Espanjaan lomalle, rannalle mutta ei turistirysään, minne menisit?
Kommentit (53)
Vaikka Gran Canarialla Amadores, Puerto Mogan tjs.
Nämä turistit, jotka eivät laske itseään kuuluvaksi turisteihin, ovat jotenkin koomisia tärkeilevyydessään. Enhän minä sinne missään nimessä, missä on turisteja 😀.... vaikka on itsekin ihan samanlainen turisti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää päästä juuri Espanjaan? Mene vaikka Omaniin. Turvallinen maa,, jossa 2000 km hiekkarantaa. Ei ristinsielua, mitä nyt shekit ajelee maastureilla. Jos olet nainen niin mies hyvä olla mukana. Hotellin uimaranta on tietysti vartioitu, siellä pärjää yksinkin. Omanissa ei juurikaan ole turisteja. En ole tarkistanut onko Suomesta matkoja nyt, ehkä ei. Ruotsin kautta on yleensä päässyt paremmin.
Saudi-Arabian ympärys ei nyt just ole kovin turvallista seutua. Saudit ohjustelee Jemenin kapinallisia ja Irankin epävakaa. Voi ohjukset lipsahtaa
Cadiz, La Coruna, Almeria. Valencia myös jos et ole maassa käynyt aiemmin.
Ihanin maa josta löytyy kaikkea. Mutta mun suosikkeja ovat sisämaassa Extremadura ja La Manchan kylät . Löytyy mielettömiä pikkukyliä. Mutta täytyy osata espanjaa.
T: 12 vuotta maassa asunut
Vierailija kirjoitti:
Nämä turistit, jotka eivät laske itseään kuuluvaksi turisteihin, ovat jotenkin koomisia tärkeilevyydessään. Enhän minä sinne missään nimessä, missä on turisteja 😀.... vaikka on itsekin ihan samanlainen turisti.
Turistejakin on monenlaisia.
Mä en todellakaan identifioi itseäni enkä perhettäni mihinkään AI-halpisbrenapaikkoihin karaokea laulamaan .
Hakeudun ihan omaehtoisesti sellaiseen paikkaan, ympäristöön ja majoitukseen mikä mua kiinnostaa. Usein ne on myös paikkoja joissa (muita) turisteja on vähemmän. Hyvin monessa paikassa olemme olleet ensimmäiset suomalaiset ikinä:)
Atlantin puoleisella rannikolla on monia kivoja paikkoja. Riippuu, mitä etsii. Huelvan suunnilla on hienot rannat, luonnonpuistoja ja vähän hulinaa. Voi yhdistää vaikka kaupunkilomaan Sevillassa, joka on upea kaupunki.
Tai sitten San Sebastian, kuten joku jo ehdottikin. Todella mukava kaupunki!
Alicanteen en enää lähtisi. Minusta kovin karut maisemat eikä kaupungissa juuri nähtävää ole. Suomalaisia tulee vastaan tuon tuosta. Toki halvat lennot voi ottaa sinne ja jatkaa matkaa kauemmas, mutta pitkälle saa mennä jollei suomea halua kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Atlantin puoleisella rannikolla on monia kivoja paikkoja. Riippuu, mitä etsii. Huelvan suunnilla on hienot rannat, luonnonpuistoja ja vähän hulinaa. Voi yhdistää vaikka kaupunkilomaan Sevillassa, joka on upea kaupunki.
Alicanteen en enää lähtisi. Minusta kovin karut maisemat eikä kaupungissa juuri nähtävää ole. Suomalaisia tulee vastaan tuon tuosta. Toki halvat lennot voi ottaa sinne ja jatkaa matkaa kauemmas, mutta pitkälle saa mennä jollei suomea halua kuulla.
Vietin viikon Alicantessa, 3v sitten, enkä kuullut sanaakaan suomea siellä. Vanha kaupunki on tosi viehättävä. Suosittelen.
Menorca. Turvallinen kohde, jossa saa olla rauhassa. Nähtävää kuitenkin löytyy, hyvät maastot vaikka pyöräilyyn, hyviä ravintoloita sekä upeita rantoja. Rannoista moni on maksuton ja niille mahtuu aina.
Olin vähän aikaa sit Alicantessa, 5 päivän aikana kuulin suomea kaksi kertaa. Monissa ravintoloissa (sivummalla) ei ollut listoja englanniksi tai tarjoilijat eivät osanneet englantia, välillä oli vähän hankaluuksia mutta mielummin minä noin lomailen kuin turistirysässä, jossa on kaikki suunniteltu turisteja varten. En tiedä miten tuolla kesäaikaan rannoilla porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietin viikon Alicantessa, 3v sitten, enkä kuullut sanaakaan suomea siellä. Vanha kaupunki on tosi viehättävä. Suosittelen.
Makuja on monenlaisia. En väitä, että minun mielipiteeni on ainoa oikea. Suomalaisia asuu Alicanten lähistöllä paljon. Espanjassa on niin paljon viehättävämpiäkin paikkoja kuin Alicante, niin siksi en sitä erityisemmin suosittele. Rantaelämää kaipasi ap ja muutoin se onnistuu hienosti Alicantessa, mutta esim. kokosuihkujen puute häiritsi minua.
Vierailija kirjoitti:
Olin vähän aikaa sit Alicantessa, 5 päivän aikana kuulin suomea kaksi kertaa. Monissa ravintoloissa (sivummalla) ei ollut listoja englanniksi tai tarjoilijat eivät osanneet englantia, välillä oli vähän hankaluuksia mutta mielummin minä noin lomailen kuin turistirysässä, jossa on kaikki suunniteltu turisteja varten. En tiedä miten tuolla kesäaikaan rannoilla porukkaa.
Korona vaikuttaa edelleen matkustamiseen. Tähän aikaan vuodesta ei tietenkään ole kovin ruuhkaista, mutta elokuussa on paikallisetkin lomailemassa.
Alicante oli kävellen kierrettävissä. Ystävällisiä ihmisiä ja mukava tunnelma.
Mallorcan pohjoisrannikon pikkukylät, ne turistirysät ovat etelärannikolla.
Monia naisia ei huvita lomailla paikoissa, joissa on hyvä olla mies mukana. Riippumatta siitä, onko lomalle tulossa mies mukaan vai ei.