Myrskyluodon Maija ja AV
Olen katsellut Myrskyluodon Maijan kolme ekaa jaksoa (olen nähnyt sarjan monesti aiemmin) ja koko ajan mielessä pyöri AV. Kilvan olisi oltu tekemässä lasuja. Jätetään vauva yksin nukkumaan, kun isä lähtee saattamaan äitiä kirkotusreissulle. Lapsi hukkuu rantaveteen. Jätetään 11v ja 9v talonvahdeiksi kun äiti ja isä lähtevät pienempien kanssa yön yli kestävälle kirkkoreissulle. Lapsenpäästäjä kertoo, että häneltä on hukkunut kaksi lasta kaivoon. Siinäpä voi peilata nykypäivään ja Puuhamaa-äiteihin.
Kommentit (3)
Mua häiritsi siinä tulipalojaksossa kun eivät voineet mennä saunaan kun ei saa viritettyä tulia kun tulentekovehkeet jäi palavaan tupaan. Niin, mites se valtava roihu siinä vieressä kun se tupa paloi. Kai siitä olis jotenkin saanut tulen aikaiseksi...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:25"]Mua häiritsi siinä tulipalojaksossa kun eivät voineet mennä saunaan kun ei saa viritettyä tulia kun tulentekovehkeet jäi palavaan tupaan. Niin, mites se valtava roihu siinä vieressä kun se tupa paloi. Kai siitä olis jotenkin saanut tulen aikaiseksi...
[/quote]
Siinä olikin kyse juuri siitä kylmästä ironiasta jonka jumala heille heitti. Poltti talon ja poltti tulentekovälineet.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:40"]
Olen katsellut Myrskyluodon Maijan kolme ekaa jaksoa (olen nähnyt sarjan monesti aiemmin) ja koko ajan mielessä pyöri AV. Kilvan olisi oltu tekemässä lasuja. Jätetään vauva yksin nukkumaan, kun isä lähtee saattamaan äitiä kirkotusreissulle. Lapsi hukkuu rantaveteen. Jätetään 11v ja 9v talonvahdeiksi kun äiti ja isä lähtevät pienempien kanssa yön yli kestävälle kirkkoreissulle. Lapsenpäästäjä kertoo, että häneltä on hukkunut kaksi lasta kaivoon. Siinäpä voi peilata nykypäivään ja Puuhamaa-äiteihin.
[/quote]Niinpä, ja täällä vaan valivali, kun päiväkoti päättää eskariajasta, eikä voi viedä lasta silloin, kun huvittaa, huoh