16 v ja raskaana
Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana.
Ei enää ikinä suojaamatonta seksiä.
Haluisin kysyä, että miten helposti abortin pääsee tekemään/sattuuko se?
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:55"]Soita terveyskeskukseen, pöljä.
[/quote]
Tai jos tekisit ensin sen testin. Huoh.
Teet testin ja jos olet raskaana tilaat lääkärille ajan, joka kirjoittaa sulle lähetteen aborttia varten.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana.
[/quote]
Milloin sitä seksiä,ilman ehkäisyä on harrastettu? Ihan noin testin teon takia kyselen.
Abortin saa halutessaan, soitat terveyskeskukseen, ja kerrot tilanteen, he neuvovat eteenpäin.
Abortti voi sattua, mutta niin sattuu synnytyksin. Kipulääkettä saa, ja muista että sinulla on oikeus kivunlievitykseen.
Ja jatkossa, pidä huoli ehkäisystä!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:59"]Abortin saa halutessaan, soitat terveyskeskukseen, ja kerrot tilanteen, he neuvovat eteenpäin.
Abortti voi sattua, mutta niin sattuu synnytyksin. Kipulääkettä saa, ja muista että sinulla on oikeus kivunlievitykseen.
Ja jatkossa, pidä huoli ehkäisystä!
[/quote]
. No ennen testin tekoa ei kannata soitella minnekään
Pääsee helposti ja kyllä sattuu. Tee nyt kuitenkin ensin raskaustesti, ihan marketeista löytyy tai sitten apteekista. Tai jos et itse halua tehdä niin neuvolassa voit sen myös saada ilmaiseksi. Sitten soitat nyt lähimpään neuvolaasi (google auttaa) ja kerrot ei-toivotusta raskaudesta. Saat ajan lääkärille joka kirjoittaa sinulle lupalapun aborttiin ja lähetteen sairaalaan. Sairaalassa pääset toisen lääkärin luo joka kirjoittaa myös tuon lupalapun ja ultraa sekä antaa sinulle mukaan lääkkeet joilla abortti tehdään kotona. Halutessasi voit päästä myös osastolle sen tekemään. Lääkkeet otetaan sekä suun että emättimen kautta. Saat myös vähän voimakkaampaa kipulääkettä koska kivut on yleensä menkkakipuja kovemmat. Jos otat lääkkeet kotona tulee sinulla olla joku tukihenkilö siltä varalta että kivut yltyy mahdottomaksi. Kannattaa puhua vanhemmille jos suinkin mahdollista, yksin abortin läpi käyminen on iso ja raskas juttu!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana.
[/quote]
Milloin sitä seksiä,ilman ehkäisyä on harrastettu? Ihan noin testin teon takia kyselen.
[/quote]
N. 2 viikkoa sitten. Menkat täytyisi alkaa vähän yli viikon päästä.
Ni tuliko tämä nyt jotenkin yllätyksenä taas? Mitä liikku päässä tolla hetkellä, että naidaanpa ilman ehkäsyä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi et laittanut otsikkoon kysymysmerkkiä? Ei se vielä testissä välttämättä näy. Siis mahd.radkaus
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana. Ei enää ikinä suojaamatonta seksiä. Haluisin kysyä, että miten helposti abortin pääsee tekemään/sattuuko se? [/quote] Milloin sitä seksiä,ilman ehkäisyä on harrastettu? Ihan noin testin teon takia kyselen. [/quote] N. 2 viikkoa sitten. Menkat täytyisi alkaa vähän yli viikon päästä.
[/quote]
No, millaisia oireita sulla sit on?
Ensin testi, sitten soitat terveysasemalle. Haluat päästä nopeasti toimenpiteeseen koska yli 12 viikon sikiön abortointiin pitää hakea lupa, joten toimi pian.
Toimenpide riippuu siis siitä miten pitkälle raskaus on edennyt.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täytyisi? No, odotat nyt niiden alkuun. Jos ei ala teet testin. Mitä oireita sinulla on nyt?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:00"]Pääsee helposti ja kyllä sattuu. Tee nyt kuitenkin ensin raskaustesti, ihan marketeista löytyy tai sitten apteekista. Tai jos et itse halua tehdä niin neuvolassa voit sen myös saada ilmaiseksi. Sitten soitat nyt lähimpään neuvolaasi (google auttaa) ja kerrot ei-toivotusta raskaudesta. Saat ajan lääkärille joka kirjoittaa sinulle lupalapun aborttiin ja lähetteen sairaalaan. Sairaalassa pääset toisen lääkärin luo joka kirjoittaa myös tuon lupalapun ja ultraa sekä antaa sinulle mukaan lääkkeet joilla abortti tehdään kotona. Halutessasi voit päästä myös osastolle sen tekemään. Lääkkeet otetaan sekä suun että emättimen kautta. Saat myös vähän voimakkaampaa kipulääkettä koska kivut on yleensä menkkakipuja kovemmat. Jos otat lääkkeet kotona tulee sinulla olla joku tukihenkilö siltä varalta että kivut yltyy mahdottomaksi. Kannattaa puhua vanhemmille jos suinkin mahdollista, yksin abortin läpi käyminen on iso ja raskas juttu!
[/quote]
Kiitos paljon asiallisesta viestistäsi, tää autto paljon. :) Poikaystävä on ainakin tukenani ja vanhemmille en ehkä uskalla/halua kertoa.
Odottelet siihen asti kunnes kuukautisten tulisi alkaa, jos ei näy eikä kuulu tee raskaustesti, jos positiivinen, soita terveyskeskukseen, jos negatiivinen, odota vaikka viikko jos ei vieläkään kuulu kuukautisia, soitto terveyskeskukseen...
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sitten olet kyllä kovin ajoissa raskausepäilyn kanssa. Jos olisitkin tullut tuista raskaaksi niin alkio on vasta kiinnittymässä kohdun seinään eikä raskausoireita niin aikaisessa vaiheessa ole kuin hyvin harvalla. Mielikin tekee usein tepposen kun pelkää olevansa raskaana ja löydät itseltäsi kaikki mahdolliset raskausoireet. Jollei menkat ala ajallaan niin tee testi kun ovat päivän-pari myöhässä ja siitä sitten eteenpäin mikäli sattuisi näyttämään positiivista. Toivotaan nyt kuitenkin ettet ole raskaana, koitahan rentoutua ja saada ajatuksia muualle tällä välin! :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]
Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana. Ei enää ikinä suojaamatonta seksiä. Haluisin kysyä, että miten helposti abortin pääsee tekemään/sattuuko se?
[/quote]
Onneksi olkoon tulevasta äitiydestä. Jos olisit antanut kakkoseen niin tällaista ongelmaa ei olisi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:52"]Poikaystäväni kanssa harrastettiin suojaamatonta seksiä ja nyt oireista päätellen olen raskaana. Ei enää ikinä suojaamatonta seksiä. Haluisin kysyä, että miten helposti abortin pääsee tekemään/sattuuko se? [/quote] Milloin sitä seksiä,ilman ehkäisyä on harrastettu? Ihan noin testin teon takia kyselen. [/quote] N. 2 viikkoa sitten. Menkat täytyisi alkaa vähän yli viikon päästä.
[/quote]
No, millaisia oireita sulla sit on?
[/quote]
Tällähetkellä alavatsan nipistely, turvotusta, väsymystä ihan kokoajan vaikka olisinkin nukkunut tarpeeksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No et ole.
Ei aborttia tehdä tuonikäisille.