Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Kommentit (3683)
Minusta on aivan selvÀÀ, ettÀ Roni ja Tanja eivÀt tule jatkamaan. Roni ei ole tarpeeksi fiksu ja syvÀllinen kyseenalaistamaan omat ulkoiset vaatimuksensa ja rakastumaan sisimpÀÀn ja sen jÀlkeen myös ulkonÀköön.
Vierailija kirjoitti:
Tanjasta ja Ronista mieleen tulee vÀhÀn Jenkkiversion Jamie ja hÀnen miehensÀ. HÀissÀhÀn Jamie alkoi itkemÀÀn kun mies ei vastannutkaan ulkoisia toiveita ja samasta syystÀ oli aika nihkeÀnÀ koko alkukauden. Kuitenkin luotti asiantuntijoihin ja katsoi pintaa syvemmÀlle ja nyt ovat (ilmeisesti edelleen?) onnellisesti yhdessÀ. EhkÀ tÀssÀkin tapauksessa asiantuntijat yrittÀvÀt murtaa katsojien (ja osallistujien) vaatimuksia ulkoisista seikoista, voiko rakastua ihmiseen, joka ei olekaan ulkonÀöllisesti sitÀ mitÀ haluaa. Alkaisikohan Ronikin pitÀmÀÀn Tanjaa viehÀttÀvÀnÀ myös ulkoisesti, kun ensin rakastuu sisimpÀÀn. MielestÀni sitÀ on mielenkiintoista seurata.
Jamien mieshÀn on tajuttoman seksikÀs ja komea, miehekÀs, raamikas, pitkÀ. Saattoi nÀyttÀÀ erilaiselta kuin normaalisti valkoisissa kengissÀÀn ja jÀnnityksestÀ kankeana kankeassa vaaleassa hÀÀjakussa? TÀysin kuitenkin vÀÀrÀÀ kohtelua sai osakseen Jamielta. Tiesi kuitenkin itse olevansa hurmaava ja komea, siksi itsetunto kesti sen kaiken nöyryytyksen. Itse olisin ollut vahaa sellaisen miehen kanssa.
Mua huvittaa tuo kommentti, jossa Ronia sanottiin ulkonÀöllÀ siunatuksi :D Makuja on toki monia, mutta tuo ÀijÀ (tai poika) on todella tavallisen tallukan nÀköinen. Suomessa miehen on kyllÀ todella helppo olla hyvÀ ja komea mies. Siihen ei paljon vaadita.
Roni on saattanut puhua tökerösti Tanjasta ja se ei tietysti edistÀ parin vÀlien lÀmpenemistÀ. Itse olen taas alusta asti ihmetellyt Tanjan kosketusta vÀlttelevÀÀ olemusta. HÀÀmatkalla hÀn ei antanut Ronin auttaa kÀdestÀ rappusissa, ei halannut kukkia tuovaa miestÀÀn tai antanut hÀnelle lÀksiÀispusua aamulla. Roni seisoi odottavan nÀköisenÀ eteisessÀ ja Tanja rÀplÀsi kÀnnykkÀÀnsÀ. TÀstÀ Roni mainitsikin myöhemmin. Molemmat ovat omalla tavallaan suloisia ja olisi kiva nÀhdÀ ettÀ heillÀ vÀhÀn lÀmpenisi. Voi olla ettÀ nÀin ei tule kÀymÀÀn sen verran kalsea kuva heidÀn kommentoinneistaan on annettu julkisuuteen. Ronin ulkonÀköarvostelu ei ole mukavaa mutta ei asiaa yhtÀÀn paranna ettÀ Tanja lÀhtee samalle linjalle arvostelemaan Ronin vyötÀrörenkaita. Olisi asettunut moisen ylÀpuolelle. Mutta edelleen pidÀn peukkuja heille.
Mulle tuli semmonen olo, ettÀ Mari vaan koitti kauheesti siellÀ Jounin luona olla mahdollisimman rento ja erilainen kuin yleensÀ, mutta oikeesti sen olis koko ajan tehnyt mieli töksÀytellÀ asioita vanhaan malliin. Ei jotenkin vaikuttanut luontevalta se sen oleminen.
Voisi kuvitella, ettÀ Roni on avautunut mamilleen siitÀ, ettei saa osallistua Tanjan luona mihinkÀÀn ja istuu illasta toiseen passuutettavana sohvalla. Huomasitteko Ronin Àidin piilovittuilun Tanjalle? Keskusteluhan meni jotakuinkin nÀin:
- OotsÀ Tanja yleensÀ keittiöihmisiÀ?
- Noo, vÀhÀn vaihtelevasti.
- Onneks toi Roni on aika kova tekee ruokaa, oppinu tolta isÀltÀÀn.
- Joo, nii on, joo mÀ oon tota todennu, et se on ihan hyvÀ kokki.
Tanja vaikutti hiukan kiusaantuneelta, kun ei tietenkÀÀn kehdannut sanoa, ettei Ronilla oikeastaan ole Nummelan kotitaloudessa ruoanlaitto-oikeutta. Anopin kylmÀ piikki lihaan!
Tanjasta tulee ihan mieleen Pikkumyy: korkeat nutturat, terÀvÀ ÀÀni ja kipakka olemus. MökillÀ oli vielÀ se punainen takkikin!
Mun mielestÀ Tanjalla ei oo oikein persoonaa. Onko se puhunut mistÀÀn muusta kuin siitÀ hyvÀn jÀrjestyksen pitÀmisestÀ ja urheilusta? Kuka se on? MitÀ se ajattelee?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestÀ Tanjalla ei oo oikein persoonaa. Onko se puhunut mistÀÀn muusta kuin siitÀ hyvÀn jÀrjestyksen pitÀmisestÀ ja urheilusta? Kuka se on? MitÀ se ajattelee?
Aika lyhyitÀ pÀtkiÀhÀn nuo itse kunkin kohdalla ovat. Vaikea saada syvÀllisempÀÀ kÀsitystÀ noista tyypeistÀ. Ja jos sellainen jostakusta syntyisikin, niin luultavimmin johtuu vaan ohjelman ohjaajan ja leikkaajan johdattelusta. KyllÀ kai ne jonkinlaista kÀsikirjoitukseen sopivaa karaktÀÀriÀ ainakin yrittÀvÀt synnyttÀÀ, taitavalla valikoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Roni on saattanut puhua tökerösti Tanjasta ja se ei tietysti edistÀ parin vÀlien lÀmpenemistÀ. Itse olen taas alusta asti ihmetellyt Tanjan kosketusta vÀlttelevÀÀ olemusta. HÀÀmatkalla hÀn ei antanut Ronin auttaa kÀdestÀ rappusissa, ei halannut kukkia tuovaa miestÀÀn tai antanut hÀnelle lÀksiÀispusua aamulla. Roni seisoi odottavan nÀköisenÀ eteisessÀ ja Tanja rÀplÀsi kÀnnykkÀÀnsÀ. TÀstÀ Roni mainitsikin myöhemmin. Molemmat ovat omalla tavallaan suloisia ja olisi kiva nÀhdÀ ettÀ heillÀ vÀhÀn lÀmpenisi. Voi olla ettÀ nÀin ei tule kÀymÀÀn sen verran kalsea kuva heidÀn kommentoinneistaan on annettu julkisuuteen. Ronin ulkonÀköarvostelu ei ole mukavaa mutta ei asiaa yhtÀÀn paranna ettÀ Tanja lÀhtee samalle linjalle arvostelemaan Ronin vyötÀrörenkaita. Olisi asettunut moisen ylÀpuolelle. Mutta edelleen pidÀn peukkuja heille.
Mulla on tullut Tanjasta olo, ettÀ hÀn on vÀÀrÀssÀ ohjelmassa. Miksi hÀn on ohjelmassa, jossa etsitÀÀn puolisoa, kun kaikki hÀnen tekonsa viestivÀt, ettei hÀn tarvitse kumppania? Ei saa pitÀÀ kÀdestÀ, ei saa pussata, ei saa jÀttÀÀ tavaroitaan nÀkyville hÀnen asunnossaan, ei saa tÀyttÀÀ tiskikonetta, lamppuakaan ei saa vaihtaa se, jolta homma luontevammin sujuisi.
En yhtÀÀn ihmettele, ettÀ toisella on olo, ettÀ ovat vain kavereita, eivÀtkÀ puolisoita.
Kun tÀssÀ nyt Tanja tullut puheeseen, niin jatkan samasta teemasta. Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, kun T ja R olivat Tanjan vanhempien luona syömÀssÀ. SiinÀ ilmeni mun mielestÀ, miten Tanja aivan hÀmmentÀvÀn paljon on omaksunut ÀitinsÀ tapoja. Myös Tanjan sisko, he keskustelivat nÀistÀ Ronin vessarenkaan asetteluista ja muusta. SieltÀ se jÀrjetön siivousintoilu ja kodista huolehtiminen tulee, ja mun nÀkemyksen mukaan se on tosi yleistÀ suunnilleen tÀssÀ sukupolvessa (about suuret ikÀluokat), joiden vanhemmat on jollain tavalla kokeneet sodan. Ja osittain se on siirtynyt meillekin 70-80-luvuilla syntyneisiin, mutta sitten taas monelle ei, kuten itselleni. Tarkoitan siis yleistettynÀ sitÀ, ettÀ helvetisti vaan siivotaan ja jÀrjestellÀÀn, ja naisen pitÀÀ hoitaa tietyt työt, leipoa pullaa ja tehdÀ ruokaa. Ja miehet saa vaan olla. TÀllÀ vÀltetÀÀn vaikeat asiat, kuten tunteista puhuminen jne.
TÀhÀn siivousintoiluun mun mielestÀ usein taas liittyy just se, ettÀ se tuntuu riittÀvÀn elÀmÀnsisÀllöksi. (huom, kÀrjistÀn toki paljon) Ei ole sallittua "vain olla" eli lukea, katsoa telkkaria, leffoja jne. Roni on ehkÀ kaikesta huolimatta kasvatettu vÀhÀn eri tavalla, mun mielestÀ paremmalla tavalla, jos hÀntÀ on kerran "opetettu" tekemÀÀn ruokaa eli laitettu tekemÀÀn kotiasioita. Perinteiset suomalaiset arvot vs. sellainen modernimpi tapa, jossa mies ei saa enÀÀ sukupuolensa perusteella kÀyttÀytyÀ vain tietyllÀ tavalla. Ja sanoisin, ettÀ nÀmÀ jutut on kyllÀ Tanjan ja Ronin psykologisissa testeissÀ tulleet ilmi, ja ehkÀ jollain tavalla heidÀt on paritettu tÀllaisella vastakohta-ajattelulla.
Heh, sainpas avautua. Mulle on siis suuri pet peeve nÀmÀ suurten ikÀluokkien (duunari)naisten siivousintoilut. Se on surullista ja sÀÀlittÀvÀÀ, mutta eivÀthÀn he voi sille mitÀÀn, kun ovat kasvatettuja siihen, ettÀ tunteista ei saa puhua, vaan se pitÀÀ hukuttaa tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
No ei Ronilla ja Antillakaan ole mitÀÀn persoonaa. Ronilla on myös tosi huono ilmaisukyky ja epÀselvÀ puhetyyli, eikÀ pelkÀstÀÀn Tanjan kanssa. Jokainen vastaus pitÀÀ lypsÀÀ esiin. Tulee mieleen viime kauden Olli.
Vierailija kirjoitti:
Tanjasta ja Ronista mieleen tulee vÀhÀn Jenkkiversion Jamie ja hÀnen miehensÀ. HÀissÀhÀn Jamie alkoi itkemÀÀn kun mies ei vastannutkaan ulkoisia toiveita ja samasta syystÀ oli aika nihkeÀnÀ koko alkukauden. Kuitenkin luotti asiantuntijoihin ja katsoi pintaa syvemmÀlle ja nyt ovat (ilmeisesti edelleen?) onnellisesti yhdessÀ. EhkÀ tÀssÀkin tapauksessa asiantuntijat yrittÀvÀt murtaa katsojien (ja osallistujien) vaatimuksia ulkoisista seikoista, voiko rakastua ihmiseen, joka ei olekaan ulkonÀöllisesti sitÀ mitÀ haluaa. Alkaisikohan Ronikin pitÀmÀÀn Tanjaa viehÀttÀvÀnÀ myös ulkoisesti, kun ensin rakastuu sisimpÀÀn. MielestÀni sitÀ on mielenkiintoista seurata.
Mun mielestÀ Tanjaa ja Ronia ei voi ollenkaan verrata Jamieen ja Dougiin. Jamiehan piti Dougia aluksi hyvin epÀviehÀttÀvÀnÀ (ja ilmeisesti lÀhinnÀ tÀmÀn kasvoja, koska Dougin kropassahan ei ollut mitÀÀn vikaa). HÀn ei sietÀnyt miehen kosketusta lainkaan. Mutta Doug oli todella lÀmmin ja fiksu, kÀrsivÀllinen mies ja palvoi vaimoaan, ja Jamiekin kyllÀ nÀki tÀmÀn oikeastaan ihan alusta asti ja pystyi sen myöntÀmÀÀn, ettÀ puolison luonne on kultaa. Myöhemmin hÀn sitten alkoi tuntea myös vetoa miestÀ kohtaan. Ja Jamie itsekin vaikutti oikein mukavalta ja fiksulta ihmiseltÀ, vaikka tuo ulkonÀköjuttu saattoi antaa hÀnestÀ pinnallisen kuvan.
Tanjan ja Ronin kohdalla ei ole nÀkynyt nÀin suuria tunteita kummankaan puolelta. Kumpikaan ei vaikuta kauhean ihastuneelta, eivÀtkÀ luonteetkaan oikein tunnu sopivan yhteen tai edes tÀydentÀvÀn toisiaan. TÀssÀ on vain jotain kiusaantunutta, puolivillaista yritystÀ, ja toinen osapuoli tuntuu jo luovuttaneen. Mun mielestÀ Ronilla ei ole kauheasti tarjottavaa nÀin vakavalle suhteelle, ja Tanjakin on aika itsenÀinen ihminen. Pinnallista Ronia ei kiinnosta ymmÀrtÀÀ Tanjaa tai ottaa Tanjaa huomioon, eikÀ Tanjakaan anna Ronin olla se mies, joka tÀmÀ haluaisi olla.
