Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä meikkauspakko??

Vierailija
19.07.2015 |

Voidaanko minut todella pakottaa meikkaamaan vain koska olen nainen? En ole koskaan tykännyt meikata, nyt ikää 28-v., hiuksia laitan myös ilman "tököttejä" eli nuttura ja lettikampaukset jne., siistit vaatteet myös. Mutta ei kuulemma riitä kun pitäisi vielä ehostautua meikillä! Eihän miestenkään tarvitse!! Ihan hyvä iho enkä tarvitse meikkiä mielestäni enkä tahtoisi käyttää. Voidaanko velvoittaa? :(

Kommentit (282)

Vierailija
1/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti tarvitse.

Vierailija
2/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiakaspalvelutyössä. Minä meikkaan, mutta minulla on paljon työkavereita, jotka eivät meikkaa ollenkaan. En ole ikinä kuullut mistään meikkauspakosta, ei sellaista voi olla. Meillä on ainoastaan pakko pukeutua työnantajan antamiin työasuihin, niissäkin oli monta eri vaihtoehtoa. Mitään muuta ulkoasuun liittyvää pakkoa ei meillä ole, mutta olen kyllä huomannut että työnantajani palveluksessa ei ole näyttävästi tatuoituja henkilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis työpaikan hotellin aulan respasta. Nyt töiden alettua tuli "huomautus" tuosta huolittelemattomuudesta. Työhaastiksessa ei mitään mainintaa. Tosin oli eri henkilökin haastattelemassa... :/ ap

Vierailija
4/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkaisin. Mitä se sulta pois on, sama asia kuin työvaatteiden käyttäminen. Nopeaan ehostamiseen menee vain 5 min.

Vierailija
5/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee elämää vaikeaksi . Osta meikkivoide, poskipuna, ripsari ja huulikiille. Rahaa menee n 20 e jos ostat vaikka Lumenea ja noi voi kestää sulla vuoden, paitsi ripsari pitää vaihtaa useammin.

ota vakavissasi jos ylempää tulee huomautus !

Vierailija
6/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:30"]Itse meikkaisin. Mitä se sulta pois on, sama asia kuin työvaatteiden käyttäminen. Nopeaan ehostamiseen menee vain 5 min.
[/quote]

No ekaksi pitäisi opetella meikkaamaan ja ostaa meikit ja menisi monta kymppiä turhaan. Ja kun en pidä siitä tunteesta kun naamalla on jotain ylimääräistä. Ja periaatetasollakin väärin, että meikkaa, koska olet NAINEN etkä kelpaa itsenäsi!

Vierailija
7/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on sanottu että ripsari on minimi.

Vierailija
8/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:33"]Meille on sanottu että ripsari on minimi.
[/quote]

Ja olen siis vaatekaupassa töissä.

Vierailija
9/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida velvoittaa.

Olin kaupassa töissä ja muistan yhden asiakaspalautteen jossa kyseltiin miksi kassa neideillä on niin paljon meikkiä ja kerrottiin sen olevan epähygienistä

Vierailija
10/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että meikkaamaton kosmetiikkamyyjä on ehdoton nounou. En luottaisi sellaiseen.

Vierailija
11/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää on jotenkin järkyttävää että tämmöstä vaaditaan ainoastaan ja pelkästään sukupuolen perusteella, tuskin miehiä pyydtään "ehostautumaan". Toki siisti olemus on molemmille ihan ok vaatimus, mutta meikkaamaan ei pitäisi ketään pakottaa. Kysyisin tästä mitä liitto on mieltä.

Vierailija
12/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Se on ammatinvalintalysymys. Mieluummin sitä huoliteltua ja siistin näköistä nasta katselee esim. Hotellin respassa

t. Mies

Vierailija
13/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se työnantaja sitten maksaa myös meikit ja meikkaajankin, jos ei itse osaa meikata? Minäkään en meikkaa, mutta eipä sitä ole töissä vaaditukaan.

Vierailija
14/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan meikkaisi. Ja mulla on sentään huono iho (joka pahenee meikkien käytöstä).

Vierailija
15/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos esimies on sinulle meikittömyydestä huomauttanut, olet varmaan tosi väritön luonnostasi tai sitten sinulla on iho-ongelmia, tummat silmänaluset tms. Yleensä naisten meikittömyyteen ei kiinnitä huomiota, eli se, että sinun kohdallasi kiinnitetään, kertoo jostain. Kun normi on, että kevyesti ehostetaan, niin kyllähän yksi erottuu joukosta. Jos kyseessä on tasokas hotelli, voidaan minusta työntekijöiden ulkoasulle esittää tarkempia edellytyksiä kuin vaikka Siwan tai ABC:n kassalla.

Vierailija
16/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teille on aivan ok asia, että naisilta vaaditaan tuollaista, koska eivät omina luonnollisina itseinään kelpaa palvelemaan ihmisiä?? Oikeasti? Sairasta. Kaikki eivät edes meikkiä voi käyttää, ja hekö eivät siksi saisi olla tasavertaisia meikkaavien kanssa? Miehet kyllä kelpaavat ilman ehostusta, mutta nainen ei... Kuvottavaa.

Vierailija
17/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:08"]

Voidaanko minut todella pakottaa meikkaamaan vain koska olen nainen? En ole koskaan tykännyt meikata, nyt ikää 28-v., hiuksia laitan myös ilman "tököttejä" eli nuttura ja lettikampaukset jne., siistit vaatteet myös. Mutta ei kuulemma riitä kun pitäisi vielä ehostautua meikillä! Eihän miestenkään tarvitse!! Ihan hyvä iho enkä tarvitse meikkiä mielestäni enkä tahtoisi käyttää. Voidaanko velvoittaa? :(

[/quote]

Ei voida velvoittaa, eikä yt-neuvotteluiden jälkeen sinua velvoiteta enää tulemaan töihinkään.

Vierailija
18/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:40"]

Eli teille on aivan ok asia, että naisilta vaaditaan tuollaista, koska eivät omina luonnollisina itseinään kelpaa palvelemaan ihmisiä?? Oikeasti? Sairasta. Kaikki eivät edes meikkiä voi käyttää, ja hekö eivät siksi saisi olla tasavertaisia meikkaavien kanssa? Miehet kyllä kelpaavat ilman ehostusta, mutta nainen ei... Kuvottavaa.

[/quote]

Raha ei tunne itkua meikeistä, vaan ainoastaan sen mikä kassakoneeseen kilahtaa. Ei myyntiedustajakaan voi itkeä saamiansa potkuja jos ei viitsi meikata, eikä saa mitään myydyksi. Potkuthan siinä tulee aivan itse aiheutetusti. 

Vierailija
19/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida velvoittaa, mutta haluatko tietoisesti olla työporukan huonoin työntekijä? Hotellin respassa on oltava edustava, ei voi näyttää kuin ojasta nousseelta.

Vierailija
20/282 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse meikata. Jos tosissaan vaativat, yhteys ammattiliiton lakimieheen, joka selventää asian työnantajallesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi