Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuoto silmässä?

Vierailija
15.09.2015 |

Puolet valkuaisesta on ihan kirkkaanpunainen. Googletin jo: syytä ei yleensä tiedetä, kuten en minäkään. Ei ole tullut vammaa, verenpaine normaali, en ole pinnistellyt enkä oksentanut eikä ole mitään roskaa, karvaa tms siinä silmässä. Ei ole kipeä ja näkö normaali.

Tällainen paranee netin mukaan itsestään kuten mustelmatkin eli viikossa parissa.

Mutta pitäisikö kuitenkin käydä lääkärissä näyttämässä, kun silmässä on sellainen nuppineulan kokoinen reilusti koholla oleva verinen hyytymä? Näyttää ihan siltä kuin veri olisi silmän ulkopinnalla. Kokeilinkin sitä pumpulipuikolla eikä siihen tullut verta, joten hyytymä on siellä missä mustelmakin - sarveiskalvon alla.

Oletteko kuulleet tällaisesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tuttu vaiva. Minulla räpsähtelee aika ajoin silmistä verisuonet, yleensä en huomaa, mutta joskus harvoin käy kipeää. Onhan se silmä vähän villin näköinen pari päivää ja yritän silloin vältellä julkisella paikalla oloa. En ole tuon vuoksi käynyt koskaan lääkärissä, oletan sen olevan sukuvika, kun isällä on samaa vaivaa.

Vierailija
2/5 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugillaatio eli sidekalvon alainen verenvuoto. 

Sidekalvonalainen verenvuoto ilmenee useimmiten spontaanisti.
Kohonnut verenpaine, antikoagulaatiohoito, konjunktiviitti, silmään kohdistunut vamma, reuma- tai sidekudossairaus tai myyräkuume voi kuitenkin olla sugillaation taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mulla kävi samalla lailla. Sille ei voitu tehdä mitään, ilkeen näköinen kyllä oli. Mulla oli kokonaan tuo silmän ulkonurkan valkuainen verenpurkaumalla. Kaksi viikkoa kesti ennen kuin alkoi muuttumaan haaleammaksi ja sitten valkuainen oli viikon verran keltainen. Siis samalla lailla parani kuin mustelma iholla.

Vierailija
4/5 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin samaa vaivaa. Mulla ihan tummanpunaisena paakkuna koko silmän alaosa. Kos en nosta luomea päälle niin nousee iriksen päälle enkä näe tuon verimassan läpi... lapset ei uskalla katsoa mua päinkään. Mut normaalia on sanoi lääkäri. Valkoista näkyy iriksen toisella puolen ja muuten punainen ja alaosa ihan tummanpunainen paakkuuntuneesta verimassasta. Hieman painaa silmää kun alaluomi massan päällä.

Vierailija
5/5 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin yleisempi vaiva. Voipi johtua ,että olis kiva silmä ja sattu sopivasti hierasemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän