Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko synnytyksestä selvitä ilman kipulääkkeitä?

Vierailija
12.03.2022 |

Jos tulee tilanne, että vauva syntyykin matkalla sairaalaan tai kotona, kuinka kipeää synnytys tekee? Pelottaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko kun synnytys on edenny niin ettei lääkitystä ehditä enää antaa tai vauvan voinnin vuoksi ei enää voida. Ihan v...n kipeetähän se tekee.

Vierailija
2/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan se mutta kun on tilanne päällä niin ei niin ehdi keskittyä kipuun. Omat endorfiinit hoitelee osaltaan tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät siitä kyllä, jos niin käy, mutta luultavasti ehdit hyvin sairaalaan ennen vauvan syntymää :)

Vierailija
4/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, itsellä kävi niin toisessa synnytyksessä. Oli nopeahko synnytys, enkä ehtinyt saamaan kivunlievitystä. Tosin en olisi tarvinnutkaan, en kokenut synnytystä mitenkään erityisen kivuliaaksi. Ensimmäinen käynnistetty synnytys oli paljon kivuliaampi, jopa kivunlievityksen kanssa.

Vierailija
5/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "voiko selvitä"? Suurimman osan koko ihmiskunnan historiasta ei ole ollut olemassa mitään kipulääkkeitä, ilokaasua tai epiduraalia. Tuhansien vuosien ajat naiset ovat selvinneet synnytyksestä ilman kipulääkkeitä. Ei se todellakaan kiva kokemus ole, mutta ei kipuun kuole.

Silti toki olen turvallisen sairaalasynnytyksen ja kunnollisen kivunlievityksen kannalla, että turha tulkita tätä nyt niin että olisin sanomassa ettei synnytykseen tarvitse kipulääkkeitä. Totta kai niitä kannattaa käyttää ja me olemme nykyaikana todella onnekkaita, että sellainen mahdollisuus on.

Vierailija
6/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei huoleta yhtään, vaikka joutuisin ilman kipulääkettä synnyttään. Oon niin kypriintynyt tähän olotilaan, joka on viimeiset 2 kuukautta vallinnut että ainoastaan toivon ja rukoilen synnytyksen alkua jo!

Rv 39+3

Vierailija
7/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet johonkin yleisövessaan, siellä niitä on roiskittu pitkin koppia ja ihan ilman puudutteita.

Vierailija
8/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei huoleta yhtään, vaikka joutuisin ilman kipulääkettä synnyttään. Oon niin kypriintynyt tähän olotilaan, joka on viimeiset 2 kuukautta vallinnut että ainoastaan toivon ja rukoilen synnytyksen alkua jo!

Rv 39+3

Taitaa olla eka lapsi tulossa? ;)

Vierailija
9/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä säälittää miehesi joka vie sut sairaalaan, koska voin kuvitella, miten panikoit... Relaa ap

Vierailija
10/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset synnyttää kehitysmaissa tänäkin päivänä ilman kipulääkkeitä ja hyvin selviävät.

Vierailija
11/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen synnyttänyt kaksi ilman kipulääkkeitä ja epiduraaleita. Kätilö sanoi,,että olen yksi miljoonasta, mutta onhan niitä miljoonia enemmänkinnkuin minä.

Vierailija
12/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotat?

Vierailija
13/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet. Ihmiset ovat synnyttäneet tuhansia vuosia ilman mitään kipulääkkeitä.

Vierailija
14/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni kuoli tällä tavalla

Vierailija
15/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan olisi selvinnyt. Vauva oli virhetarjonnassa ja supistukset oli aivan s a a t analliset. Synnytys kyllä sitten kestikin toista vuorokautta että ehdin saada lääkkeitä monta kertaa.

Vierailija
16/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti voi. Jos et ehdi saada mitään niin siinäpä synnyttelet luomusti.

Itse en meinannut selvitä edes kipulääkkeiden kanssa.

Vierailija
17/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä ilman mitään kivunlievitystä. En tosin edes kaivannut mitään, koska ei ollut kipuja.

Vierailija
18/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, synnyttäminen on kamalaa.... Onnea vaan....

Vierailija
19/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset synnyttää kehitysmaissa tänäkin päivänä ilman kipulääkkeitä ja hyvin selviävät.

Ai selviävätkö?

"Korkeimmat äitiyskuolleisuuden arvot (jopa 1 360 menehtynyttä äitiä/ 100 000 synnytystä Sierra Leonessa) löytyivät puolestaan Saharan eteläpuolisen Afrikan maista. "

Vierailija
20/52 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoista odotat?

Joo. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme