Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen paikka Jyväskylä on asua?

Vierailija
02.08.2015 |

Muuttaisinko....

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:58"]Tuppisuisia metri ja kuusikymmentäsenttiä pitkiä kaupunkilaisjuppeja. Paljon wannabe-huippu-urheilijoita. String-perseisiä tiukkapilluja toki on baarit täynnä. Sitten on myös paljon näitä kaljupäisiä oikeistolaisia, jotka hakkaavat viattomia sivullisia. Ihan ok kaupunki kesäisin. Talvella ihmisillä on ananakset persereijissä.
[/quote]

Mikä siinä onkin että talvella täällä on kaikki niin pahantuulisia? Kivaa kun elämästä nautitaan tasan se 2kk vuodessa.
Nimim. muuttamassa pois

Vierailija
22/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Jyväskylässä 6 vuotta liikuntatieteellisessä. Ihan mukava pikku kaupunki. Itse en kyllä silti kotiutunut ja heti opiskelujen päätyttyä muutin kotiin (Helsinki).

Ystäviä on siellä ja pari kertaa vuodessa käyn moikkaamassa. Mitä ap haet? Kaupunki on kaunis, varsinkin kesällä ja jos pikkukaupnkielämää haet, niin varmaan yksi parhaista. Voin suositella:). Nyt juuri jopa kansainvälinen, kun rallit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehreä, kompakti, monipuoliset palvelut ja elävä & kehittyvä keskusta. Kaikkialle pääsee pyörällä, on hyvät liikuntamahdollisuudet ja kulttuuriakin ihan tarpeeksi. Junalla helppo lähteä reissuun ja esim. Tampere ja Kuopio ovat kohtuullisen matkan päässä, jos haluaa käydä toisessa kaupungissa palloilemassa. Paljon opiskelijoita ja siksi ei ole mikään näivettyvä mesta. Monenlaista porukkaa mahtuu samaan kaupunkiin, saa olla oma itsensä. Tykkään. :)

Vierailija
24/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsien rikastuttama paikka.

Vierailija
25/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:58"]

Tuppisuisia metri ja kuusikymmentäsenttiä pitkiä kaupunkilaisjuppeja. Paljon wannabe-huippu-urheilijoita. String-perseisiä tiukkapilluja toki on baarit täynnä. Sitten on myös paljon näitä kaljupäisiä oikeistolaisia, jotka hakkaavat viattomia sivullisia. Ihan ok kaupunki kesäisin. Talvella ihmisillä on ananakset persereijissä.

[/quote]

Tällainen teksti kertoo taas enemmän kirjoittajasta itsestään kuin kirjoituksen kohteesta.

[/quote]Älä nyt, kun kerran joku kohta meni oikeinkin, mutta taisivat ne kaljupäiset oikeistolaiset olla jostain muualta tänne kokoontuneet.

Vierailija
26/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppisuisia metri ja kuusikymmentäsenttiä pitkiä kaupunkilaisjuppeja. Paljon wannabe-huippu-urheilijoita. String-perseisiä tiukkapilluja toki on baarit täynnä. Sitten on myös paljon näitä kaljupäisiä oikeistolaisia, jotka hakkaavat viattomia sivullisia. Ihan ok kaupunki kesäisin. Talvella ihmisillä on ananakset persereijissä.

[/quote]

Tällainen teksti kertoo taas enemmän kirjoittajasta itsestään kuin kirjoituksen kohteesta.

[/quote]

Kohteiden maine on jo murskattu. Antaa poikien pelata pallopelejä. Tiukat pillut on opiskelijaneidoilla toki.

Vierailija
27/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisenä ja 27 vuoden kokemuksella voin kertoa nyt yhtään kiertelemättä.
-Ihmiset ovat itteensä täynnä olevia korkeastikoulutettuja. Jotka asuvat yleensä Lutakossa joka on teennäisesti tehty ylihintaisilla asunnoilla mukamaksi paremmaksi alueeksi.
-Alkuperäisiä Jyväskyläläisiä on harvassa ja ne ketkä ovat jääneet ovat juurikin näitä elämäm koululaisia.
-Koska kaupunki on opiskelijakaupunki ja 1/3 vastaantulijasta on opiskelija niin asukasvaihtuvuus on erittäin suurta sekä kaupunki kuolee kesäisin.
-Koko kaupunki oikeestaa keskittyy kävelykadun ympärille joka on kyllä älyttömän pieni ja sen ulkopuolella ei sitten olekkaan kuin asutusta.
-Maisemat pilataan joka paikassa upeilla kivetyksillä ja puita ei tarvita. Sekä tehdään 5.000.000€ turhia tunneleita joka tehdään Jyväsjärven alapuolelle ja se sitten ei pidäkkään vettä.
-Ne hienot kulttuuritapahtumat joihin kuuluu sataman yö ja yläkaupungin yö ja siihen ne sit jäikin. Turisteja ei saada kuin ralleilla tänne.
-Jyväskylän liikenteen monopoliaseman ansiosta Hesassa korkeitten bussilippujen hintojen valittajat rupeavat lähinnä naurattamaan. Tosin ei täällä bussia tartte oikeastaan kovinkaan moni jos ei ole läski joka haluaa olla sitä jatkossakin, koska välimatka eivät ole pitkiä ja todennäköisesti olet pyörällä aikaisemmin perillä.
-JAMK korkeineen sisäänpääsypisteineen ei kyllä ole yhtään sellainen kun luulis olevan. Parempaa koulutusta saa muualtakin.
-Sossussa käsittelyajat noin 11 arkipäivää kun laki sanoo, että 7 arkipäivässä pitäs olla done.
-Hammaslääkäriajat noin puolen vuoden päähän.
-Työllistyminenkin on aika vaikeaa ja työttömyysaste onkin varmaan TOP5
-Kaikki tietää kuka on Manu Voutilainen.

Joo ja häivyn itsekkin täältä todennäköisesti kun toivottavasti saan paperit ulos JAMKista noin vuoden päästä.
Muuta Tampereelle, sinne ne muutkin menee.

Vierailija
28/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:10"]Opiskelin Jyväskylässä 6 vuotta liikuntatieteellisessä. Ihan mukava pikku kaupunki. Itse en kyllä silti kotiutunut ja heti opiskelujen päätyttyä muutin kotiin (Helsinki).

Ystäviä on siellä ja pari kertaa vuodessa käyn moikkaamassa. Mitä ap haet? Kaupunki on kaunis, varsinkin kesällä ja jos pikkukaupnkielämää haet, niin varmaan yksi parhaista. Voin suositella:). Nyt juuri jopa kansainvälinen, kun rallit.
[/quote]
Mitä haen...
Minulla asuu sukulaisia ja ystäviä pohjoisessa, etelässä ja idässä. Ajattelin että Jyväskylä olisi keskellä Suomea ja sieltä olisi kohtuullinen matka "kaikkialle". Pienet ja kompaktit paikkakunnat viehättää enemmän kuin isot kaupungit tai alueet joissa palveluita täytyy hakea kaukaa.
.
Luulen että kaikki suomalaiset on aika ankeita ja sisäänpäinkääntyneitä talvella. Että sen ei kannata antaa nyt kamalasti vaikuttaa.
Ap

Vierailija
29/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mua ei kiinnosta vittuakaan mitä sä mun mielipiteestä ajattelet. Kaupunkin on täynnä opiskelijoita ja sitten näitä varakkaita oikeistolaisia. Painu sinne kauppaan ostamaan se 15 euron valmisevääsi ja 5 euron sokerivesi.

Vierailija
30/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:10"]Opiskelin Jyväskylässä 6 vuotta liikuntatieteellisessä. Ihan mukava pikku kaupunki. Itse en kyllä silti kotiutunut ja heti opiskelujen päätyttyä muutin kotiin (Helsinki). Ystäviä on siellä ja pari kertaa vuodessa käyn moikkaamassa. Mitä ap haet? Kaupunki on kaunis, varsinkin kesällä ja jos pikkukaupnkielämää haet, niin varmaan yksi parhaista. Voin suositella:). Nyt juuri jopa kansainvälinen, kun rallit. [/quote] Mitä haen... Minulla asuu sukulaisia ja ystäviä pohjoisessa, etelässä ja idässä. Ajattelin että Jyväskylä olisi keskellä Suomea ja sieltä olisi kohtuullinen matka "kaikkialle". Pienet ja kompaktit paikkakunnat viehättää enemmän kuin isot kaupungit tai alueet joissa palveluita täytyy hakea kaukaa. . Luulen että kaikki suomalaiset on aika ankeita ja sisäänpäinkääntyneitä talvella. Että sen ei kannata antaa nyt kamalasti vaikuttaa. Ap

[/quote]

Keskisuomalaiset ovat tunnettuja puhumattomuudestaan. Saa lähes rautakangella kaivella mielipidettä tai suuta auki. Nopeammin saa reaktion paukauttamalla nyrkillä naamaan. Eli jos olet Jklssä pulassa ja tarvitset apua niin kannattaa lyödä naamaan niin suu aukeaa nopeammin.

Vierailija
31/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaupunkini. Viihdyin kyllä todella hyvin, mutta työt veivät sitten muualle.

Vierailija
32/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:10"]Opiskelin Jyväskylässä 6 vuotta liikuntatieteellisessä. Ihan mukava pikku kaupunki. Itse en kyllä silti kotiutunut ja heti opiskelujen päätyttyä muutin kotiin (Helsinki). Ystäviä on siellä ja pari kertaa vuodessa käyn moikkaamassa. Mitä ap haet? Kaupunki on kaunis, varsinkin kesällä ja jos pikkukaupnkielämää haet, niin varmaan yksi parhaista. Voin suositella:). Nyt juuri jopa kansainvälinen, kun rallit. [/quote] Mitä haen... Minulla asuu sukulaisia ja ystäviä pohjoisessa, etelässä ja idässä. Ajattelin että Jyväskylä olisi keskellä Suomea ja sieltä olisi kohtuullinen matka "kaikkialle". Pienet ja kompaktit paikkakunnat viehättää enemmän kuin isot kaupungit tai alueet joissa palveluita täytyy hakea kaukaa. . Luulen että kaikki suomalaiset on aika ankeita ja sisäänpäinkääntyneitä talvella. Että sen ei kannata antaa nyt kamalasti vaikuttaa. Ap

[/quote]

Keskisuomalaiset ovat tunnettuja puhumattomuudestaan. Saa lähes rautakangella kaivella mielipidettä tai suuta auki. Nopeammin saa reaktion paukauttamalla nyrkillä naamaan. Eli jos olet Jklssä pulassa ja tarvitset apua niin kannattaa lyödä naamaan niin suu aukeaa nopeammin.
[/quote]
Siksi Jkl.n kävelykatu oli Suomen vaarallisimpia paikkoja kello kolmen jälkeen yöllä

Vierailija
33/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupunki mikä kotikaupunki.Itse rakastan tätä enkä voisi kuvitella asuvani muualla.Joo eiköhän noita kaikenmaailman hiihtäjiä joka kaupungissa asu.Ja mua ei ainakaan häiritse nää kahelit.Niitäkun näkee muuallakin ja omaa elämääni itse ainakin elän,välittämättä muista,etenkään näistä erilaisen tien kulkijoista.Suosittelen.

Vierailija
34/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluulottomasti vaan tänne, ei kannata välittää näiden katkerien palstalaisten vuodatuksista: heillä on joka paikassa vaikeaa. Ensinnäkään tämä ei ole pikkukaupunki Suomen mittakaavassa, yli 135000 asukasta. Joka kylässä on omat ongelmansa. Ydinkeskusta on muutama katu ristikkäin kuten monessa muussakin Suomen kaupungissa. Järvet ympäröi monelta suunnalta kaupunkia. Kivoja lähiöitä ja sitten niitä synkemmän puoleisia myös. Itse asun Palokassa, eikä mulla mitään valittamista. Kunnalliseen hammaslääkäriin erittäin vaikea päästä.

Vierailija
35/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonläheinen pikkukaupunki, järviä ym löytyy. Kaupunkikulttuuri puuttuu, ei kauniita rakennuksia keskustassa, eikä historiaa. Mutta mukavia avoimia ihmisiä. Mitä nyt nämä eiliset sekopäät.

Vierailija
36/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:44"]Ennakkoluulottomasti vaan tänne, ei kannata välittää näiden katkerien palstalaisten vuodatuksista: heillä on joka paikassa vaikeaa. Ensinnäkään tämä ei ole pikkukaupunki Suomen mittakaavassa, yli 135000 asukasta. Joka kylässä on omat ongelmansa. Ydinkeskusta on muutama katu ristikkäin kuten monessa muussakin Suomen kaupungissa. Järvet ympäröi monelta suunnalta kaupunkia. Kivoja lähiöitä ja sitten niitä synkemmän puoleisia myös. Itse asun Palokassa, eikä mulla mitään valittamista. Kunnalliseen hammaslääkäriin erittäin vaikea päästä.
[/quote]
Mitkä on niitä "hyviä" alueita? Mitä kannattaa välttää?

Vierailija
37/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:32"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:10"]Opiskelin Jyväskylässä 6 vuotta liikuntatieteellisessä. Ihan mukava pikku kaupunki. Itse en kyllä silti kotiutunut ja heti opiskelujen päätyttyä muutin kotiin (Helsinki). Ystäviä on siellä ja pari kertaa vuodessa käyn moikkaamassa. Mitä ap haet? Kaupunki on kaunis, varsinkin kesällä ja jos pikkukaupnkielämää haet, niin varmaan yksi parhaista. Voin suositella:). Nyt juuri jopa kansainvälinen, kun rallit. [/quote] Mitä haen... Minulla asuu sukulaisia ja ystäviä pohjoisessa, etelässä ja idässä. Ajattelin että Jyväskylä olisi keskellä Suomea ja sieltä olisi kohtuullinen matka "kaikkialle". Pienet ja kompaktit paikkakunnat viehättää enemmän kuin isot kaupungit tai alueet joissa palveluita täytyy hakea kaukaa. . Luulen että kaikki suomalaiset on aika ankeita ja sisäänpäinkääntyneitä talvella. Että sen ei kannata antaa nyt kamalasti vaikuttaa. Ap [/quote] Keskisuomalaiset ovat tunnettuja puhumattomuudestaan. Saa lähes rautakangella kaivella mielipidettä tai suuta auki. Nopeammin saa reaktion paukauttamalla nyrkillä naamaan. Eli jos olet Jklssä pulassa ja tarvitset apua niin kannattaa lyödä naamaan niin suu aukeaa nopeammin. [/quote] Siksi Jkl.n kävelykatu oli Suomen vaarallisimpia paikkoja kello kolmen jälkeen yöllä

[/quote]

Hyvästä syystä. Mitäs olette niin vitun hiljaisia. Älkää helvetissä muuttako jos ette tunne sieltä ketään. Jääpalikkakin lämpiää nopeammin.

Vierailija
38/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukapunki se vaan on. Suomessa ei ole kuin yksi kaupunki. Jyväskylä ihan kiva pikku paikka, asuin siellä pari vuotta ja tykkäsin. Jos haluaa pikkukaupunkielämää, kaunista luontoa, peruspalveluita ja mukavaa, rauhallista elämmää, niin yes. Kulttuuriakin tarjolla jonkin verran. Ikävän pitkä matka stadiin, mutta Tampere lähellä, jossa kultttuuritarjonta jo paljon parempaa.

Vierailija
39/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:44"]Ennakkoluulottomasti vaan tänne, ei kannata välittää näiden katkerien palstalaisten vuodatuksista: heillä on joka paikassa vaikeaa. Ensinnäkään tämä ei ole pikkukaupunki Suomen mittakaavassa, yli 135000 asukasta. Joka kylässä on omat ongelmansa. Ydinkeskusta on muutama katu ristikkäin kuten monessa muussakin Suomen kaupungissa. Järvet ympäröi monelta suunnalta kaupunkia. Kivoja lähiöitä ja sitten niitä synkemmän puoleisia myös. Itse asun Palokassa, eikä mulla mitään valittamista. Kunnalliseen hammaslääkäriin erittäin vaikea päästä.
[/quote]
Mitkä on niitä "hyviä" alueita? Mitä kannattaa välttää?
[/quote]
Palokka, Lohikoski, Nenäniemi, Mäkimatti ja ylihintainen Lutakko.
Nähihin en mene ikinä.
Pupuhuhta, Keltinmäki Kangaslampi sit se Kangaslammen takana se kerrostalo alue jota en nyt muista. Osa Kuokkalsta on ihan täyttä pas... Mutta sielläkin on niitä hyviä aluieta kuten sillan kupeessa

Vierailija
40/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäisin ehkä (muiden puheiden mukaan) Keltinmäkeä, Pupuhuhtaa, Kangaslampea, Kuokkalan keskustaa, Jyskässäkin joitain alueita. En ole itse näissä asunut, mutta ehkä nämä paikat mielletään jotenkin huonommiksi alueiksi.