uupumuskohtaukset
Mistä johtuu?? Ei oo ihan joka päiväisiä mutta kuitenkin usein ihan mahdoton uupumus. Jalat ja kädet ku betonia.
Kommentit (30)
Nyt omakohtaisesta kokemuksesta kysyisin, että oletko mahdollisesti kärsinyt aivotärähdyksen ennen kuin nämä "uupumuskohtauksesi" ja muut oireet alkoivat? Vaikka aivojen magneetissa ei mitään näkyisikään, kyseessä voi olla diffuusi aksonivaurio, josta mahdollisesti jää pysyviä oireita.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 19:56"]
Nyt omakohtaisesta kokemuksesta kysyisin, että oletko mahdollisesti kärsinyt aivotärähdyksen ennen kuin nämä "uupumuskohtauksesi" ja muut oireet alkoivat? Vaikka aivojen magneetissa ei mitään näkyisikään, kyseessä voi olla diffuusi aksonivaurio, josta mahdollisesti jää pysyviä oireita.
[/quote]
Itseasiassa ollessani noin 11-12-vuotias kaaduin ja löin pääni aikalailla. Muutaman tunnin sen jälkeen oksensin useamman kerran. Ensi avussa sanottiin kyseessä olevan aivotärähdys. Mutta asiaa ei sen kummemin tutkittu vaan laitettiin kotia lepäämään. Ensimmäin muisti noista uupumuskohtauksista ajoittuu juuri johonkin 12-13 ikään.
Raskaana en ole. Mulla on ollut näitä "kohtauksia" jo jostain esi teini iästä lähtien. Anemiaa ei ole on tarkistettu. Diabetestä ei ole. Bipolaarisessa on käsittääkseni mania kohtauksia mulla ei ole mitään sellaista. Enkä muutenkaan koe olevani masentunut tai mitenkään allapäin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:36"]
Ihan vaan väsymys?
[/quote]
eli viimeiset 15-vuotta olen kärsinyt väsymyksestä? Miksei se sitten helpota vaikka nukun hyvin ja aina vähintään 8h yöunet.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:36"]
Ihan vaan väsymys?
[/quote]
eli viimeiset 15-vuotta olen kärsinyt väsymyksestä? Miksei se sitten helpota vaikka nukun hyvin ja aina vähintään 8h yöunet.
[/quote]
Puhuit kohtauksista. Jatkuva olotila tai pitkään jatkuvat syklit toki eri. On ihan normaalia joskus olla uupunut ilman sen kummempaa sairautta.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:36"] Ihan vaan väsymys? [/quote] eli viimeiset 15-vuotta olen kärsinyt väsymyksestä? Miksei se sitten helpota vaikka nukun hyvin ja aina vähintään 8h yöunet. [/quote] Puhuit kohtauksista. Jatkuva olotila tai pitkään jatkuvat syklit toki eri. On ihan normaalia joskus olla uupunut ilman sen kummempaa sairautta.
[/quote]
Niin no en tiedä.. eilen oli uupumuskohtaus, sama juttu tänään. Viimeviikolla niitä oli parina päivänä, joskus voi olla jopa joka päivä pari viikkoa putkeen. Tällaista se on ollu niin kauas taaksepäin kun muistan.. ja viimeiset 4-vuotta oon lihonnut laihtuminen mahdotonta, muisti huono, keskittyminen huonoa. nytki paleltaa vaikka sisällä +22 astetta.
Lääkärissä oon kyllä käynyt. Ms-tauti suljettu pois. aivojen magneettikuvastakaan ei mitään löytynyt. Verikokeet normaalit.
Lääkärin diagnoosi oli jännitysniska ja ahdistuneisuushäiriö tai joku sinne päin.
kilpirauhasarvot on varmaan ainoa mitkä kukaan lääkäri ei oo vielä tähän mennessä ehdottanu tarkistettavaksi.
Käypä ne kilpparikokeet ottamassa.
Ahaa, no tuo ahdistuneisuushäiriö on kyllä sellanen, mikä vaikuttaa taustalla. Etsi jostakin kerran kuukaudessa vastaanottava terapeutti ja ala käydä sellaisella. Siellä alitajunnassa on ristiriitaisia pyrkimyksiä, jotka uuvuttavat sinua.
oon ite ajatellu että mun täytyy vaan olla jotenkin tosi laiska ja saamaton. kehtaa enää lääkäriä tällaisella vaivatakaan..
Hormonit? Itsella kanssa vastaavaa, on aikoja jolloin en yksinkertaisesti pysty toimimaan vaan jos istun alas nukahdan paikalleni. Kun olen asiaa miettinyt olen huomannut tuon yleensa tapahtuvan kuukautiskierron loppupuolella, viimeisella viikolla ennen kuukautisia ja kun ne alkaa energiatasokin palautuu normaaliksi.
nosto