Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa yhtäkkiä omaa rauhaa - Miksi?

Vierailija
21.07.2015 |

Yhdessä nelisen vuotta. Suhteessamme on ollut paljon hyvää, mutta myös huonoa, jos repivät riidat sellaisiksi lasketaan. Itse riitelisin mieluumin rakentavammin.

Olen itse kohtuullisen helposti kiehahtava luonteeltani (kuten myös mies), mutta nopeasti leppyvä ja olenkin meistä se, joka on lähes aina sovitellut kaikki riitamme ja erimielisyytemme. Menen myös useammin miestä vastaan asioissa. Yritän etsiä molemmille sopivia kompromisseja.

Mies taasen on pitkävihainen ja varsin lujatahtoinen, ja kun hän jotain päättää, pitää sen päteä. Muut vaihtoehdot eivät käy. Joskus hän sanookin, että "haluaa olla isäntä talossa" - Lausunto, joka saa minut aina hieman kavahtamaan, sillä eikös tässä isännöidä ja emännöidä yhdessä, siten että molemmilla on hyvä olla?

Nyt sitten, mielestäni varsin yhtäkkiä normaalin elon keskellä, mies sanoi tarvitsevansa rauhaa ja omaa aikaa täysin erillään minusta. Hän sanoo jopa pelkäävänsä minua ja epäilevänsä voiko minuun luottaa. En silti saa häntä kertomaan mitään syytä aika irrationaaliselta tuntuvalle pelolleen ja luottamuspulalleen.

Lisäksi mies sanoo, että on ehtinyt kertoa kaikille ystävilleen ja sukulaisilleen, että haluaa kenties erota, joten jo heidänkin vuokseen meidän täytyy nyt pitää kunnon taukoa suhtessamme. Eli mitä???

Nyt sitten vkl aikana mies nappasi minulle antamansa kämppänsä avaimenkin pois ja sanoi, että "nyt hopi hopi omaan asuntoosi", hän tarvitsee nyt vain rauhaa, enkä ole kaivattu seuralainen.

Minä olen tässä anellut edes jotain selitystä koko asialle, mutta en ole sitä saanut. "Rauhaa, rauhaa" huutaa mies puhelimeensakin, jos yritän soittaa, ja yleensä katkaisee puhelun siihen. En kuulemma saa myöskään "kiristää" rakkaudenosoituksia häneltä - ennen ne tosin olivat osa arkipäivää, joten en tiedä mitä "kiristämistä" niissä oikein on.

- Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta?

- Onko tämä eron alku, kenties jo itse erokin, vaiko kenties vain joku väliaikainen miehinen luolaanvetäytymisreaktio?

Kiitän jo etukäteen hurjasti neuvoista, sillä olen täysin ymmyrkäisenä tässä, kun en saa mitään selityksiä mihinkään. En edes ehdotusta siitä, että miten kauan mies tuota rauhaansa nyt sitten kaipaa.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te hyvin osaatte avustaa omia ajatuksiani oikeille urille, kiitos siitä!

Olenkin miettinyt, että tekis mieli käväistä Nizzassa, tai vaikka edes Stockiksessa tai Köpiksessä.

Jostain tämä roikkumisvaihde on näköjään nyt vain jäänyt päälle.

Mulla oli nuorempana yksi sellainen seurustelusuhde, joka meni mönkään siksi, etten jaksanut odotella kun kaveri keräili itseään yhdessä asumista varten. Sanoi suoraan, ettei ainakaan kolmeen vuoteen siihen pysty. Otin sen sitten loukkauksena ja myöhemmin olen ajatellut, että siinä meni hyvä mies omalta kohdaltani ohi (tunnen miehen nykyisinkin). Olisi pitänyt jatkaa suhdetta ihan coolisti eri kämpissä, eikä ainakaan niin nuorena heti etsiä jotain vakavampaa.

Tuo nuoruuteni mies jäi nimittäin itse kyllä odottelemaan minua, mutta minä kerkesin kääntää kelkkani toiseen suuntaan, ennen kuin tämän lopulta tajusin. Ja sitten mies oli jo ehtinyt päätellä, etten ollutkaan kiinnostunut, vaikka olin.

Ehkä tässä siksi nyt steppailen niin epävarmana.

AP

Vierailija
2/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:17"]

Hyvin kuvailtu tuo "jääräpäinen suomalainen mies". Juuri sellainen tämä mies on. Varsin järkähtämätön, ja sikäli kannoissaan välillä hölmökin.

Aivojansa mies osaa käyttää, mutta jostain syystä varsin vaihtelevalla kapasiteetilla, ainakin näin naisen mielestä. Joskus esiin putkahtaa varsin sutjakka seuramieskin, ja vielä useammin mukava sohvajutskailukaveri, jolla ajatus lentää.

Ujo mies ei missään tapauksessa ole, vaan vääntää vitsiä jokaiselle kaupankassallekin (sukupuolesta riippumatta - ei mikään pelkkä naistennaurattaja siis). Mutta aika huonoa sellaista, tai samaa peräjälkeen, eli naurun kanssa on tekemistä.

Joku tuossa miehessä tällä hetkellä ei vaan jotenkin täsmää ollenkaan sen tyypin kanssa, jonka aikanaan tapasin. Tämä nykyinen on paljon kylmempi ja etäisempi. En saa mitään otetta hänestä. Kuin saippuapala käsissä.

AP

[/quote]

Johtuisikohan siitä, ettei halua olla kanssasi tekemisissä ja on sen myös aika todella selkeästi ilmaissut sekä sanoin että teoin. Milloin sinä ymmärrät vetää johtopäätökset? Nyt nimittäin vaikutat todella kovapäiseltä ja hiukan yksinkertaiseltakin. Syitä et välttämättä koskaan saa selville, ellei mies niistä tule sinulle jälkikäteen avautumaan, mutta tuon suorempaa hän ei kyllä voi omaa tahtoaan ilmaista. Sinun on nyt aika päästää irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin niin mielelläni soittamatta miehelle, häipyisin vaikka viikoiksi umpihiljaisuuteen. Mutta miten se voi olla näin vaikeata?

Toisaalta en haluaisi pelailla mitään pelejä. Eli jos en miehelle tällaisena suorana ja aitona kelpaa, niin anti olla sitten. Jos mies kaipaa jotain kissa-hiiri -leikkejä, niin sitten se ei vaan ole minun mieheni. En jaksa sellaisia, vaan pelaan ihan avoimin kortein, jos pelaan lainkaan.

AP

Vierailija
4/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aloitusviestissäsi sanot itse suuttuvasi jatkuvasti miehellesi, puhut minäminäminä-muodossa juttua tässäkin ketjussa , ja tunnut olevan takertujatyyppiä , sekä nainen joka vaatii jalustalle nostamista ja huomiota jatkuvasti.

Ehkä mies on herännyt siihen, kuinka rasittava tapaus olet.

Av-mammojen mielestähän vika on aina miehessä, ja kaikki miehet pettävät tai ovat löytäneet uuden.

Naisessa ei ole koskaa mitään vikaa. IKINÄ.

Vierailija
5/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:24"]Eroaisin heti. En alentuisi anelemaan rakkautta tai edes selityksiä mieheltä joka huutaa puhelimeen "rauhaa,rauhaa". Ei ihan täyspäisen hommaa.
[/quote] ei vitsi että nauroin tälle kommentille. Tullee mieleen joku rauhanlähettiläs tuosta "rauhaa, rauhaa" :Dd

Vierailija
6/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa varmasti olette, että tämä on irtipäästön paikka. Se nyt vaan on neljän vuoden jälkeen ilman ennakkovaroituksia hieman vaikeaa, kun olimme yhdessä suunnitelleet jo vaikka mitä.

Jos ihminen olisikin joku kone, joka toimisi aina järkevästi joka tilanteessa. Mutta kun ei ole. Kai täällä nyt saa jotain inhimillisyyttäkin olla mukana, sillä muuten asuttaisimme aika kolkkoa maailmaa.

- Lisää vieroituskeinoja otetaan tosi mieluusti vastaan!

AP

Vierailija
7/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kohtelisi minua noin halpamaisesti en perään itkisi, se olisi oikeasti loppu. 

Avaimet pois, se kertoo jo kaiken miehen sitoutumishalusta sinuun. Lisäksi se että ilkeään sävyyn kerjäsi seksiä ja nolasi sinut kavereidensa nähden on todella loukkaavaa. Ei ole mitään syytä jatkaa miehen kanssa. Lisäksi se että haluaa olla mies talossa ja päättää asiat ei oikein istu tasa-arvoiseen parisuhteeseen.

Käännä lehti elämässäsi.

Vierailija
8/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mies toistaa tuon "Rauhaa, rauhaa" -kommenttinsa myös kasvotusten ja silloin hän pitelee päätään kaksin käsin ja ravistelee sitä ees taas silmänvalkuaiset vilkkuen. Ei näytä ainakaan yhtään sen täyspäisemmältä siis livenä, kuin mitä puhelimessa kuulostaa.

Olen kysynyt, että miltä siis haluat rauhaa, mutta siihen ei tule vastausta. Riitoihimmeko? Se olisi itselleni se järkiselitys.

Mutta tyylikkäästi tuo ei tätä hoida, sen tiedän. Ja näyttää ihan oikeasti siltä, kuin tyypillä olisi jotakin herhiläisiä päässään, tai kuin se taistelisi jotain omia demoneitaan vastaan. En haluaisi sen päähän mukaan ja olenkin jo kommentoinut, että tuo ei ole ihan tervettä, että olisko sittenkin jonkun hoidon paikka?

Kaipaan vain kuulla sen normaalin miesäänen, joka vielä pari vk sitten puhui minulle, löytyvän jostan tuolta herhiläisten seasta taas, mihin se niin yhtäkkiä katosi. Ei kai se niin pohjattoman itsekästä ole, vai onko?

AP

Vierailija
9/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:38"]

Muistan muuten senkin, kun mies jo heti suhteen alussa vannoi, ettei sitten ole sitten mitään pleijeri-tyyppiä, vaan etsii luotettavaa naista, koska ei todellakaan halua mitään epäkypsää sekoilusuhdetta. Kyseli, että en kai minä ole vain joku päiväperhonen, joka lentää kukasta kukkaan, että voihan minuun varmasti luottaa. Yhteisistä lapsistakin alkoi puhumaan jo lähes heti tavattuamme.

Ilmeisesti vaan tuli joku toinen sitten matkan varrella vastaan, tiedä sitten missä.

Sekin, että misää ihmeessä, on nimittäin hyvä kysymys, sillä mies ei koskaan - ja toistan: ei siis kertaakaan - käynyt suhteemme aikana missään iltamenoissa yksikseen tai kavereidensa kanssa. Alkoa ei käytä lainkaan ja kaikki kaveritkin ovat jo vakiintuneita ja perheellisiä.

Itse asiassa yritin jopa pakottaa miestä illanviettoihin suhteemme alkupuolella, sillä olisi ollut ihan kiva saada ns. vapaailtojakin itselle, mutta ei. Mies tykkäsi joko nyhjätä tietokoneen äärellä tai urheilla iltaisin, baanalle ei lähtenyt puoliväkisinkään.

Että juu, kai mua voi yksinkrtaiseksikin sitten sanoa, mutta ei mitkään merkit aiemmin viitanneet toisen naisen mahdollisuuteen.

Kaikille muillekinko nämä ovat sitten tulleet yhtä yllätyksenä? Kotona vätystelevä mies, joka yhtäkkiä onkin lenkkipolulla tavannut uuden naikkosen? Me kun lenkkeilimmekin yleensä yhdessä...

AP

[/quote]

Musta kuulostaa, että miehesi todellinen luonne paljastui vasta nyt. Pystyi pitämään sen kurissa tähän asti. Onnittelen, mulla meni siihen 12 vuotta. Ei välttämättä ole edes toista naista kuvioissa, naamio vaan tippui nyt. Älä katso perääsi, mene kun kerran mahdollisuutta noin kivasti tarjotaan!

Vierailija
10/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:44"]

Niin-no. Ehdin minä jo sanoa miehelle pari pv sitten kiivastuksissani, että mun kanssa on sitten ihan turha mitään tulevaisuudenvisioita enää maalailla, että se loppu tähän nyt. Mulla on muitakin kiikarissa.

Siitä mies sai sitten hyvän syyn pyytää mua hakemaan loputkin kamani hänen luotaan pois (ja hyvä niin).

Mutta: Ainakin tuo näytteli siinä yhteydessä kovin loukkaantunutta ja kyseli, että enkö nyt olisi edes viikon kestänyt olla ilman muita miessuhteita, että missäs se mun rakkauteni häntä kohtaan oikein on?

AP

[/quote]

Kuulostaa siltä että elämä sinun kanssasi on melkoista draamaa. Mies taas on rauhallisempaa sorttia, eikä ilmeisesti ehdi toipua kunnolla edellisestä draamakohtauksesta ennen uuden alkua. Sinä taas et huomaa mitään erikoista, toivut niistä draamoista samalla sekunnilla kun huuto lakkaa ja elät tyytyväisenä.

Sinun kannattaa etsiä joku dramaattisempi mies. Tylsäähän elämäsi tuommoisen hitaan jurottajan kanssa on. Ja tämä hidas jurottaja väsyy sinun vauhtiisi ja kiivauteesi. Olette kumpikin onnellisempia jonkun toisen kanssa :)

Vierailija
11/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 09:48"]

Joo. Mies toistaa tuon "Rauhaa, rauhaa" -kommenttinsa myös kasvotusten ja silloin hän pitelee päätään kaksin käsin ja ravistelee sitä ees taas silmänvalkuaiset vilkkuen. Ei näytä ainakaan yhtään sen täyspäisemmältä siis livenä, kuin mitä puhelimessa kuulostaa.

Olen kysynyt, että miltä siis haluat rauhaa, mutta siihen ei tule vastausta. Riitoihimmeko? Se olisi itselleni se järkiselitys.

Mutta tyylikkäästi tuo ei tätä hoida, sen tiedän. Ja näyttää ihan oikeasti siltä, kuin tyypillä olisi jotakin herhiläisiä päässään, tai kuin se taistelisi jotain omia demoneitaan vastaan. En haluaisi sen päähän mukaan ja olenkin jo kommentoinut, että tuo ei ole ihan tervettä, että olisko sittenkin jonkun hoidon paikka?

Kaipaan vain kuulla sen normaalin miesäänen, joka vielä pari vk sitten puhui minulle, löytyvän jostan tuolta herhiläisten seasta taas, mihin se niin yhtäkkiä katosi. Ei kai se niin pohjattoman itsekästä ole, vai onko?

AP

[/quote]

Niin, sinussa ei siis jatkuvana riidanhaastajana ole omasta mielestäsi tietenkään mitään vikaa?

Olet jo saanut monta "mies on sika"-vastausta, eikö määrä vielä tyydytä vai mitä haet näillä kirjoituksillasi?

Vierailija
12/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Nyt saatat käydä kaipuun, vihan, suuttumuksen ja epäuskoisuuden tunteita läpi. Muutaman kuukauden kuluttua alkaa tuntua jo ihan muulta.

Minulle on käynyt niin, että mies halusi erota ja kuulemma ketään muuta ei ollut. Tein virheen, että anelin häntä jatkamaan suhdettamme. Ei olisi pitänyt, sillä noin puolen vuoden kuluttua minulle soitti nainen ja sanoi haluavansa olla rehellinen ja kertoi miehen pettäneen minua kanssaan. Tosin heillä oli suhde ohi eli miehelle kostaakseen hän kaiketi paljastuksen teki.

Tuossa vaiheessa tunsin itseni täysin typeräksi. Kaikki merkit olivat olleet ilmassa ja olin vain pyytänyt miestä jatkamaan kanssani. Erohan siitä tuli ja parin viikon kuluttua toisen naisen paljastuksesta pakotin miehen muuttamaan pois yhteisestä vuokra-asunnosta.

Nyt katso eteenpäin! Tapaa ystäviäsi ja tee itsellesi mukavia juttuja.

Vierailija
13/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvosta 49, mutta ei tuo mies kyllä hidas ole. Vaan käy hyvin herkästi täysin ylikierroksilla (kuten taisin aloituksessanikin vinkata) ja kuumenee hetkessä nollasta sataan. Asiat eskaloituvat hänen kanssaan aika tiuhaan tahtiin, ja sitten kun mennään, niin todellakin mennään.

Pitäisi varman olla jotain riitojamme nauhoitettuna säilössä, sillä ei mies niissä kyllä toiseksi jää suunsoitollaan. Erityisen taitava tuo on riitatilanteissa keksimään haukkumanimiä ym. muuta vähättelevää kivaa. Haukuntakin tosin toistaa itseään ja tiedän jo kaikki "dingelidongeli"-nimeni.

