Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua lasten kaverien ruokkiminen!

Vierailija
20.08.2015 |

Mitenkäs teidän mielestä pitäisi toimia, kun lapsen kaveri tuli meille yhden jälkeen. Tein ruoan, jolloin kaikki söivät. Sitten tarjosin jäätelöä välipalaksi, kun on niin sopiva keli. Nyt pitäisi alkaa tekemään päivällinen, mutta ruokaa ei riitä kaikille, jos kaveri ei vieläkään lähde.

Olen tässä tuntien kuluessa jo kieltänyt ottamasta karkkeja pöydiltä, hänellä kun tapana napsia ohimennen kaikki, mikä suuhun menee.

Jotenkin en viitsi sanoa hänelle, että pitää mennä jo välistä kotiin syömään. On vähän erilainen kulttuuri heidän perheessä.. Ja hän kyllä saisi jatkaa kyläilyä, mutta ruokaa ei riitä sitten kaikille. Vai pitääkö jättää itse syömättä?

Tiedän itsekin, että pitäisi vain käskeä kotiinsa, mutta en halua loukata ja hänellä on vähän tapana jankata, että kun ei ole käsketty kotiin vielä, kyllä mä saan olla..

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:43"]Asian voi ajatella kahdella tavalla: Meillä ei riitä vieraalle pihviä tai:minulle ei riitä tänään pihviä. Nykyajan itsekkäässä ajassa pidetään varmaan tyhmänä jälkimmäistä. Ajatellaan: "Minulla on oikeus pihviini". Kyllä helkutissa on. Se on totta. Sekin on totta, että voit päättää asetatko itsesi muiden edelle, vaan löytyykö"palvelumieltä". Kokeilkaapa joskus! Saatatte yllättyä positiivisesti :)
[/quote]

Voi jeesus! Yhden lämpimän ruuan lisäksi pitää vielä tarjota välipalat ja päivällisetkin! Kyllä viiden tunnin vierailu koulupäivän päälle on jo itsessään liian pitkä ja sitten vielä ruoatkin pitäisi koko päivälle tarjota ihan hatusta.
[/quote]

Ei pidä. Lue uudestaan ;) En puhunut aloittajasta vaan yleisestä vastahankaisuudesta auttaa lähimmäistä.

Vierailija
142/146 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokitaan välillä lasten kaverit, välillä eivät halua syödä, vaan menevät kotiin syömään. Minusta olisi kiva, että jokainen söisi kotonaan. Asutaan lähiössä, jossa jokaisen lasten kaverin kotiin on kävelymatka. Kukaan ei käsittääkseni ole nälässä tä heitteillä. Meillä ei ole ylimääräistä rahaa ja kaupassa todellakin katsotaan hintaa. Tarvitsen myös lounaan seuraavaksi päiväksi itselleni. Teemme ylijäävistä ruuista pakasteannoksia lounaita varten. Haluan, että lapseni tulevat kotiin syömään eivätkä luuhaa koko iltaa jossain. En henno kuitenkaan olla tarjoamatta ruokaa nälkäiselle kaverille. Yleensä ottavat tosi vähän ruokaa, alakoululaisia tyttöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:20"]

Mä tarjoan kiltisti ruokaa... Jätän itse syömättä lämpimän ruoan jos ei muuten riitä. :/ (ja syön siis jotain pientä ei-lämmintä, kyllä meillä aina jotain syötävää on).

[/quote]

Meillä ei, ja se päivällinen on mun ainoa ateria koko päivänä, joten en todellakaan jätä syömättä siksi että voisin tarjota jollekin jolla pitäisi kotona odottaa ruoka. 

[/quote]

ainoa ateriasi? siis miten köyhää porukkaa täällä oikein on? 

[/quote]

Tätä ihmettelen minäkin :D jättäkää jumaliste lapset hankkimatta, jos ei ole varaa omaankaan ruokaan :D

[/quote]

Ei mun tartte näillä vararenkailla syödä yhtään enempää. Ja nälkääkään en tunne aiemmin, joten miksi puputtaisin?

Vierailija
144/146 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:47"]Minulle tuollainen "vieraiden lapsia ei ruokita" ajatuson tosi outo. Meillä lapsuudenkodissa oli aina ruokaa sen verran että olisi riittänyt hyvin vaikka viidellekin ylimääräiselle. Äiti kotiäitinä, isä töissä ja viisi lasta.

Aina kutsuttiin kaikki ruokapöytään, vaikka rahassa ei kylvetty. Meillä ei olisi koskaan tullut kuuloonkaan ettei vieraille tarjottaisi ruokaa. Todella epäkohteliasta. Itselläni ei lapsia vielä ole, mutta aina jos sattuu joku kylään ruoka-aikaa niin kysyn haluaako syödä. Ruokaa teen aina yli, ja se ei tarkoita että se menee roskiin vaan samasta ruoasta voi syödä muuutaman päivän. [/quote] Oliko teillä silloin ruokana pihvejä, kun oli vieraita? Vai olisiko sittenkin ollut jotain keittoja yms. Muisteleppa vielä ennen kuin tuomitset! [/quote] Tuli mieleen pihveistä ja keitoista: Köyhä antaa vähästä, rikas ei paljostakaan. :)

[/quote]

Rikkaanko pitää jäädä nälkäiseksi kun köyhällä on kotonaankin ruokaa?

Kutsutut ruokavieraat ja sovitut kaverivierailut ruokitaan, ex-temporeet saa kupin kahvia ja keksin.

Ja todellakin toivon että oma lapseni heitetään ruoka-aikaan kylästä pihalle ellen ole jo perään soittanut.

Vierailija
145/146 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:20"]

Mä tarjoan kiltisti ruokaa... Jätän itse syömättä lämpimän ruoan jos ei muuten riitä. :/ (ja syön siis jotain pientä ei-lämmintä, kyllä meillä aina jotain syötävää on).

[/quote]

Meillä ei, ja se päivällinen on mun ainoa ateria koko päivänä, joten en todellakaan jätä syömättä siksi että voisin tarjota jollekin jolla pitäisi kotona odottaa ruoka. 

[/quote]

ainoa ateriasi? siis miten köyhää porukkaa täällä oikein on? 

[/quote]

Tätä ihmettelen minäkin :D jättäkää jumaliste lapset hankkimatta, jos ei ole varaa omaankaan ruokaan :D

[/quote]

Siis mitä, jos on varaa omiin ja omien lasten, muttei vieraiden, niin pitäisi omat jättää hankkimatta?

Vierailija
146/146 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tästä ketjusta mieleen, että noin kaikilla elämän osa-alueilla vähävaraisemmat tuntuvat olevan rahan suhteen vieraanvaraisempia kuin varakkaat :) Opiskelijakavereilla kyläillessä on aina edes jotakin tarjottavaa, saattavat tarjota baarissa/kahvilassa tai tullessaan kylään pitkästä aikaa tuovat jotain tuliaista. Sitten nämä esimiestehtävissä työskentelevät ystävät eivät viitsi ostaa edes kahvimaitoa, kun tietävät että maitokahvia juovia on tulossa kylään :D ja jos heille jotain tarjoaa, voi olla varma, ettei koskaan saa ns. vastapalvelusta. Ei se minua haittaa, hyviä ystäviäni ovat piheydestäkin huolimatta, mutta tulipa tällainen huomio tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi