Tradenomiksi monimuoto-opiskeluna?
Onko kukaan opiskellut? Millaista oli tuo iltaopiskelu, oliko joka arki-ilta pakko olla läsnä jossain verkkokurssilla? En olisi töissä (paitsi korkeintaan osa-aikaisena), eikä lapsia ole, mutta pidän enemän itsenäisestä opiskelusta ja siitä että saan opiskella omaan tahtiini, siksi harkitsen monimuotoa. Onko minulla mitään mahdollisuuksia pärjätä tuolla yo-pohjalla, vai vaatiiko opiskelu käytännön työkokemusta ko. alalta? Kokemuksia?
Kommentit (10)
Riippuu täysin oppilaitoksesta, onko lähes täysin itsenäistä opiskelua vai vaatiiko läsnäoloa. Hämeenlinnassa ei tarvitse olla paikalla kuin ekalla kerralla, muuten opiskellaan täysin itsenäisesti. Tampereella on lähiopiskelua useita iltoja viikossa. Seinäjoella taas noin joka toinen lauantai.
Tehtäviä voi tehdä mihin vuorokaudenaikaan huvittaa, ellei nyt satu olemaan joku verkkoluento suorana lähetyksenä ja siihen pitää osallistua puhumalla tai kirjoittamalla.
Olen ollut Samkissa Huittisten toimipisteessä, valmistuin vuonna 2012. Paikalla kävin orientaatiopäivillä eli ekat 2 päivää ja sen jälkeen muistaakseni kaksi kertaa koko opiskeluaikana. Pari pakollista verkkojuttua oli (mm. Englanninkurssilla) ja verkkotentit mutta muuten oli täysin omatahtista.
Tuolla, minne suunnittelen hakevani, on lähiopetusta 2pv/kk. Lähinnä noita verkko-opintoja mietin, että saako niitä tehdä itselle sopivina aikoina, vai onko noita pakollisia verkkoluentoja joissa on oltava paikalla (video/ääni) joka arki-ilta, vai satunnaisesti? Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Mutta kiitos vastauksistanne! Ap
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:57"]Ja pystyykö verkkotehtäviä siis tekemään omien aikataulujen mukaan myös päivisin, vai tarkoittaako tuo että opinnot tapahtuvat vain iltaisin klo 17.30-20.00? Ja joka arki-ilta? AP
[/quote]
Milloin vaan kunhan palautat ajoissa. Harvoin joku liveonlineluento, mitta ne nauhotetaan. Joskus piti joku esitelmän kaltainen pitää tiettyyn aikaan sen connect pron kautta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 14:14"]Tuolla, minne suunnittelen hakevani, on lähiopetusta 2pv/kk. Lähinnä noita verkko-opintoja mietin, että saako niitä tehdä itselle sopivina aikoina, vai onko noita pakollisia verkkoluentoja joissa on oltava paikalla (video/ääni) joka arki-ilta, vai satunnaisesti? Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Mutta kiitos vastauksistanne! Ap
[/quote]
Yleensä tosiaan nauhotetaan, livenä seurata voi jos kysymyksiä haluaa esittää.
Kiitos paljon vastanneille, näistä oli tosissaan hyötyä minulle:-)
Kiitos paljon vastanneille, näistä oli tosissaan hyötyä minulle :-)
Ja pystyykö verkkotehtäviä siis tekemään omien aikataulujen mukaan myös päivisin, vai tarkoittaako tuo että opinnot tapahtuvat vain iltaisin klo 17.30-20.00? Ja joka arki-ilta? AP