Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Huhtasaari ei usko evoluutioon

Vierailija
15.09.2015 |

Ei siis vähääkään, vaan pitää ihmisä ja eläimiä täysin erillisinä elämänmuoto jotka eivät ole keskenäänkeskenään mitään sukua.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015091520355649_uu.shtml

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ilmeisesti uskovat, että ihmisen tietoisuus on syntynyt materiasta ihan itekseen. Voi hoh hoijaa. Ja kuitenkin naureskelevat ihmisille, jotka uskovat Jumalan luoneen maailman. Kumpikohan vaihtoehto noista kahdesta kuulostaa kummallisemmalta, sitä voi jokainen tykönään tuumailla.

Vierailija
2/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:13"]

Ateistit ilmeisesti uskovat, että ihmisen tietoisuus on syntynyt materiasta ihan itekseen. Voi hoh hoijaa. Ja kuitenkin naureskelevat ihmisille, jotka uskovat Jumalan luoneen maailman. Kumpikohan vaihtoehto noista kahdesta kuulostaa kummallisemmalta, sitä voi jokainen tykönään tuumailla.

[/quote]

Kyllä eläimilläkin on todistettu olevan tietoisuus ja se nyt vaan on niin että evoluutio on todistettu oikeaksi vaikka Laura ei siihen uskokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pieni sivukysymys: mistä se jumala tulikaan?

Vierailija
4/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tietoisuus on puhtaasti materian tuotos. Tämän voi havaita ihan siitä, että tietoisuus on sidoksissa materiassa -eli aivoissa -tapahtuviin muutoksiin. Huumausaineet vaikuttavat tajuntaan, isku päähän voi muuttaa ihmisen persoonallisuutta jne. Ei ole mitään sielua, joka tallettaisi ihmisen luonnon, kaikki on johdettavissa solutason tapahtumista.

Vierailija
5/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyinkin että kumpi esittämistäni vaihtoehdoista kuulostaa kummallisemmalta, se että Jumala olisi olemassa ja olisi luonut maailman, tavalla tai toisella, vai se että maailma olisi syntynyt itsestään tyhjästä, niinkuin useimmat ateistit kai ajattelevat.

Älä mieti sitä, että mistä Jumala on tullut. Tai jos mietit, niin mieti samalla miten materia on voinut syntyä tyhjästä ja alkaa luoda elämää. Ilman kenenkään ohjausta. Ja josta monien mutkien kautta olisi tullut meikäläisiä nettiaddikteja.

Vierailija
7/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tietoisuus on materian tuotos ? No tavallaan tietysti, sillä onhan ihminen lihaa ja henkeä. Mutta miten se tietoisuus on syntynyt ? Ihanko hokkus pokkus itsestään kun oli se alkujyssäys ? Eli ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti.

Vierailija
8/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska jumalaa ei ole vielä kukaan nähnyt ja asiasta ei ole mitään todisteita, niin pidän jälkimmäisen vaihtoehdon pohdintaa ihan pöhlönä.

Vierailija
9/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:51"]

Kysyinkin että kumpi esittämistäni vaihtoehdoista kuulostaa kummallisemmalta, se että Jumala olisi olemassa ja olisi luonut maailman, tavalla tai toisella, vai se että maailma olisi syntynyt itsestään tyhjästä, niinkuin useimmat ateistit kai ajattelevat.

Älä mieti sitä, että mistä Jumala on tullut. Tai jos mietit, niin mieti samalla miten materia on voinut syntyä tyhjästä ja alkaa luoda elämää. Ilman kenenkään ohjausta. Ja josta monien mutkien kautta olisi tullut meikäläisiä nettiaddikteja.

[/quote]

No ihan samalla tavalla sinä väität, että jumala on luonut kaiken tyhjästä.

Ja toisekseen, elämän synnystä tällä planeetalla on useita eri teorioita. Kukaan ei voi varmaksi sanoa, että pitääkö niistä yksikään paikkaansa. Mutta nämä teoriat perustuvat tehtyihin havaintoihin ja pitkäaikaiseen tutkimukseen.

Sinun ehdotuksessa pitäisi vain kylmän viileästi uskoa, että joku juttu mistä ei ole mitään todisteita, yhtäkkiä vain loi kaiken tänne suit sait sukkelaan. Ei mene läpi tämäkään tarina...

Vierailija
10/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:43"]

En minäkään usko lentokoneisiin. Se nyt vaan on niin että sellainen rautakimpale ei voi mitenkään pysyä ilmassa.

[/quote] Lentokoneita ei tehdä raudasta...

[/quote] Mutta laivat tehdään. Tosin ne tehdäänkin laivaraudasta, siksi ne pysyy pinnalla ;)

[/quote]

Tämä voisi olla vaimoni perustelu asiaan. Siis oikeasti.

Vierailija
11/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:38"]

Miksei kukaan metelöi Sari Essayahista, joka on käynyt muun muassa Ylen aamutelevisiossa kieltäytymästä antamasta vastausta suoraan kysymykseen siitä, onko maailma luotu 6000 vuotta sitten vai ei?

[/quote]No mä ainakin pidän kaikkia KDlaisia typerinä. Essayah on yksi noista, äly on siellä ameeban tasolla. Nyt vaan tuo Huhtasaaren juttu on esillä, siksi siitä meuhkataan. Mun mielstä on järkyttävää kuinka paljon Suomessa on nykyään kreationisteja. Siitä pitäis puhua enemmän.

[/quote] Minä olen sellaisessa ammatissa, jota yleensä pidetään ihmisten keskuudessa melko arvostettavana ja sen edustajia älykkäinä, kyseessä on siis verisuonikirurgi. Tästä huolimatta olen myös KD, sillä työhöni tarvittava älykkyyteni ei riitele uskoni kanssa mitenkään.

[/quote]

Uskosi riitelee kyllä todella kovaan ääneen uskottavuutesi kanssa. Onko käynyt mielessä?
[/quote] Ei ole käynyt mielessä. Potilaani eivät kysele uskostani tai uskottavuudestani ja 7 vuotta tätä arvokasta työtä kuitenkin olen tehnyt. Jos olen av-palstalaisen mielestä epäuskottava kirurgi, niin sitten olen, mutta tiedänpä ainakin itse pelastaneeni ihmishenkiä leikkaussalissa.

Vierailija
12/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:01"]Hienoa että uskaltaa olla avoimesti uskonsa takana! :) Järkyttävää piilokettuilua tuo toimittajan teksti. Kyllä nyt Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa pitää saada uskoa mihin haluaa ilman että pilkataan.
[/quot

Kyllä saa uskoa mihin haluaa, mutta kyllä mielestäni kansanedustajalta pitäisi edellyttää edes jonkinlaista älykkyyttä.

Vierailija
13/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:54"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:38"] Miksei kukaan metelöi Sari Essayahista, joka on käynyt muun muassa Ylen aamutelevisiossa kieltäytymästä antamasta vastausta suoraan kysymykseen siitä, onko maailma luotu 6000 vuotta sitten vai ei? [/quote]No mä ainakin pidän kaikkia KDlaisia typerinä. Essayah on yksi noista, äly on siellä ameeban tasolla. Nyt vaan tuo Huhtasaaren juttu on esillä, siksi siitä meuhkataan. Mun mielstä on järkyttävää kuinka paljon Suomessa on nykyään kreationisteja. Siitä pitäis puhua enemmän. [/quote] Minä olen sellaisessa ammatissa, jota yleensä pidetään ihmisten keskuudessa melko arvostettavana ja sen edustajia älykkäinä, kyseessä on siis verisuonikirurgi. Tästä huolimatta olen myös KD, sillä työhöni tarvittava älykkyyteni ei riitele uskoni kanssa mitenkään. [/quote] Uskosi riitelee kyllä todella kovaan ääneen uskottavuutesi kanssa. Onko käynyt mielessä? [/quote] Ei ole käynyt mielessä. Potilaani eivät kysele uskostani tai uskottavuudestani ja 7 vuotta tätä arvokasta työtä kuitenkin olen tehnyt. Jos olen av-palstalaisen mielestä epäuskottava kirurgi, niin sitten olen, mutta tiedänpä ainakin itse pelastaneeni ihmishenkiä leikkaussalissa.

