Teini haluaisi valmistua AV:n palstalääkäriksi. Mitä kouluja vaatii?
16v tytär haluaisi Av:n palstalääkäriksi joten mistä koulusta saa oikean tutkinnon?
Kommentit (29)
Mun mielestä periaatteessa riittää, että osaa muistella ja vähän keksiä tarinaa tuttujen oireista. Kannattaa ottaa heti haltuun fraasi "mun tutulla oli samat oireet, se oli syöpä ja se kuoli". Sitten muut vaihtoehdot ovat raskaus tai sukupuolitauti. Googlettaminen ja muilta keskustelupalstoilta faktatiedon keruu suotavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:59"]On kuitenkin syytä muistaa, että palstalääkärinkin tietotaito perustuu luotettavaan ja omakohtaisesti tutkittuun faktatietoon.
Eli kun Jami-Edeanna, Rico-Melena, Abdi-Jocelyn ja Ötzan-Janniina eivät ole saaneet mitään rokotuksia ja vielä 5-vuotiaana ovat ihan elossa, niin kukaan ei tarvitse rokotuksia.
[/quote]
Ja 20-vuotiaana tietää jo kaikesta kaiken: koska eläm mämkoulu.
Lukio riittävän hyvin arvosanoin, lääkis 6 v, muutama vuosi vähintään työkokemusta sekä tk:sta että sairaalasta, erikoislääkärin tutkinto, väitöskirja ja ehkä vielä jokin eurooppalainen pätevöitymistutkinto. Nämä on ainakin minulla.
T. N40, el, LT
Tärkeämpää kuin tieto, on taito kirjoittaa oma av-lääkäritittelinsä mahdollisimman hienon kuuloisesti ja ehdottoman oikein. Lisää uskottavuutta. Eli vaikkapa
Nenä ja silmä-tautien erikois tohtori
Alapää tieteiden arkkiadri
Sairaanhoito-lääkäri
Tarttumistautien ylijohto-lisenssiaattori
Psykologian ja parisuhdeterapian (jätä-se-sika-opinto-ojelma) opinnot voisi suorittaa opinnäytetyönä jossain lähiömammojen suosimalla hiekkalaatikolla tai lähiöpubissa.
Elämäm koulu riittää. Senlisäksi googletat seuraavia:
- kilpirauhasen vajaa / liikatoiminta
- erityisherkkyys
- diabetes
- homealtistuminen
Nämä yleisimmät sairaudet tällä palstalla av-lääkäreiden mielestä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:17"]Elämäm koulu riittää. Senlisäksi googletat seuraavia:
- kilpirauhasen vajaa / liikatoiminta
- erityisherkkyys
- diabetes
- homealtistuminen
Nämä yleisimmät sairaudet tällä palstalla av-lääkäreiden mielestä.
[/quote]
Lisäksi 2 lasta pitää hommata.
Riittää, kun on pyrkinyt lähäriksi, muttei päässyt.