Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

• ylös 1.7k
  • alas 131

Sivut

Kommentit (5226)

Vierailija

Ilman rahaa ei voi oikeasti tehdä yhtään mitään. Lenkillä voi käydä. Kengätkin maksaa. 

• ylös 1.3k
  • alas 53
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Koyhä tajuaa, että parilla eurolla voi ostaa ruokaa ja kympillä voi pärjätä viikon.

• ylös 1.3k
  • alas 37
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koyhä tajuaa, että parilla eurolla voi ostaa ruokaa ja kympillä voi pärjätä viikon.

Just näin. 

Kaivelin juuri tänään kaikenlaisista jemmoista kolikoita mitä löysin ja palautin pari tyhjää pulloa lisäksi ja sain kasaan 4,90 e. En ole siis viikkoon käynyt kaupassa tai käyttänyt yhtään rahaa ja lisää tulee tällä viikolla jossain vaiheessa. Tuntui aivan luksukselta kun tajusin, että saan sillä rahalla ostettua kaiken mitä ajattelinkin ja jäi vielä ylikin. Kotivara pitää mut hengissä joka tapauksessa, joten periaatteessa tuokin oli ylimääräinen ja turha ostos, vaikka ruokaa se oli sekin.

Vähän aiemmin olin miettinyt, että jos olisinkin vaan kantanut ne rahat johonkin pikaruokalaan ja ostanut pienen burgerin. Ihan vaan koska välillä se on kivaa, niinkuin varmaan meistä useimmista. Mutta että laittaako ne taskunpohjan kolikot pariin haukkaukseen ruokaa vai ostanko sillä monta kiloa evästä, hmmm.

Rahasta tulee ihmeen voimakas asia, kun sitä on vähän.

• ylös 1.2k
  • alas 15
Vierailija

Köyhä tajuaa sen että nyt kun kaikki hinnat ovat nousemassa niin siihen avuksi ei käy nämä usein nähdyt vinkit: En käy ravintolassa, en tilaa ruokaa kotiin, värjään itse hiukseni, en osta kalliita meikkejä, vähennän autolla ajoa, lopetan kauneushoidoissa ja hierojalla käynnin, ostan vaatteita vain tarpeeseen ja käytän niitä vielä rikkoutuneena korjaamisen jälkeen, ostan kaupasta halvinta ruokaa ja syön vain pakollisen määrän kerrallaan, en käy elokuvissa, en matkustele jne. Jne.
En keksi mistä voisin enää pihistää kun hinnat nousee mietinkin että varmaan noista reseptilääkkeistä pitää tehdävieläkin tiukempi säännöstely kuin tähän asti. Lääkärissä en ole raaski ut käydä kuin pää kainalossa joten siitäkään ei voi tinkiä enää.

Joo käyn töissä eli suojaosuusköytettävissä. Ehkä seuraava keino on jäädä pois töistä ja alkaa elää niillä tuilla niin jää käyttörahaa kunnolla.

• ylös 766
  • alas 88
Vierailija

Sairauksia ei ole välttämättä varaa hoidattaa mikä on aivan järkyttävää. Terveyskeskuksien taso on monesti surkea joten yksityiselle pitäisi päästä. Hirvittävä noidankehä monelle. Itselläni ollut se etu että vanhemmat maksaneet lääkärikäynnit, en varmaan olisi enää hengissä ilman heidän apuaan. Nyt olen saanut oikealla hoidolla itseäni siihen kuntoon että olen alkanut miettiä uudelleenkouluttautumista, tietotyöhön minusta ei enää ole (kyseessä neurologinen sairaus jonka myötä mm. fatiikkia.)

• ylös 719
  • alas 55
Vierailija

Ettei ystävyyttä, rakkautta ym. ole aidosti olemassakaan, kaikki perustuu vain rahaan ja toistensa hyväksikäyttöön:(

• ylös 312
  • alas 652
Vierailija

Smarketin Rainbow vadelmakääretorttu 1,49 eur on erikoisherkkuni kun rahatilanne sen sallii n. kerran kuussa.

• ylös 916
  • alas 40
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

• ylös 186
  • alas 1.2k
Vierailija

Olen joskus ollut köyhä. Nyt kun on rahaa ja kohtuu paljon, niin tajuan sen,  etten tarvitsekaan kaikkea sitä mitä köyhänä 'aivan pakosti' tarvitsin. Voisin vaikka mennä kaukomatkalle, ostaa kalliin uuden auton tai tonnin stiflat. Nyt kun voisin, niin tyydynkin vähempään.

• ylös 642
  • alas 106
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi pärjätä mutta en suosittele. Itelle meinas puhkeaa anemia kun elin "köyhällä" ruokavaliolla

• ylös 560
  • alas 44
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Ei muuten kuulu.

Itse asuin vuokralla asunnossa, jossa oli vain jääkaappi. Pakastin oli itse hankittava. Jääkaapissa ei ollut erillistä pakastelokeroa. 

• ylös 1k
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu pakastimen osto vuokranantajalle.

• ylös 944
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Alapeukkujen määrästä päätellen täällä on ihmisiä, jotka eivät osaa vaatia vuokrakotiinsa edes pakastinta. Jos taas asunto on oma, pakastimia tai pakastimellisia jääkaappeja saa edullisesti tai ilmaiseksi mm. Torista. Myös täydentävästä toimeentulotuesta voi tällaisen saada.

Mutta valittaminen on ilmeisesti hauskempaa, kuin että yrittää tehdä asialle jotakin.

• ylös 200
  • alas 1k
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Köyhä tajuaa sen että nyt kun kaikki hinnat ovat nousemassa niin siihen avuksi ei käy nämä usein nähdyt vinkit: En käy ravintolassa, en tilaa ruokaa kotiin, värjään itse hiukseni, en osta kalliita meikkejä, vähennän autolla ajoa, lopetan kauneushoidoissa ja hierojalla käynnin, ostan vaatteita vain tarpeeseen ja käytän niitä vielä rikkoutuneena korjaamisen jälkeen, ostan kaupasta halvinta ruokaa ja syön vain pakollisen määrän kerrallaan, en käy elokuvissa, en matkustele jne. Jne.
En keksi mistä voisin enää pihistää kun hinnat nousee mietinkin että varmaan noista reseptilääkkeistä pitää tehdävieläkin tiukempi säännöstely kuin tähän asti. Lääkärissä en ole raaski ut käydä kuin pää kainalossa joten siitäkään ei voi tinkiä enää.

Joo käyn töissä eli suojaosuusköytettävissä. Ehkä seuraava keino on jäädä pois töistä ja alkaa elää niillä tuilla niin jää käyttörahaa kunnolla.

Miksi alapeukku? Ulosoton takiako? En ole eläissäni ottanut pikavippiä tai jättänyt omaq laskuani maksamatta.
Töiden jättämisen takiako? Seuraava mitä voi tehdä on alkaa ostaa ruokaa velaksi tai jättää vuokrat maksamatta. Sekö on mielestäsi parempi kuin siirytä tukielätiksi? Tiesitkö että tuesta ei peritä ulosottoon? Ja lääkäriinkin pääsee ja lääkkeet maksetaan ilman että sitä täytyy pihistää muusta elintasosta. En tarvitse enääkausilippuakaan jos en käy töissä.
Mahtavaa jos sinulla on tähän ratkaisu kun rohkenet alapeukuttaa. Kerro mitä itse tekisit?

• ylös 310
  • alas 81
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ollut köyhä. Nyt kun on rahaa ja kohtuu paljon, niin tajuan sen,  etten tarvitsekaan kaikkea sitä mitä köyhänä 'aivan pakosti' tarvitsin. Voisin vaikka mennä kaukomatkalle, ostaa kalliin uuden auton tai tonnin stiflat. Nyt kun voisin, niin tyydynkin vähempään.

Niin että köyhänä sulla oli tuollaisia tarpeita🤣
Et tainnut olla oikeasti köyhä. Mämietin lähinnä milloin ostan uudet, lenkkarit,housut ja rintaliivit. Alkavat ollasiinä kunnossa ettävoivat lopullisesti rikkoontua ja mitä sitten pistän päälleni. Varsinkin jos just kaikki hajoaa samaan aikaan. Olen katsellut tarjouksia mutta koot tai rahat on ollut loppu kun sopivan hintaista olisi.

• ylös 499
  • alas 41
Vierailija

Kaikki ruoka on laputettua tai hävikkilaatikosta, leipäjakelusta tms. Hain tänään 'varoissani' ihan laputtamatonta jauhelihaa sekä ison kaalin - tuntui oudolta maksaa ns. oikea hinta, koska tämä on harvinaista. Herkkuna täällä on omena-kanelipaistos (jos omenoita saa syksyllä okt-alueelta ilmaiseksi poimia) tai jugurtti, jossa ripaus vaniljasokeria, kardemummaa, vähän lisätään vettä ja lopuksi sekoitetaan joukkoon 0.5 - 1 dl kaurahiutaleita - annetaan  tasaantua ainakin 1 h.

Bussilippu on kallis! Meno-paluun hinnalla käy jo kaupassa eli esim. ruokajakeluun ei välttämättä kannatakaan lähteä, jos ei ole varma mitä jakelussa olisi tarjolla. :/

Vein äsken moneen kertaan korjaamani talvikengät roskiin. Suutari ei enää ole suostunut niitä korjaamaan 1.5 vuoteen, tämän talven korjailin niitä itse - onneksi kevät on jo melkein täällä ja tennareilla tai crockseilla voi mennä ulos.

• ylös 483
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun pääsee vaahtokylpyyn, ystävän luona.

Vaahto nyt ei paljon maksa, kai sulla saippuaa on.

• ylös 46
  • alas 458

Sivut