[/quote]

Pakko kyllä kysyä että eikö sinua oikeasti häiritse se, että luonnontieteet ovat osoittaneet raamatun opetuksen jo aikaa sitten vääriksi ja Kirkkokin on jo monta kertaa joutunut toteamaan olleensa väärässä (esim. vaikka maakeskeinen maailmankuva ja evoluutiossa on kyse ihan samasta asiasta) ja siitä huolimatta sinä vaan sanot myös että kyllä se nyt vaan on niin...

Tietysti kristillisiä arvoa ja raamatun opetuksia voidaan tarkastella myös moraalisina ja eettisinä kysymyksinä, mutta siinä tapauksessa minua ainakin häiritsee se, että ns. uskovaiset ihmiset eivät noudata yleensä pienimmässäkään määrin raamatun tärkeimpiä opetuksia (kymmenen käsky esim.) mutta vielä konkereettisempana "älä tuomitse" tai "rakasta lähimmäistäsi". Lähtökohtaisesti pitäisi todennäköisenä sitä että jos Jeesus eläisi nykypäivänä hän seurustelisi homojen, transvestiittien, narkkarien yms. kanssa ja paheksuisi herätysliikkeiden farisealaisia.

FM

Vierailija
14/75 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:54"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 09:38"] Miksei kukaan metelöi Sari Essayahista, joka on käynyt muun muassa Ylen aamutelevisiossa kieltäytymästä antamasta vastausta suoraan kysymykseen siitä, onko maailma luotu 6000 vuotta sitten vai ei? [/quote]No mä ainakin pidän kaikkia KDlaisia typerinä. Essayah on yksi noista, äly on siellä ameeban tasolla. Nyt vaan tuo Huhtasaaren juttu on esillä, siksi siitä meuhkataan. Mun mielstä on järkyttävää kuinka paljon Suomessa on nykyään kreationisteja. Siitä pitäis puhua enemmän. [/quote] Minä olen sellaisessa ammatissa, jota yleensä pidetään ihmisten keskuudessa melko arvostettavana ja sen edustajia älykkäinä, kyseessä on siis verisuonikirurgi. Tästä huolimatta olen myös KD, sillä työhöni tarvittava älykkyyteni ei riitele uskoni kanssa mitenkään. [/quote] Uskosi riitelee kyllä todella kovaan ääneen uskottavuutesi kanssa. Onko käynyt mielessä? [/quote] Ei ole käynyt mielessä. Potilaani eivät kysele uskostani tai uskottavuudestani ja 7 vuotta tätä arvokasta työtä kuitenkin olen tehnyt. Jos olen av-palstalaisen mielestä epäuskottava kirurgi, niin sitten olen, mutta tiedänpä ainakin itse pelastaneeni ihmishenkiä leikkaussalissa.

[/quote]

Olen ollut kahden uskovaisen lääkärin kynsissä, ja niiden kokemusten jälkeen vaihdan lääkäriä heti, kun uskovaisuus alkaa pilkottaa - jo risti kaulassa saa minut hakeutumaan seuraavan kerran toiselle lääkärille. Onko sinut muuten kasvatettu uskovaiseksi vai oletko vasta aikuisiällä tehnyt valintasi, hyvä av-palstalainen?

Vierailija
15/75 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko. Äänestin Lauraa. Hyvä tyyppi.

Vierailija
16/75 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunkierrossa kotieläimet voi yletä jossain vaiheessa ihmisiksi. Välimuotoa ei ole.

Vierailija
17/75 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on opettanut koulussa lapsille?

Vierailija
18/75 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen persu, eli tyhmä kuin saapas.

Vierailija
19/75 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että uskaltaa olla avoimesti uskonsa takana! :) Järkyttävää piilokettuilua tuo toimittajan teksti. Kyllä nyt Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa pitää saada uskoa mihin haluaa ilman että pilkataan.

Vierailija
20/75 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ihmiset uskoo tai ei usko vaikka ei olisi millään tapaa edes tutustunut asiaan. Eikä kenenkään asiaan mitenkään tutustuneet tai liittymättömän kommenteilla ole minulle minkäänlaista merkitystä.