Huomasin vikaa jaksoa katsoessa, ettÀ minua ÀrsyttÀÀ se Sari ihan suunnattomasti! Nariseva puhetyyli, ei ole oikeen mitÀÀn jÀrkevÀÀ sanottavaa,pÀivittelee vaan ja mÀÀrÀilee Anttia..Aluksi tuli huomattua kaikkien muiden vikoja; Antin myötÀily, Marin töksÀytykset, jne. Mutta tuo Sarihan on kamala pompottaja! TietÀÀ olevansa nÀtti nainen, ja mÀÀrÀÀ miestÀÀn ihan koko ajan, ainakin kameran edessÀ. Antti on varmaan ihastunut sen ulkomuotoon, mutta aika mÀÀrÀilevÀ ja hallitseva persoona se taitaakin olla..
Uudessa klipissÀ Mari ja Jouni olivat Kanalan luona, ja kyllÀ ne kuulostivat toisistaan tykkÀÀvÀnkin... :)
Vierailija kirjoitti:
Ehdin valitettavasti nyt vasta uusimman jakson pariin, mutta tÀssÀ kesken katsomisen pakko antaa pisteet Ronin bissekaverin kyökkiterapeutintaidoille. :) Ovat joko tunteneet tosi pitkÀÀn, ja/tai kaverilla on harjaantunut sosiaalinen pelisilmÀ, kun noin hienovaraisesti osaa kommentoida ja kyseenalaistaa oleellisia kohtia Ronin jutuissa normaalin lÀpÀnheiton lomassa. :) MistÀ löytÀisi tuollaisia miehiÀ kuin Ronin kaveri? Vaikkei ole ulkonÀöllÀ yhtÀ siunattu kuin pÀÀtÀhtemme, ottaisin paljon mieluummin noin ajattelevaisen ja maalaisjÀrkevÀn tyypin (ainakin tuon minuutin pÀtkÀn perusteella). :D
Heh, mietin ihan samaa. Haluan Ronin kaverin seuraavalle kaudelle psykologiksi/floristiksi!
Vierailija kirjoitti:
Roni vaikuttaa ohjelman perusteella todella laiskalta nÀkemÀÀn vaivaa suhteen eteen. Olisiko niin, ettÀ kuvitteli saavansa ohjelmaan osallistumalla ilman omaa vaivannÀköÀ tÀydellisen naisen valmiiksi hÀnelle etsittynÀ, mutta kun ei rakastunutkaan ensisilmÀyksellÀ, sieltÀ ei tullut sitÀ isotissistÀ blondia, joka olisi hÀnelle muutoinkin tÀydellinen match, niin ajattelee, ettÀ se oli sitten siinÀ.
Mulle tuli kanssa viime jaksoa katsoessa sellainen fiilis, ettÀ Roni taisi olettaa saavansa tÀydellisen suhteen annettuna. Erityisesti siitÀ, kun puhui, ettÀ ajatteli menevÀnsÀ kerran elÀmÀssÀ naimisiin. Eikö kÀynyt mielessÀ, ettÀ tuollaiseen ohjelmaan osallistuessa onnistumisen todennÀköisyys on aikalailla nollassa? Varsinkin, jos on haluton laittamaan tikkua ristiin suhteen eteen, tai jos ei ole valmis hyvÀksymÀÀn toista sellaisena kuin hÀn on.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa klipissÀ Mari ja Jouni olivat Kanalan luona, ja kyllÀ ne kuulostivat toisistaan tykkÀÀvÀnkin... :)
Mari taisi jopa vÀhÀn liikuttua, kun sanoi sen ÀÀneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa Ronin naisihanne löytyÀ hÀnen kaveripiiristÀÀn (+instagramista). Vaikka taitaakin tuo nainen olla yh, niin olisi Roni poiminut ennemmin hÀnet talteen kun mennyt pelleilemÀÀn telkkariin.
MikÀ se Ronin IG on?
Mista ma loytaa tama nainen?
Ronin Àiti oli kaunis ja tyylikÀs, mutta jotenkin kolea. Tuli myötÀtuntoinen olo Tanjaa kohtaan, joka niin vÀlittömÀn ystÀvÀllisesti yritti jutella mutta jonkinlainen pidÀttyvÀinen hyhmÀ siinÀ oli kaiken aikaa vastassa. Anopit <3