamista, huonoja työoloja.

Ei. Jos päiväkotien työvoimapulaa saataisiin paikattua irtisanoutuneilla sairaanhoitajilla niin työolot paranisivat samalla kun enää ei olisi niin kova kiire eikä tarvitsisi tehdä monen ihmisen työtä samaan aikaan.

Ei toimi noin, koska hoitajat ovat lakossa vain ja ainoastaan palkan takia. Ja varhaiskasvatuksessa heidän palkkansa olisi paljon nykyistä pienempi. Joten ei kelpaa heille.

Ei, vaan lakossa ollaan siksi koska hoitajapula tekee työoloista epäinhimmillisiä, vaarantaa potilasturvallisuuden ja koko terveydenhuolto on kriisissä. Työnantajapuoli on yrittänyt korjata asiaa kiitoskorteilla, kun ainoa toimiva keino on raha. Enemmän palkkaa, niin silloin saadaan enemmän ihmisiä töihin ja kriisiä purettua.

Vierailija
317/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sun murheesi ole, miksi jankkaat asiasta? :DDDDDD

Mitä käyt lukemassa kaikkia näitä keskusteluja? :DDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
318/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat menossa toimistotyöhön?

Eilen ne kaikki oli vielä rupeamassa koodareiksi, lääkäreiksi ja juristeiksi.

Ja toissapäivänä ryhtymässä kaikki rikkaiksi yrittäjiksi, toimitusjohtajiksi ja Tiktok-ilmiöiksi.

Miten voi vain omalla ilmoituksella ryhtyä toimitusjohtajaksi, rikkaaksi yrittäjäksi tai Tiktok-ilmiöksi? Siihen on varmaan aika paljon sanomista työnantajalla, asiakkailla ja yleisöllä.

Kyllä kuka tahansa voi ryhtyä toimitusjohtajaksi, kun vain perustaa kaupparekisteriin yrityksen ja rekisteröi itsensä sen toimitusjohtajaksi. Minäkin olen toimitusjohtaja vaikka olen ihan tavallinen av-mamma. Rikas en toki ole, mutta toimari kuitenkin :D 

Vierailija
319/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin naurettavaa 😂

Ap ja muut ennen: Vaihtakaa hoitajat alaa jos ei kiinnosta!

Ap ja muut nyt: Ette voi hoitajat vaihtaa alaa, koska mitään muita töitä ei ole!

Tämä on varsin hauska juttu. "Vaihda alaa! " ja nyt kun hoitajat vaihtaa alaa tai jää työttömiksi niin vingutaan, että menkää hoitajiksi!

Vaikka kuinka vastailet hölmöjä itsellesi, niin se ei muuta sitä seikkaa että kukaan ei tuollaisia väittänyt. Tässä nyt on tiedusteltu hoitajilta aika lukemattoman monta kertaa ihan uteliaisuudesta että minne nämä kuvittelevat työllistyvänsä. Ja vain kaksi on osannut vastata, yksi on lääketehtaan puhelinmyyjä ja toisella on käsityöalan kauppa. Eli hoitajat itsekin tietävät etteivät pysty valtaosa työllistymään yhtään minnekään.

No yksi vaihtoehto on hoitajille on irtisanoutua vakituisesta duunista ja siirtyä tekemään keikkaa hyvällä tuntipalkalla. Keikkahoitaja voi päättää itse missä ja milloin tekee töitä, ei tarvi olla työnantajan armoilla esim. lomien suhteen. Eli kaikki irtisanoutujat eivät välttämättä vaihda alaa.

Alaa vaihtavista hoitajista taas ei läheskään kaikki ole 50+ ikäisiä, vaan on melko tavallista että nuoret ovat nykyisin hoitotyössä 1-5 vuotta, jonka jälkeen aloittavat toisen alan opinnot. Esim. itse opiskelen yliopistossa alalla jossa työllisyys on lähes varma ja palkka 2-3x hoitajan palkka.

Niin ja mikä se taas tämä ihmeellinen "varma ala" on jossa palkka on 6000-9000 euroa?

Lääkärit eivät noihin spekseihin sovi, eivätkä juristit, insinöörit, kauppatieteilijät, tutkijat .... Olisin oikein utelias tietämään mikä tuollainen varma ala on jossa vastavalmistunut saa heti 6000-9000 euroa palkkaa. Innolla odotan vastaustasi. 

Vierailija
320/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siitä sen 5000 euron kuukausipalkan mitä hoitajat vaativat että viitsivät tehdä töitä?

No ei tietenkään saa? Mutta puutarhurina työ vähemmän stressaavaa ja varmaan mieluisampaakin, niin riittää että pystyy elämään.

En oo sairaanhoitaja, mutta en haluais niitä hommia itekään tehä, enkä haluu nyt alkaa väitteleen.