Neuvoja? UO & asunnon myynti
Minulla on omistusasunto ja ulosotossa ihan reilusti velkaa. Enkö todellakaan voi myydä asuntoa ilman ulosoton lupaa? Jos myyn asunnon, ilman lupaa tai sen kanssa, ottaako ulosotto todellakin ihan kaiken, mitä jää jäljelle asuntolainan maksamisen jälkeen? Vai onko se henkilö kohtaista, reilu ulosottomies voisi sopia ottavansa vain osan ja jättäisi osan minulle, jos olen edelleen halukas maksaman loppupelit ja tekemään niistä maksusopimuksen?
Kommentit (22)
En sano, että pitäisi olla reilu, mutta olen kuitenkin myymässä omaa kotiani päästäkseni suurimmasta osasta veloista eroon.. Luulisi sen osoittavan halukkuuteni hoitaa asiat kuntoon?
Ulosotto ottaa myyntituloista sen verran kuin velkaa on. Jos velkaa on enemmän kuin lainan maksun jälkeen jää käteen, menee kaikki eikä riitäkään.
Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa...
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:05"]
En sano, että pitäisi olla reilu, mutta olen kuitenkin myymässä omaa kotiani päästäkseni suurimmasta osasta veloista eroon.. Luulisi sen osoittavan halukkuuteni hoitaa asiat kuntoon?
[/quote]
Jos myyt päästäksesi veloista eroon niin eikö ole hyvä, että ottaa joka pennin?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:05"]
[/quote]
Jos myyt päästäksesi veloista eroon niin eikö ole hyvä, että ottaa joka pennin?
[/quote]
ai hyvä, että jään heti kadulle? En nyt sanoisi. :'(
Kyllä vuokravakuuden verran pitäisi pystyä erottamaan. Muilta osin on etusi mukaista että mahdollisimman paljon velkoja maksetaan heti pois.
Oletko käynyt velkaneuvojalla? Voisi ratketa asiat hyvinkin, jos et ole velkaantunut rikoksen takia.
No minkä tyyppistä velkaa siellä ulosotossa on? Se asuntolaina?
Ei tietenkään ole as.laina ulosotossa, muutenhan ne olisi ottaneet jo asunnon pakkomyyntiin. Muita velkoja on ulosotossa, ei rikoshyödystä tulleita velkoja, vain muita.
Onko kukaan täällä myynyt asuntoaan UO-velkojen maksamiseksi? Haluaisin kuulla ihan henk.koht kokemuksia..
Onko sut määrätty myymään? Mä sain pitää omistusasunnon vaikka velkaa on reilusti enemmän kuin sen arvo
Asunto vastaan olevat lainat maksetaan + ulosotossa olevat velat. Totta kai! Herranjestas.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:42"]
Minulla on omistusasunto ja ulosotossa ihan reilusti velkaa. Enkö todellakaan voi myydä asuntoa ilman ulosoton lupaa? Jos myyn asunnon, ilman lupaa tai sen kanssa, ottaako ulosotto todellakin ihan kaiken, mitä jää jäljelle asuntolainan maksamisen jälkeen? Vai onko se henkilö kohtaista, reilu ulosottomies voisi sopia ottavansa vain osan ja jättäisi osan minulle, jos olen edelleen halukas maksaman loppupelit ja tekemään niistä maksusopimuksen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:47"]Onko kukaan täällä myynyt asuntoaan UO-velkojen maksamiseksi? Haluaisin kuulla ihan henk.koht kokemuksia..
[/quote]
Minä, mutta velkaa reilusti vähemmän kuin asunnon myyntiarvo. Ensin tietenkin asuntolainan loppusumma, sitten ulosottomiehelle kaikki velat mitä minulla oli ulosotossa, eli n. 26 000€ (konkurssista aiheutuneet) ja loput sain pitää itse. Nyt on puhtaat luottotiedot ja uuden talon asuntolaina puoliksi maksettu. Pakko minun ei olisi ollut myydä mutta luottotietomerkinnät vaikeutti elämää niin paljon että no, suoraan sanottuna vitutti.
Ja se on henkilökohtainen voivoi jos et ole älynnyt myydä asuntoa ajoissa vaan se tehdään yhteistyössä ulosottomiehen kanssa. Kannattaisi hoitaa velat.
Miksi myisit asuntosi, jos kerran vouti ei pakota myymään? Älä nyt hölmöile. Kyllä ne sen kämpän ottaa väkisin, jos ovat ottaakseen. Haet tuomioistuimen vahvistamaan velkajärjestelyyn, jos kerran velkaa ei ole tehty rikoksilla.
eikö se oo helpointa aloittaa puhtaalta pöydältä, eli ilman velkoja?
Ei ole määrätty myymään asuntoa. Olen ollut palkkatyössä, mutta pian työtön, joten en selviäisi maksuista pidemmän päälle. Haluan nopeasti eroon veloista, enkä kasvattaa niitä.
Ja te voivottelijat, ette tiedä vittuakaan yksityiskohdista, tai mikä on tämän tilanteen aiheuttanut, eikä se ole tämän aiheen pointti, vaan pyysin neuvoja.
Soita ulosottomiehelle ja kysy! Sillähän se selviää niin ei tartte enää miettiä asiaa :) uote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:44"]
Ei ole määrätty myymään asuntoa. Olen ollut palkkatyössä, mutta pian työtön, joten en selviäisi maksuista pidemmän päälle. Haluan nopeasti eroon veloista, enkä kasvattaa niitä.
Ja te voivottelijat, ette tiedä vittuakaan yksityiskohdista, tai mikä on tämän tilanteen aiheuttanut, eikä se ole tämän aiheen pointti, vaan pyysin neuvoja.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:42"]Minulla on omistusasunto ja ulosotossa ihan reilusti velkaa. Enkö todellakaan voi myydä asuntoa ilman ulosoton lupaa? Jos myyn asunnon, ilman lupaa tai sen kanssa, ottaako ulosotto todellakin ihan kaiken, mitä jää jäljelle asuntolainan maksamisen jälkeen? Vai onko se henkilö kohtaista, reilu ulosottomies voisi sopia ottavansa vain osan ja jättäisi osan minulle, jos olen edelleen halukas maksaman loppupelit ja tekemään niistä maksusopimuksen?
[/quote]Miksi sinua kohtaan pitäisi olla reilu kun olet itse ensin jättänyt asiasi hoitamatta? Kyllä, ulosotto ottaa kaiken minkä velkoihin tarvitsee.