Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen voi SINUN MIELESTÄSI jättää yön yli hoitoon hyvällä omalla tunnolla?

Vierailija
05.10.2006 |

Kun katselen noita tuoreita vanhempia niin hyvin pian lapsen syntymän jälkeen he ovat jo bilettämässä. En tuomitse, mutta kysyn teidän mielipiteitänne ja kokemuksianne: minkä ikäisenä jätitte lapsenne ensimmäisen kerran hoitoon?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon hoiviin ihan hyvällä omalla tunnolla kuusiviikkoisena ensimmäisen kerran. Siis yön yli hoitoon. Ja siitä lähtien epäsäännöllisen säännöllisesti (eli kun äidillä ja isällä on menoja, lue juhlia) on ollut yön yli hoidossa sekä mummolla että tädillään. Pullovauva oli, joten imetys ei tuottanut ongelmia ja toisin kuin jotkut muut ovat täällä kokeneet, ihan pienen lapsen hoitoon jättäminen oli minusta paljon helpompaa kuin isomman. Kuusiviikkoinen vauvamme ei nimittäin tuntunut tuon taivaallista välittävän siitä, kuka häntä hoitaa, kunhan palvelut pelasivat, mutta näin isompana on eroahdistusta sun muuta...

Vierailija
22/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Minun lapseni on kolme vuotta ja ei ole ikinä ollut hoidossa kun sille tulee stressi....." Siis voi hyvää päivää. Turha sitten itkeä täällä palstalla kun lapsi ei suostu jäämään esim päivähoitoon kun on aina ollut ÄIDIN kanssa kun Äiti ei voi lasten stressin takia laittaa hoitoon edes yöksi. !

Mutta jotkut lapset stressaantuvat ja hätääntyvät aivan todella. Miksi heitä sitten pitäisi rasittaa yökyläilyllä tai päivähoidolla? Siksikö, että sinä kuvittelet sen olevan äidin päätettävissä, kuinka lapsi viihtyy hoidossa. Opiskelepa hieman lasten erilaisista luonteista, niin opit, että erilaiset lapset oppivat eri tahdissa jäämään hoitoon. Se ei ole yksinomaan kasvatuksen tulos, vaan myös lapsen yksilöllisellä temperamentilla on iso osuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva oli 8 kk kun olin itse poissa ekaa kertaa kotoa ulkona " juhlimassa" , eli lapsi oli isänsä kanssa. Kun lapsi oli lähelle vuoden, oli hän ekaa kertaa mummolassa yötä, mutta silloinkin laitettiin hänet nukkumaan ja oltiin aamulla vieressä. Kertaakaan ei ole vielä ollut hoidossa kenelläkään niin, että joku muu olisi laittanut hänet nukkumaan ja että ei oltaisikaan aamulla paikan päällä, ikää lapsella 2vuotta4kk. Toisaalta, ei ole kyllä sellaista paikkaakaan oikein, mihin voisi jättää.

Vierailija
24/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummille pääsi yöksi kun itse tahtoi ja sanoi sen.

Vierailija
25/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat olleet 2-3kk... Nyt vanhimmat pk-ikäiset tottuneita kyläilijöitä.

Vierailija
26/26 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen on ollut useastikin ja tykkää (mummolassa on ollut, ei muualla), mutta omatunto ei aina ole hyvä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan