Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anaalipolyyppi kokemuksia, leikkaus?

Kauhuissaan
03.03.2022 |

Voi hauenleuka. Olen taistellut peräpukamien kanssa jo kauan ja nyt peräluukun alkupäästä sisältä löytyi polyyppi. Lie tämä alku ja juuri kaikille ongelmille. Peräpäässä tuntuu välillä hiertävän jokin jonka huomasi varsinkin liikkuessa, jos vaiva pahaksi pääsi niin liikunta, työt ja kaikki elämä pysähtyi siihen. Kauhea särky, jomotus eikä ilman itkua heitetty vessareissua. Lääkäri vihjaisi että polyyppi pitäisi poistaa leikkauksella. Voi videopeli. Kauhistuttaa koko ajatus peräosaston leikkauksesta. Onko jollain tehty anaalipolyyppi leikkausta? Kuinka pitkä sairausloma tiedossa ja miten parani? Vai paraniko ollenkaan? Kokemuksia

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miten sinun operaatio meni ja oliko jälkipuintia? Tutkittiinko polyyppi, vai todettiinko heti vaarattomaksi?

Itselläni tutkimukset ja operaatio edesspäin ..

Vierailija
2/15 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut uusinta tutkimuksiin. Polyyppi meinaa alkaa vaivaamaan. Pitäisi mennä tutkimuksiin. Kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaalipolyyppi ikävä mutta hoidettavissa. Ikävät oireet ennen leikkausta.

Vierailija
4/15 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen muttei vaivaa mitenkään ja lääkäri ei suositellut poistoa, koska kuulemma on jonkinasteinen komplikaatioriski ja alueella haavan paraneminen on hidasta ja kivuliasta. Mutta sullahan se polyyppeja vaivaa nytkin koko ajan, joten ehkä se olisi parempi kärsiä leikkaus kerran ja sitten olla toivottavasti oireeton?

Vierailija
5/15 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin anaalipoppi ja luulin että se on joku uusi musiikinlaji :D

Vierailija
6/15 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kysymään lääkäriltä mahdollisuutta polyyppien argonointiin eli "polttamiseen" jäädyttämällä.

Pötkö takapuoleen, hieman inhoittavaa, mutta sen kestää kyllä kunnon puudutuksella. Tehokasta.

Varmaankin riippuu tapauksesta, mitä jälkivaikutuksia tulee.

Vierailija
7/15 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen menossa vaivaamattoman anaalipolyypin poistoon ja minulle lääkäri kertoi, että toimenpide on helppo ja haava paranee ko.alueella nopeasti. Onko kenelläkään kokemusta anaalipolyypin poistosta ja siitä toipumisesta?

Vierailija
8/15 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette leikkauksiin? Säännöllinen anaaliseksi estää lonkeroiden kasvamisen ja rassaa ne kyllä poiskin.

Vierailija
9/15 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia leikkauksesta?

Vierailija
10/15 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikko sitten leikaikkauksessa. Toipuminen on ollut helppoa, ainoastaan vessareissuilla vähän kirpaisee ja saattaa tulla verta pönttöön, mutta buranalla pärjäsi hyvin ekat 2 päivää. Sen jälkeen olen käyttävänyt vain puudutusgeeliä ennen kakkailua.

Vierailija
11/15 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä poistettu paikallispuudutuksessa vai nukutuksessa? Mulla olis ens viikolla edessä ja se tehdään nukutuksessa. Vähän jännittää toipuminen, mutta kiva kuulla hyviä kokemuksia!

Vierailija
12/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa polyyppi on sijainnut teillä leikatuilla? Minulla se sijaitsee aivan aukon suulla. Onko kipeä toipuminen? Miten istuminen onnistunut

Vierailija
13/15 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, voiko anaalipolyyppi olla kipeä tai vuotaa verta?

Itselläni nimittäin on pitkäaikainen anaalifissuura (haavauma) ja tämän toteamisen yhteydessä todettiin anaalipolyyppi. Kirurgian polin hoitaja sanoi, että anaalipolyyppi ei voi olla kipeä. Nyt luulin fissuuran jo parantuneen, kunnes yhtäkkiä verenvuoto alkoi taas, ja kirvelevä kohta tuntuu anaalipolyypin alueella. Olen järkyttynyt, onko fissuura uusiutunut vai voisiko oireet kuitenkin selittää tuo polyyppi...?

Ja tietääkö kukaan, jos menen yksityiselle, voiko tuon polyypin poistaa samantien vastaanotolla?

Vierailija
14/15 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/15 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poistettiin yksi anaalipolyyppi peräaukon läheltä paikallispuudutuksessa. Jos polyyppi olisi ollut  suolistossa, niin se olisi poistettu  kolonoskopian yhteydessä. Toimenpiteen teki yksityisellä lääkäriasemalla gastrokirurgi. Toimenpide oli melko nopea ja alue puudutettiin hyvin ennen poistoa. Hieman ikävä paineentunne jäi toimenpiteen jälkeen, mutta ei kipua. Sitten apteekkiin ostamaan diltiatseemivoidetta jota tulee käyttää 4-6 viikon ajan. Poistokohtaan jää pieni haavauma ja tikkejä ei laiteta. Toimenpiteen jälkeen täytyy välttää ummetusta ja juoda päivittäin riittävästi nesteitä.