Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suostui lahjoittamaan spermaa naisparille

Vierailija
14.08.2015 |

Ahdistaa.

Miehelläni on kavereina todella mukava naispari opiskeluajoiltaan ja he ovat edelleen tiiviisti tekemisissä. Itsekin tapaan usein tätä paria ja meillä on ollut paljon mukavia illanviettoja.

Mies kuitenkin kertoi eilen että toinen naisista oli kysynyt häneltä mahdollisuudesta, että hän luovuttaisi spermaa ja näin hedelmöittäisi parin vauvan. Meillä itsellämme ei lapsia (ainakaan vielä!) ole mutta silti mulle tuli outo tunne vatsanpohjaan ja alkoi kuristaa kurkkua. Miten tähän pitäisi nyt suhtautua? Todellakin kannatan adoptiota ja hedelmöityshoitoja kaikille pareille mutta tunne että oma mies luovuttaisi spermaa kun ollaan yhdessä ahdistaa.

Mitä mieltä ootte? Pitääkö minun vaan mukisematta katsoa vierestä? En kai periaatteessa ole oikeutettu olemaan tästä vihainenkaan...

Ja tää EI ole mikään trolli.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon. Mä en suostuis moiseen. Tai siis sanoisin sitten miehelle suoraan, että mun kanssa ei sitten lapsia tee. Eli käytännössä etsisin uuden miehen sitten kun perheen perustaminen olisi itselle ajankohtaista.

Eli mun mielipide: kiellä mieheltä moiset hömpötykset! Johan se pelkkä ajatuskin jo nyt ahdistaa sua. 

Syitä voin luetella monen monia...

Vierailija
22/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:03"]

Kuinka he olivat puhuneet vain miehellesi vaikka olette yhdessä/naimisissa? Kenties tuo lähestymistapa jo aiheutti ahdistusta. Muuten olen samaa mieltä kuin 2. 

Sinun pitää vielä selvittää itsellesi haluatko olla lapsen kanssa tekemisissä, koska luultavasti jossain vaiheessa se tulee eteen, jollei miehesi sovi että näkee lasta ja on yksi huoltajista. 

[/quote]

Ei olla naimisissa. Olivat olleet viettämässä iltaa yhdessä ja oli tullut perheen perustaminen puheeksi, jolloin olivat ensin kaarrelleet asian ympärillä ja lopulta sanoneet että mieheni olisi juuri sopiva luovuttaja..

AP

[/quote]Oletko miettinyt miltä sinusta tuntuu että hänellä tulisi olemaan lapsi jonkun muun kun sinun kanssasi? Ja jos pariskunta ainoastaan ovat huoltajia, lapsi varmasti jossain vaiheessa haluaa tutustua isäänsä. Oletteko valmiita siihen? Kysyn vain koska itselläni on kokemusta vastaavasta, ja näin jälkikäteen mieheni ja tietysti minä emme olisi ryhtyneet lahjoittajaksi. 

Asian voi toki varmasti hoitaa muumimukilla mutta kuten sanottiin kaikki muut asiat kannattaa hoitaa asianmukaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksys. Jos ollaan yhdessä niin ei se ole yksin miehesi asia. En muuten ole näitä vastaan, mutta ei sopisi tällainen kuvio meidän liittoon.

Vierailija
24/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:33"]

Minä olisin iloinen, että mieheni haluaa auttaa ystäviään saamaan lapsen jos he eivät itse voi sellaista saada.

[/quote]

Olisitko iloinen myös jos miehesi auttaisi lapsetonta heteropariskuntaa? Kun sehän on ihan sama asia. Vai onko tää nyt tätä ylisuvaitsevaa aah-niin-ihanaa satenkaarta?

Lesboparit voivat paljon paremmin käyttä spermapankkia ja sillä siisti.

Vierailija
25/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä on miehesi? Onko se hänen mielestään hyvä idea? Mä voisin poistua takavasemmalle jos mun mieheni tuollaista tosissaan ehdottaisi... 

Mutta oliko tämä vasta niiden naikkosten ehdotus?

Vierailija
26/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:37"]

Kuinka he olivat puhuneet vain miehellesi vaikka olette yhdessä/naimisissa? Kenties tuo lähestymistapa jo aiheutti ahdistusta. Muuten olen samaa mieltä kuin 2. 

Sinun pitää vielä selvittää itsellesi haluatko olla lapsen kanssa tekemisissä, koska luultavasti jossain vaiheessa se tulee eteen, jollei miehesi sovi että näkee lasta ja on yksi huoltajista. 

[/quote]

Ei olla naimisissa. Olivat olleet viettämässä iltaa yhdessä ja oli tullut perheen perustaminen puheeksi, jolloin olivat ensin kaarrelleet asian ympärillä ja lopulta sanoneet että mieheni olisi juuri sopiva luovuttaja..

AP

[/quote]Oletko miettinyt miltä sinusta tuntuu että hänellä tulisi olemaan lapsi jonkun muun kun sinun kanssasi? Ja jos pariskunta ainoastaan ovat huoltajia, lapsi varmasti jossain vaiheessa haluaa tutustua isäänsä. Oletteko valmiita siihen? Kysyn vain koska itselläni on kokemusta vastaavasta, ja näin jälkikäteen mieheni ja tietysti minä emme olisi ryhtyneet lahjoittajaksi. 

Asian voi toki varmasti hoitaa muumimukilla mutta kuten sanottiin kaikki muut asiat kannattaa hoitaa asianmukaisesti. 

[/quote]

Tuohan se painaa. Jotenkin tuntuu että meidän suhteen intiimiyttä olisi rikottu jos miehellä olisi lapsi jossain muualla.. Ja mitä jos me saisimme joskus omia lapsia? Toisaalta ymmärrän että olen ihan pikkumainen tämän suhteen. Mieheni on todella hyvä mies ja auttaa aina ystäviään mutta mun mielestä nyt on vaan liian iso palvelus kyseessä.

AP

Vierailija
27/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastaan, koska se on miehen biologinen lapsi, jota ei voisi vain jättää "heitteille". Mies pitäisi varmaan sitten hyvät suhteet lapseen, tapaisi säännöllisesti ja myös tukisi rahallisesti, koska minun mielestäni se olisi silti oikea teko. Mutta en olisi valmis ottamaan meidän kahden suhteeseen lasta tuolla tavalla.

Vierailija
28/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:45"]

Olisin vastaan, koska se on miehen biologinen lapsi, jota ei voisi vain jättää "heitteille". Mies pitäisi varmaan sitten hyvät suhteet lapseen, tapaisi säännöllisesti ja myös tukisi rahallisesti, koska minun mielestäni se olisi silti oikea teko. Mutta en olisi valmis ottamaan meidän kahden suhteeseen lasta tuolla tavalla.

[/quote]

Ei, mies ei olisi mitenkään osallinen lapsen kasvatuksessa vaikka ovatkin hyviä kavereita. Se on varmaa. -AP

Vierailija
29/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:33"]

Minä olisin iloinen, että mieheni haluaa auttaa ystäviään saamaan lapsen jos he eivät itse voi sellaista saada.

[/quote]

Olisitko iloinen myös jos miehesi auttaisi lapsetonta heteropariskuntaa? Kun sehän on ihan sama asia. Vai onko tää nyt tätä ylisuvaitsevaa aah-niin-ihanaa satenkaarta?

Lesboparit voivat paljon paremmin käyttä spermapankkia ja sillä siisti.
[/quote]
Hyväksyisin, jos mies ei harrastaisi seksiä toisten naisten kanssa. Koskee siis toki lesboparillekin luovuttamista, mutta sisälsin aiempaan kommenttiini oletuksen, että lesbonainen tuskin haluaisikaan miehen kanssa seksiä.
Sperma on vain spermaa ja jos sitä lahjoitetaan pariskunnalle, niin en ymmärrä, missä on ongelma.
Ehkä olen vähän ylisuvaitsevainen, mutta se taas on ihan oma ongelmani. Haleja ja pusuja teillekin kaikille, jotka sanoistani vedätte herneitä nenukkiin.

Vierailija
30/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:37"]

[/quote]

AP

[/quote]

Tuohan se painaa. Jotenkin tuntuu että meidän suhteen intiimiyttä olisi rikottu jos miehellä olisi lapsi jossain muualla.. Ja mitä jos me saisimme joskus omia lapsia? Toisaalta ymmärrän että olen ihan pikkumainen tämän suhteen. Mieheni on todella hyvä mies ja auttaa aina ystäviään mutta mun mielestä nyt on vaan liian iso palvelus kyseessä.

AP

[/quote]Minua ei sinänsä häiritse että lapsi syntyi aiemmin kun me saimme lapsia,muuten asiat vaan eivät ole menneet hyvin. Mutta se ei tarkoita ettei teillä menisi, kunhan kaikesta sovitaan kunnolla. Oikeassa olet että päätös on todella suuri, niin suuri ettei sitä ihan hetkessä kannata päättää.  Miehesti pitää ymmärtää asia myös sinun kannaltasi varsinkin kun pari on hänen ystäviään ja tietysti haluaa auttaa. Asiat vaan voivat muuttua, ikinä ei voi tietää mitä kulman takaa tulee. 

Vierailija
31/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, luin että naisparalle...

Vierailija
32/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suostuisi. menkööt spermapankkiin. :)

Vierailija
33/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hyväksyisi. En sitten millään, vaikka haluaisin. Liian monimutkainen juttu.

Vierailija
34/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotenkin puuttuu naisilta tilannetaju jos kyselevät varatulta mieheltä spermaa. Idiootit.

Vierailija
35/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että mies suostuisi kysymättä naisystävältään. Eikä ap mainitse, ovatko avo- vai aviopari (tai kauanko ovat olleet suhteessa, onko jo se vakiintuva suhde).

Vierailija
36/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät voi ottaa anonyymiltä? Miksi luovuttaja pitää olla tiedossa?

Vierailija
37/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:55"]

Vaikea uskoa, että mies suostuisi kysymättä naisystävältään. Eikä ap mainitse, ovatko avo- vai aviopari (tai kauanko ovat olleet suhteessa, onko jo se vakiintuva suhde).

[/quote]

Ollaan oltu noin vuosi yhdessä. Kyllähän mies tietenkin kuuntelee mun mielipidettä asiasta mutta olen vähän kahden vaiheilla. Tuntuisi kauhean itsekkäältä kieltää koko juttu ja evätä samalla tämän pariskunnan unelma omasta lapsesta... Mutta toisaalta en ymmärrä että miksi he eivät voi vaan mennä spermapankkiin tai kysyä joltain toiselta :(

AP

Vierailija
38/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sen pitää olla sinun miehesi? Eikös ne saa jostain muualta sitä spermaa?

Vierailija
39/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:55"]

[/quote]

Ollaan oltu noin vuosi yhdessä. Kyllähän mies tietenkin kuuntelee mun mielipidettä asiasta mutta olen vähän kahden vaiheilla. Tuntuisi kauhean itsekkäältä kieltää koko juttu ja evätä samalla tämän pariskunnan unelma omasta lapsesta... Mutta toisaalta en ymmärrä että miksi he eivät voi vaan mennä spermapankkiin tai kysyä joltain toiselta :(

AP

[/quote]Sun kannattaa nyt miettiä tätä, mutta minusta vaikuttaa kun nyt jo otat asian näin syvästi, että keskustelet miehesi kanssa jos pariskunnalla olisi joku toinen ehdokas. Vaikea sanoa tuntematta miestäsi mutta luuletko että hän voisi olla niin otettu tuosta kysymyksestä ettei halua kieltäytyä? Se sama ja muutama aiempi, jolla on kokemusta, en ikinä muista kuitata:)

Vierailija
40/96 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, ja pitäisin miestäni melkoisena tollona jos ehdottaisi semmoista. Tosin on tuo naisparikin outo, että kyselee varatulta kaverilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi