Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö 5v ei vieläkään yökuiva, MITÄ TEEN :(

Vierailija
21.07.2015 |

Hän oppi päiväkuivaksi jo 1,5-vuotiaana, mutta yövaippa jäi. Jätimme yövaipan pois kokonaan kolme viikkoa sitten tytön pyynnöstä ja vahinkoja sattuu joka yö vähintään kerran. Olen saatanan väsynyt tähän joka aamuiseen kusenkatkuun ja päivittäiseen pyykkäämiseen! En suutu tytölle vahingoista tietenkään, vaikka minua ärsyttää. Sanon ettei vahinko haittaa ja vien tyynesti kusipyykit koneeseen. Anteeksi kielenkäyttöni, puran rasittavuutta tähän. Tytöllä tulee ensimmäinen pissa ennen klo 23 ja olemme päässeet vahingosta eroon herättämällä tytön vessaan klo 22. Aamuyöllä tulee 1-2 vahinkoa sänkyyn. En laita aamuyöstä mitään herätyskelloa soimaan tytön vessareissua varten, sillä en itse saa heräämisen jälkeen enää unta. Testattu on. Olen väsynyt tähän paskaan, kuinka kauan tätä pitää kestää? Turha ehdotella mitään hälyttäviä patjasuojuksia, turhia paskoja jotka alkavat piipittämään vasta kun kuset on jo sängyssä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Olen kuullut että lapselta saattaa uupua jokin tarvittava hormoni jota lapsen elimistö ei valmista. Siihen auttaa lääkitys.

Vierailija
2/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä:

"Yökastelijoilla virtsaa erittyy liian pienen vasopressiinierityksen (ADH, virtsan määrää säätelevä hormoni) takia yöllä normaalia enemmän, he ovat sikeäunisempia ja heidän rakkonsa voi olla tavallista herkemmin supisteleva, mistä syistä heidän rakkonsa toisaalta täyttyy yöllä herkemmin ja toisaalta he tiedostavat täyttymisen keskimääräistä huonommin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, miten voi pissiä pisin yötä monta kertaa?? Meilläkin sattuu vahinkoja, mutta vasta aamullayöllä, eikä sen jälkeen tule enää uudestaan. Kuinka paljon sitten saa nestettä iltaisin?

Vierailija
4/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövaippa takaisin. Mun tytöllä yökastelu loppui 6,5-vuotiaana. Minirin-lääkitystä kokeiltiin, en tiedä auttoiko se, ehkä.

Vierailija
5/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fysiologisen vaivan tilalta mahdollista että on sattunut jotain ikävää. Itse muistan omasta lapsuudestani että perheen alkoholismi ja hyväksikäyttö aiheuttivat yökastelua.

Vierailija
6/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole vielä kypsynyt yökuivaksi. Ei ole psyykkistä tms. Minirin-lääke auttaa, mutta toisaalta vasta 5 v kohdalla odottaisin vielä. Iltajuominen kannattaa minimoida. Käykö päivällä tiheästi pissalla, onko päivällä vahinkoja?

Vierailija
7/7 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama kuuteen vuoteen asti. Tunnen raivon tunteen.. Koitettiin lääkitystä, ei mitään apua. Himmattiin juomista iltapäivästä asti, ei apua. Lopen uupuneena koitettiin hälytyspatjaa, skeptisenä.. Meille auttoi. Eikä siis ollut kirjaimellisesti patja, vaan pieni hälytyslaite.. Meillä se laitettiin vaippaan. Ekat yöt pissasi, nukkui ja laite huusi.. Ja ajattelin että tämäpä näppärää.. Mutta yö yöltä helpotti, alkoi heräämään ite. Ei tullutkaan koko pissa enää... Ja sitten jäi kokonaan. Loppujen lopuksi parissa viikossa. Ehkä aika sitten oli jo oikea.. Oli jo eskarissa. Olin täysin varma ettei hälyttimestä ole mitään apua, muut herää ja kusiluikku nukkuu. No joo, parina yönä. Sitten kun olet kaiken muun kokeillu ni kokeile tuota. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi