apua vauva on voinut nielaista korviksen taustalukon
Vauva on ehkä nielaissut korviksen lukon. Kandee varmaankin lähtee varmuuksi näyttää lääkäriin?
Kommentit (7)
Se tulee kyllä itsestään ulos. Lääkäri kertoo saman
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:27"]Siihen voi tukehtua
[/quote] Eiköhän se tukehtuminen olisi tapahtunut jo siinä nielemisvaiheessa.
Niitä saa kaupasta ja ei ole pakko ostaa sitä kalleinta, mutta varo nikkeliallergiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:27"]Siihen voi tukehtua
[/quote]
Tuskin se pyllytukehtuu jos se on jo nielaissut sen.
En sinuna huolestuisi. Se on niin pieni, että menee sujuvasti ruoansulatuselimistön läpi. Itse söin vauvana kaksi 10 pennistä ja ensin meinasin tukehtua niihin. Äiti teki heimlichit ja sitten äkkiä sairaalaan. Olin kuulemma prepattuna leikkauspöydällä, kun seurasivat ultralla (vai millä lie ne joskus 90-luvun alussa seurasivat) että meneekö kolikot mahaportin läpi. Luulivat, että kyseessä olisi yksi 50 penninen, mikä olisi ollut liian iso menemään läpi. No ei tarvinut leikata, kun ne sujahtivat mahaportista ja lopulta tulivat parin päivän päästä kakassa ja selvisi, että mitä rahoja ne olikaan. Mulla on vieläkin vauvakirjassa ne kolikot muistona (toki hyvin desinfioituna ja pussissa :D). Tuon jälkeen äiti tarkisti aina vieraiden tuomat lelut, kun tuolloinkin yksi lapsi oli ottanut leikkirahapussin mukaan ja siellä olikin sitten ollut oikeaa rahaa ja minä olin sitten reippaana tyttönä syönyt ne.
Ei kandee. Kyllä se ulos tulee.