Mitä hyvästä salaattipöydästä pitää mielestänne löytyä?
Eräs paikallinen ravintola mainosti hyvää salaattipöytää, menin lounaalle ja tarjolla oli:
- Jäävuorisalaattia
- Kurkkua
- Tomaattia
- Suolakurkkua
- Perunasalaattia
- Punajuurisalaattia
- Keltasipulia
- Porkkanaraastetta
- Herne-maissi-paprikaa
- Raejuustoa
- Pastasalaattia
Miltä kuulostaa teidän mielestänne? Mitä ehkä lisäisitte?
Kommentit (25)
Mielikuvitukseton. Kaipaisin monia erilaisia salaatinlehtiä (eri värejä ja rakenteita, happamia, mietoja...), vaikkapa punaista endiiviä, sitä mietoa kilinkorvan näköistä, rucolaa, pinaattia...
Hemapa pois.
Porkkanaraasteen sijaan porkkavasta voisi höylätä isompia lastuja, ovat houkuttelevan näköisiä eivätkä maksa sen enempää kuin tavisraaste.
Nyt parhaana satokautena paljon erilaisia tomaatteja ja paprikoita.
Erilaisia papuja (halpaa, näyttävää, ravitsevaa ja hyvää)
Jos pääruokasalaatin aikoo rakentaa, niin lisää proteiinia- vaikka kypsää kalaa, juustoja, munaa...
Ja minulle henk.koht erilaisia oliiveita, vaikka saattaa käydä hintavaksi. Edes yhtä laatua kiitos.
Hyvät kastikkeet ja hyvää öljyä.
Olisin tosi pettynyt tuohon "hyvään" salaattipöytään. Lisukkeena ok, lounaana ei todellakaan.
En todellakaan maksaisi tuosta lounassalaatista. Peruskamojen lisäksi pitäisi olla:
-rucola
-kana
-lohi
-katkarapu tai jättirapu
-tonnikala
-lihapulla
-artisokka
-parsakaali
-aurinkokuivattu tomaatti
-viininlehtikääryle
-hedelmää
-parmesaania
-vuohenjuustoa
-joku kova juusto
-pähkinöitä
-siemeniä
Pöytälevy ja jalat. Eikä sitten mikään Maskun Kalustetalon pöytä.
Siis onko tuon tarkoitus olla lisukkeeksi/alkupalaksi? Hyvyys/huonous riippuu siitä kelle paikka on suunnattu. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että nuo on hirveän vanhanaikaisia vaihtoehtoja. Kaipaisin esim. oliiveja, pepperoneja, kapriksia, punasipulia, ehkä fetaa... Lapseni kyllä söisi tuosta hyvin. Jos tuosta on tarkoitus koostaa itse lounas niin sitten tietenkin kaipaa proteiinia.
Alkupalaksi tai lisukkeeksi tuo on ihan OK. Ei mikään huippu, mutta olen nähnyt monessa ravintolassa lounasaikaan köyhempääkin. Plussaa raejuustosta. Jos jotain lisäisi, niin siemeniä, papuja, jotain melonia tai muuta hedelmää, oliiveja/artisokkaa/aurinkokuivattuja tomaatteja.
Keltasipulin sijasta toimisi kenties paremmin punasipuli, salottisipuli tai makea sipuli. Keltasipuli sellaisenaan voi olla vähän turhan voimakasta, ellei sitä ole marinoitu.
Ehdottomasti salaattijuuston lisäisin
Ihan paska! Raastettua kaalia 2eri laatua aina vähintään. 3-5 erilaista laatua vähintään vihreää salaattia revittynä.
Pähkinöitä ja siemeniä pitäis olla!
Salaattia salaattia. Miksi salaatin pitää olla ei salaattia. Raastettua kaalia saisi olla paljon aina jokaisen lautasella ja ne kenen geeneille se on syönti kelvotonta niin revittyä vihreää salaattia näille yksilöille raejuuston kanssa ja vaikka tomaattia ja kurkkua siihen. Raastettua kaalia pitäisi enemmän suomessa olla ja syödä salaatti paikoissa. Kanan munat eivät ole mitään salaattia.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:38"]
Ehdottomasti salaattijuuston lisäisin
[/quote]
Mitä on salaattijuusto?
Suosituin vihannes hk sininen makkara
Minun mielestäni kuulostaa hyvältä.
Proteiinia lisäisin, esim. kananmunia ja tonnikalaa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:44"]Herne-maissi-paprika??? Eiiii!
Maissii ja hernettä voit laittaa erikseen jos välttostä haluat ja tuoretta paprikaa. Paljon parempi.
Toivottavasti et o mitään lounasbaaria avaamassa tolla kamalla. Kuulostaa tosi vanhanaikaiselta! Mä en maksaisi tollasesta!
Mut jos kotona jollekin tarjoot ni käy oikein hyvin.
Pystyiskö punajuurisalden tai niin vanhanaikaisen porkkanaraasteen vaihtaa vaikka pois ja tilalle toistakin vihreää saldea esim rucolaa tmv?
Ja toivoisin jotain fetaa tai oliiveja tmv.
[/quote]
Mitäs saldea teillä kotona syödään?