Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6lk aloittava poika ei vaan välitä :/

Vierailija
27.07.2015 |

Esimerkiksi siitä, jos haisee hielle. Ei mene aamuisin pesulle oma-aloitteisesti, ei pese hampaitakaan jos asiasta ei hälle ratkuta. Ja tuon hien haju, se on päivitätin jossakin vaiheessa tod voimakasta, kuvottaa ihan.

Nämä seikat menee kai samaan sarjaan kuin jonkun uuden hänelle yhtään hankalan asian opettelu, evvk ja piste. Hermot ei riitä mihinkään, saman tien skitsahtaa jos ei jotakin tajua/osaa. Sen vuoksi mm rusetin laittaminen kengissä on suht haastavaa edelleen. Miettinyt että jokin motoriikkaan tai neurologiaan liittyvä perimmäinen syy noihin mutta en tiedä. Ei ole ikinä jäänyt missään ns kiinni, oli pkssa 3½-6v ikäisenä ja koulu sujuu hyvin eikä esim keskittymisessä siellä ole mitään vaikeuksia. Muisti loistava.

Odotan vain kauhulla alkavaa arkea, kun häntä pitäisi monissa asioissa vetää perässä kuin kivirekeä, siltä tuntuu:( kun kaikki mikä on kivaa ja miellyttää itsea määrittelee ja määrää kaiken, todella todella voimakkaasti. Ja siihen tuo temperamentti ja pinnan lyhyys ja räjähtely. En jaksaisi enää, jäbä kuitenkin seur 13v ja murrosikä joka selvästi päällä ja ollut sekin jo aikansa ei ainakaan helpota näitä asioita.

Syvä huokaus:/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?

Vierailija
2/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan yleistä. Viimeistään siinä vaiheessa kun ihastuu johonkin tyttöön niin alkaa kiinnittää huomiota siisteyteen. Muihin asioihin se ei kyllä vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet häntä tähän asti vetänyt perässä kuin kivirekeä, on sitä vaikea enää muuttaa... minut kasvatettiin tuolla tavoin, äitini pienestä pitäen neuvoi ja käski, en saanut itse kokeilla mitään eikä minulla ollut edes mahdollisuutta kun äitini oli jo valmiiksi päättänyt miten asiat teen ja milloin. En ikinä oppinut ottamaan omaa tilaani ja nykypäivänä olen täysin aloitekyvytön.

Vierailija
4/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika lääkäriin.

Vierailija
6/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:40"]No jos olet häntä tähän asti vetänyt perässä kuin kivirekeä, on sitä vaikea enää muuttaa... minut kasvatettiin tuolla tavoin, äitini pienestä pitäen neuvoi ja käski, en saanut itse kokeilla mitään eikä minulla ollut edes mahdollisuutta kun äitini oli jo valmiiksi päättänyt miten asiat teen ja milloin. En ikinä oppinut ottamaan omaa tilaani ja nykypäivänä olen täysin aloitekyvytön.
[/quote]

Tai sitten se toimii päinvastoin. Kyllä meillä ainakin jo 4-vuotias poika tahtoo itse pesulle jos on likainen. Ja osaa itse viedä likapyykit yms.

Ja aluksihan minä häntä joka asiassa opastin ja käskytin.

Vierailija
7/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ostanut sille deodorantin?

Vierailija
8/8 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:55"]

Oletko ostanut sille deodorantin?

[/quote]

No totta mooses, sillä on ollut oma dödö 3-luokalta alkaen, kun ekoja kertoja joskus haiskahti. Ja nyt niitä on 2kpl käytössä, Erisanin ja Dermoshopin.

ap