Itse ainakin yritän keskittyä itse asiaan, siinä missä mies menee jo viidennessä, heti jonkun riidan alettua. Kyselee sitten, että mistä nyt näin suutuin, kun on ehtinyt kuvitella jo vaikka mitkä miessuhdekuviot lähes orgioineen minun tekemikseni. Pitää palauttaa sitten maan pinnalle, että puhun _asiasta_, en sen vierestä.

Pahoittelen, jos aiemmin antamani kuva oli jotakin muuta.

AP

Vierailija
14/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja en tiedosta hakevani mitään "mies on sika" -vastauksia. Kaikki vastaukset kelpaavat, vaikka en aktiivisesti toivokaan kenenkään olleen koskaan samassa jamassa.

Yksipuolisuus on vain tylsää, ja tässä asiassa kun nyt vaan on vähintään kaksi eri puolta: mieheni ja minun.

AP

Vierailija
15/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tosi kovapäinen. Itsekin olin, identtisessä tilanteessa uskottelin uskovani miehen "haluan rauhaa ja omaa tilaa" -juttuihin. Olivat siinä tilanteessa pitkään helpompia selityksiä (itselleni) kuin totuus: toinen nainen. 

Jokainen varmaan hakkaa päätään ikiomiin seiniinsä, mutta nyt kyllä kannattaisi uskoa av-raatia. Ettei satu vielä lujempaa. Tai ainakaan kovin pitkään. 

Vierailija
16/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen näin. 

Vierailija
17/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:09"]

Kiitos neuvosta 49, mutta ei tuo mies kyllä hidas ole. Vaan käy hyvin herkästi täysin ylikierroksilla (kuten taisin aloituksessanikin vinkata) ja kuumenee hetkessä nollasta sataan. Asiat eskaloituvat hänen kanssaan aika tiuhaan tahtiin, ja sitten kun mennään, niin todellakin mennään.

Pitäisi varman olla jotain riitojamme nauhoitettuna säilössä, sillä ei mies niissä kyllä toiseksi jää suunsoitollaan. Erityisen taitava tuo on riitatilanteissa keksimään haukkumanimiä ym. muuta vähättelevää kivaa. Haukuntakin tosin toistaa itseään ja tiedän jo kaikki "dingelidongeli"-nimeni.

Itse ainakin yritän keskittyä itse asiaan, siinä missä mies menee jo viidennessä, heti jonkun riidan alettua. Kyselee sitten, että mistä nyt näin suutuin, kun on ehtinyt kuvitella jo vaikka mitkä miessuhdekuviot lähes orgioineen minun tekemikseni. Pitää palauttaa sitten maan pinnalle, että puhun _asiasta_, en sen vierestä.

Pahoittelen, jos aiemmin antamani kuva oli jotakin muuta.

AP

[/quote]

Just, eli itse aloitusviestissäsi kerrot haastavasi jatkuvasti riitaa, mutta vika onkin nyt siis VAIN ja ainoastaan miehessä.

Olisiko tässä se syy miehen pakoon juoksemiseen, kuten jo aiemmin sanoin.

Naisissa ei tietenkään ole koskaan mitään vikaa. Onneksi miehesi oli viisas ja tajusi ottaa hajurakoa kaltaiseesi riidanhaastajaan. Mieti jatkossa omaa käytöstäsi ?

Vierailija
18/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:14"]

Niin, ja en tiedosta hakevani mitään "mies on sika" -vastauksia. Kaikki vastaukset kelpaavat, vaikka en aktiivisesti toivokaan kenenkään olleen koskaan samassa jamassa.

Yksipuolisuus on vain tylsää, ja tässä asiassa kun nyt vaan on vähintään kaksi eri puolta: mieheni ja minun.

AP

[/quote]

Niin, vähättelet omaa osuuttasi asiassa. Olisipa miehesi versio luettavissa. Mutta tarkoituksesi oli vain kerätä sääliä , ja saada mies on sika-vastauksia.

Vierailija
19/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmaskin: sen toisen naisen.

Vierailija
20/99 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:25"]

Ja kolmaskin: sen toisen naisen.

[/quote]

Jos toinen on jatkuvasti haastamassa riitaa, kuten aloittaja tekee, ei eroon tarvita kolmatta osapuolta.

Tämä ei tunnu teille naisille mahtuvan sinne kovaan kalloon?