Olen ihastunut työterveyslääkäriini, miten toimia??
Olen viime aikoina käynyt työterveyslääkärissä normaalia useammin, kun on pitänyt selvitellä oireitteni alkuperää. Työterveyslääkärini on vaihtunut ja hän on melko nuori mies, tosi mukava ja minusta tuntuu, että välillämme on kemiaa.
Hän alkoi kysellä asioita, jotka ei mielestäni kuuluisi ehkä normaalisti kyseltäviksi, esim. olenko parisuhteessa, onko mulla lapsia, missä asun? Hän hymyilee ja katsoo pitkään silmiin flirttailevasti. Hän pyytää aina varaamaan uuden ajan, vaikka tuloksia voisi varmaan soitella puhelinajan perusteellakin? Olen käynyt nyt siis noin kerran viikossa hänen vastaanotollaan. Hän myös venyttää vastaanottoaikaa kohdallani niin, että olen siellä pidempään kuin on oikea kestoaika.
Olen hieman ihastunut häneen itsekin, mutta mietin, että voinko asiassa mitenkään edetä? Eikö lääkäreillä ole kuitenkin aika tiukat säännöt ettei potilaisiin saa sekaantua? Pitäisikö mun lopettaa käynnit hänellä? Mitä teen? :)
Kommentit (58)
Oot vaan että "oi tohtori tohtori minulla taitaa olla palava lemmenrutto, mik' vaivaan tähän auttaa vois?" Tässä vaiheessa hyppäät lääkärin pöydän yli hänen syliinsä ja suutelet intohimoisesti.
Sinun pitäisi tavata tämä lääkäri sattumalta jossain vastaanoton ulkopuolella, vaikka bussipysäkillä tai kauppajonossa. Vain siten saatte jatkettia tutustumista neutraalisti.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:51"]
Oot vaan että "oi tohtori tohtori minulla taitaa olla palava lemmenrutto, mik' vaivaan tähän auttaa vois?" Tässä vaiheessa hyppäät lääkärin pöydän yli hänen syliinsä ja suutelet intohimoisesti.
[/quote]
HAHAHA, en taida olla ihan noin uskalias ;) t. AP
PS. Enhän minä häntä tunne ihmisenä sen enempää, mutta vaikuttaa niin mukavalta mieheltä, että mielelläni tutustuisin häneen paremmin.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:55"]
Sinun pitäisi tavata tämä lääkäri sattumalta jossain vastaanoton ulkopuolella, vaikka bussipysäkillä tai kauppajonossa. Vain siten saatte jatkettia tutustumista neutraalisti.
[/quote]
Lääkäri kysyi multa, miten kuljen työmatkani (asun toisella puolella kaupunkia kuin työpaikka), ja mä aloin heti miettiä, että halusiko hän tietää missä voisi törmätä muhun? Ihan typerää, koska varmaan se oli joku rutiinikysymys. Törmäsin häneen kerran lääkäriaseman parkkipaikalla, ja hän heilutti kättään, mutta emme jutelleet (olin aika kaukana). t.AP
Ei multa ole lääkärit kyselleet parisuhdetietoja tai tuollaisia kysymyksiä mutta paha sanoa, lääkäreitä on niin erilaisia. Jos olet sairas niin lääkäri voi myös vaan olla tosiaan empaattinen ja yrittää piristää?
Kerro joskus ohimennen, jos kerran muutenkin juttelette niitä näitä, että olet menossa esim johonkin jazz-konserttiin tms (joku tarpeeksi pieni mutta kaikille avoin tilaisuus) Tällöin hän voi halutessaan saapua paikalle!
No onko kenelläkään ideoita, miten saisin selville lääkärin tunteiden laadun? :) Pitäisikö alkaa stalkata häntä (siis ihan viattomasti), että sattumalta törmäisin jossain vapaalla? :D t. AP
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:27"]Olen viime aikoina käynyt työterveyslääkärissä normaalia useammin, kun on pitänyt selvitellä oireitteni alkuperää. Työterveyslääkärini on vaihtunut ja hän on melko nuori mies, tosi mukava ja minusta tuntuu, että välillämme on kemiaa.
Hän alkoi kysellä asioita, jotka ei mielestäni kuuluisi ehkä normaalisti kyseltäviksi, esim. olenko parisuhteessa, onko mulla lapsia, missä asun? Hän hymyilee ja katsoo pitkään silmiin flirttailevasti. Hän pyytää aina varaamaan uuden ajan, vaikka tuloksia voisi varmaan soitella puhelinajan perusteellakin? Olen käynyt nyt siis noin kerran viikossa hänen vastaanotollaan. Hän myös venyttää vastaanottoaikaa kohdallani niin, että olen siellä pidempään kuin on oikea kestoaika.
Olen hieman ihastunut häneen itsekin, mutta mietin, että voinko asiassa mitenkään edetä? Eikö lääkäreillä ole kuitenkin aika tiukat säännöt ettei potilaisiin saa sekaantua? Pitäisikö mun lopettaa käynnit hänellä? Mitä teen? :)
[/quote] Kuvittelet. :)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:27"]
Kerro joskus ohimennen, jos kerran muutenkin juttelette niitä näitä, että olet menossa esim johonkin jazz-konserttiin tms (joku tarpeeksi pieni mutta kaikille avoin tilaisuus) Tällöin hän voi halutessaan saapua paikalle!
[/quote]
Hyvä idea!! :) En vain edes tiedä asuuko lääkäri mun paikkakunnalla ja miten hän tekee töitä (mahdollisesti muuallakin). Mutta eiköhän viikonloput ole vapaana yksityisellä tt-lääkärillä? Nämä mun käynnit kyllä varmaan lakkaa tässä ihan parin viikon sisällä, sen jälkeen perus kontrollit puolen vuoden välein tms. t.AP
Kuulostaa ihanalta, ap! :)
Koita tosiaan törmätä häneen jossain vastaanoton ulkopuolella, siis vapaa-ajalla. Tällöin voit mielestäni helposti kysyä lähtisikö vaikka kahville joku päivä...
Onko sun fyysiset ongelmat sellaiset että niihin liittyy jotain väsymystä tai stressiä tms?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:33"]
Kuulostaa ihanalta, ap! :) Koita tosiaan törmätä häneen jossain vastaanoton ulkopuolella, siis vapaa-ajalla. Tällöin voit mielestäni helposti kysyä lähtisikö vaikka kahville joku päivä...
[/quote]
Voi kiiiiitos kannustavasta viestistä!!! Toivotaan että törmäisin häneen :))t.AP
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:36"]
Onko sun fyysiset ongelmat sellaiset että niihin liittyy jotain väsymystä tai stressiä tms?
[/quote]
Ei oikeastaan :D Kuinka niin? t.AP
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:36"]
[/quote]
Ei oikeastaan :D Kuinka niin? t.AP
[/quote]
Mieti nyt hiukan, et ole ensimmäinen etkä viimeinen.
Et kai kuvittele, että fiksu ja koulutettu mies oli vapaana????
Lääkäri kysyi harrastuksiani ja kerroin käyväni kuntosalilla 3-4krt viikkoon. Hän sanoi että se on hyvä harrastus ja näyttää itse siltä, että varmaan treenaa. Jos vain tietäisin millä salilla hän käy niin siellä voisi olla hyvä paikka tavata "sattumalta" ;) t. AP,korviaan myöten ihastunut
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:47"]
Lääkäri kysyi harrastuksiani ja kerroin käyväni kuntosalilla 3-4krt viikkoon. Hän sanoi että se on hyvä harrastus ja näyttää itse siltä, että varmaan treenaa. Jos vain tietäisin millä salilla hän käy niin siellä voisi olla hyvä paikka tavata "sattumalta" ;) t. AP,korviaan myöten ihastunut
[/quote]
Tuskin on vapaa mies.
Kerrot ens vastaanotolla että sulla on gynevaivaa ja pyydät sisätutkimusta. Riippuen miten tekee sen voit tehdä päätelmiä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:46"]
Et kai kuvittele, että fiksu ja koulutettu mies oli vapaana????
[/quote]
No en voi olla varma.Mutta olen etsinyt hänet facebookista ja profiilikuvissa ei löydy tietoja tyttöystävästä tai parisuhdetilatneesta. Meillä on yhteisiä kavereita, joten näen hänen profiilistaan aika paljon. Ei ole sormusta. Olemme suunnilleen samanikäiset, minä muutaman vuoden nuorempi.t.AP
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:33"] Ihastuneena kyllä katsoo ja kuulee läpi ruusunpunaisten lasien ja kuulokkeiden. Näkee ja on tuntevinaan asioita joita ei oikeasti ole. Kannattaa nyt selvittää oikeasti tunteen molemminpuolisuus ennnkuin nolaa itsensä. Joudut kuitenkin jatkossakin käymään siellä... [/quote] Niin, tiedän sen, enkä ole ihan varma... Lääkäri kysyi, koska viimeisin parisuhteeni on päättynyt (noin vuosi sitten) ja sanoi, että "Ihme että noin nätti ja fiksu nainen on vielä sinkkuna." ap [/quote] Jotkut lääkäri on kovin empaattisia ja ihmisläheisiä. Jos ajattelee että sulla on masis ja haluaa tsempata.
[/quote]
Niin, en tullut ajatelleeksi tuota. en kyllä oo mitenkään masentunut ja käyn ihan fyysisten juttujan takia lääkärissä, minkä vuoksi musta on tuntunut kummalliselta nämä kyselyt henk.koht. elämästäni. Ainoastaan gynellä kyselty parisuhdetilanteesta aiemmin, ei muilla lääkäreillä. Mutta ehkä tt-lääkärin pitää tuntea potilaansa paremmin ja kokonaisvaltaisemmin? t. AP