Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi röntgenissä puhuta kuvista mitään

Vierailija
15.09.2015 |

Kävinpä tänään selkäkuvissa ja halusin nähdä omat kuvat kun jalat tuntuu puutuvat. Pitkän väittelyn jälkeen hoitaja näytti nopeasti kuvan selkärangasta. Minä sitten kysyin että onko siinä vikaa niin hoitaja ei alkanut sanomaan. Minulla on soittoaika vasta reilun viikon päästä ja olisi ollut hyvä tietää osviittaa mihin kuntoon selkä on mennyt onko se murtunut tai muuta. Todella tympeää mennä sellaiseen paikkaan missä pidetään ihan vähä älyisenä ja pantataan tietoa viisikymppiseltä aikuiselta ihmiseltä. Ajattelin jo valituksen tehdä vähintään mieliharmista ja siitä että hoitaja tuolla tavalla ylemmyyttään osoittaa potilaalle. Näin minä itse että selkä on kiero ja siinä oli jokin valkoinen kohta mutta en edes saanut sitä tarkemmin katsella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne saa sanoa kuvista mitään.

Vierailija
2/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei hoitaja saa tulkita kuvia ollenkaan. Tulokset lausuu radiologi ja ne tulkitsee vielä ortopedi/neurokirurgi ja hyvällä tuurilla käytetään meetingissäkin ennen kuin kuulet pihahdustakaan tuloksistasi.

Vierailija
4/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoitajan työ ruveta diagnisoimaan. Ei saa.

Vierailija
5/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja ottaa vain hyvät kuvat, hän ei ole saanut minkäänlaista koulutusta kuvien tulkintaan tai diagnoosin tekoon eikä hän saa sellaiseen ruveta. Kuvat katsoo ja tulkitsee ihan muut ammattilaiset (lääkärit).

Vierailija
6/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajat osaa kuvia paljonkin tulkita, mutta eivät tosiaan saa sanoa potilaalle mitään.

Vierailija
7/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ei missään nimessä saa sanoa mitään, koska hoitajan "diagnoosi" voi olla väärä ja potilas saa väärää oletusta. Kyllähän tottunut kuvien katselija (hoitaja) näkee niistä paljonkin, mutta ei hän silti ole radiologi. Olen itse esim. vastaillut useinkin päivystävän lääkärin tiedusteluun näenkö kuvissa jotakin, ennen kuin hän itse ehtii paikalle, mutta tällainen kesustelu ei kantaudu potilaan korviin. Se on epävirallista ja lääkäri lopulta kuvat kuitenkin arvioi.

Vierailija
8/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitus mieliharmista, voi tsiisus!!!!!!!!

Vierailija
9/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 50v voi olla noin tyhmä tällaisessa asiassa

Vierailija
10/10 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiologin alaa on tulkita ne kuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme